Elektriciteitskabel aansluiten op een doos buiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Vandaag een zonnescherm gemonteerd en wil deze aansluiten op de inbouwdoos in de buitenmuur.
Echter kwam ik in de bouwmarkt niet tegen wat ik zocht, en dat is een doorvoerplaatje voor een draad die op de doos (zie afbeelding) gemonteerd kan worden.
Wel zag ik kabeldozen voor op de muur met tulen, maar dat is (denk ik niet) wat ik nodig heb. Normaal weet ik altijd wel wat te vinden , maar in deze twijfel ik en zoek ik naar de goede oplossing, temeer omdat ik het veilig wil houden en geen “help mijn man is klusser niveau” :P

Wie o wie weet wat ik precies zoek of de oplossing, de mensen in de bouwmarkt wisten het namelijk ook niet :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRN1Hb6lY5unSiBLUoXw1ViMBd8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEro9Ivteyf3V6khzmtgbVdl.jpg?f=fotoalbum_small

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
Zoek je zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9gzuk19mPw11vCLrQaFo0bJg5g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7Wbeo6Bi6nOBxf4jjlNlZLKV.jpg?f=user_large
Moet nog wel een afdekraam bij.

Vraag niet waarom ze het een "zwakstroomleidinguitvoer" noemen. Dat doet de Duitse of Engelse catalogus trouwens niet. ;)

En voor op de gevel wil je misschien bruin of antraciet overwegen i.p.v. wit. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:12
Die kroonstenen worden nog vervangen door lasklemmen? Wago 221 is geschikt voor zowel masief als flexibel draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Zo wel direct even de boel fatsoenlijk afdichten naast naast de doos. Dit was duidelijk een maandagochtend/vrijdagmiddag klus.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:01
Waarom niet een waterdichte opbouw doos met wartels. In het midden een gaatje boren en de kabels naar binnen en omhoog. Kan er niks gebeuren. Aan de buitenkant de doos afkitten. Bovenaan en links en rechts. Onder niet.

Bijvoorbeeld een Hybrideseal kit van den braven.

Buitenkabels moeten een eigen groep hebben en een eigen aardlekschakelaar. Dan kan er toch niks mis gaan?

Succes met je leuke project!

[ Voor 12% gewijzigd door StormRider op 28-04-2023 19:13 ]