Toon posts:

Panasonic problemen met leveringen in Europa

Pagina: 1
Acties:

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:05
Beste tweakers.
Dagelijks word ik benaderd met vragen over de vertraagde leveringen van met name de populaire J series en de verschillende berichten welke door Panasonic worden verspreid. Ik zal in deze topic uiteenzetten wat hieraan ten grondslag ligt en wat Panasonic Nederland heeft toegezegd hieraan te doen. Disclaimer: ik vermeld hierbij hetgeen mij bekend is of is medegedeeld door de Panasonic organisatie en kan geen garantie geven over de juistheid van deze informatie.

De Panasonic leveranciers en installateurs worden beleverd door een vijftal distributeurs in Nederland. Alle correspondentie tussen deze partijen wordt gevoerd via de distributeurs en niet door Panasonic Nederland. Panasonic Nederland is een onderdeel van Panasonic Europa. Er is dus geen rechtstreeks contact tussen de leveranciers en Panasonic NL. Juist daar schuilt nu het grootste probleem. Uit mijn onderzoek en door gesprekken met de directie van Panasonic NL en hun zonemanagers is gebleken dat onze tweakers als grote doelgroep met honderden en wellicht duizenden gebruikers van de warmtepompen bij deze organisatie volstrekt onbekend zijn. Zowel Ildert Burghout Head of Sales and Marketing at Panasonic Heating & Cooling Solutions Europe alsook zijn zonemanager is niet of nauwelijks bekend met deze doelgroep. Men is met name gefocust op projecten en grote installateurs. Tijdens onze reis op uitnodiging van Panasonic naar de ISH beurs in Frankfurt en ook tijdens het bezoek aan mijn kantoor door de zonemanager afgelopen week is hierover en over het grote aantal backorders uitvoerig gesproken. Ook het feit dat in onze buurlanden regelmatig wel warmtepompen voorradig zijn en hier de leveringen keer op keer vertraagd worden is besproken.

Wat hieraan is vooraf gegaan:

Begin maart zijn wij benaderd door onze distributeurs met de mededeling dat alle backorders zouden worden uitgesteld naar 2024 en dat leveringen überhaupt niet meer zouden zijn gegarandeerd. De L&K series zouden de J opvolgen. Dit werd ook bevestigd door een hand out van Panasonic waaruit bleek dat de J serie in 2023 uit productie zou gaan. Tijdens ons bezoek aan de ISH werd door Ildert Burghout echter gemeld dat het alleen om de split units zou gaan. Verwarring dus alom bij de leveranciers en installateurs.

Inmiddels hebben wij van Panasonic in hun nieuwsbrief van 13 april vernomen dat de productie dit jaar wordt voortgezet en dat bestellingen weer kunnen plaatsvinden. ( https://www.campaign-inde...&C=f7DCLw4LuhLA1Bm1roYisQ )

Ook heeft Panasonic in april een nieuwe bruto prijslijst 23/24 uitgebracht waarin de J serie wordt vermeld. (prijzen excl. BTW ) : https://www.panasonicproc...ng_13-04&utm_medium=email

Verder heeft de zonemanager van Panasonic toegezegd de vervelende situatie van onze tweakers intern onder de aandacht te brengen en zich in te spannen om een deel van het grote aantal backorders dit jaar weg te werken. De vertragingen worden mede veroorzaakt door een gebrek aan onderdelen tijdens de productie. De J serie blijft dus voorlopig tot nader order in het leveringsprogramma en wordt gefabriceerd in Maleisië en deels geassembleerd in de nieuwe fabriek in Tsjechië waar ook de L&K serie worden geproduceerd. Ik heb de zonemanager gevraagd deel te nemen aan deze topic om een bijdrage te leveren in de hoop maximale transparantie te bevorderen met hun klanten op tweakers.

Verder wordt mij regelmatig gevraagd waarom er in het buitenland wel warmtepompen voorradig zijn. De oorzaak is gelegen in het feit dat deze leveranciers geen backorders hebben opgebouwd. Het afgelopen jaar werd bij gebrek aan voorraad simpelweg de prijs met soms € 2.000 verhoogd. Op het moment dat er weer voorraad is verlaagd men de prijs weer op een normaal niveau. Tijdens onze gesprekken is ook naar voren gekomen dat Panasonic NL niet bereid is aan deze buitenlandse warmtepompen hun ondersteuning te verlenen. Ook niet gezien de uitzonderlijke situatie.

De leveranties aan ons en onze collega's zijn in 2022 ver achter gebleven bij de prognose. Eind 2022 en begin 2023 ging het best redelijk goed. Sinds maart/april lopen de leveringen weer behoorlijk achter op de forecast. .

Inventarisatie van de levertijden voor nieuwe orders op basis van mijn inschattingen waaraan geen rechten kunnen worden ontleend:

De WH-MDC05J3E5 heeft een gering aantal backorders. De levertijd bedraagt 2 weken.
De WH-MDC07J3E5 heeft een aantal backorders. De levertijd 2 maanden.
De WH-MDC09J3E5 heeft een zeer groot aantal backorders. De levertijd bedraagt 2024 maar daar kan snel verandering in komen.
De K serie is nu leverbaar.
De L serie bi-bloc leverbaar in september/oktober. De all in one uit voorraad.

Daarnaast zijn 3 fase T Cap 9, 12 en 16 Kw monoblocs en een aantal split 7-9-12 J series momenteel op voorraad bij de distributeurs.

De komende weken zal ik deze topic verder aanvullen met de stand van zaken en laatste updates.

[Voor 21% gewijzigd door Carboy54 op 07-06-2023 12:33]

• IslandCow
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 16:55
Lijkt me leuk gevalletje voor Radar of Kassa >:)

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:32
De WH-MDC09J3E5 heeft een zeer groot aantal backorders. De levertijd bedraagt 2024.
Dit geld neem ik aan en hoop ik voor nieuwe bestellingen?
Daarnaast zijn enkele 3 fase 9 Kw monoblocs model MDC09J3E5 momenteel op voorraad bij de distributeurs.
Is dit niet een tcap? Die ken ik niet, type nr het zelfde? Maar toch 3 fase?

• Carboy54
Maurice1066 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:12:
[...]

Dit geld neem ik aan en hoop ik voor nieuwe bestellingen? Zoals ook vermeld: ja

[...]

Is dit niet een tcap? Die ken ik niet, type nr het zelfde? Maar toch 3 fase?
3 fase T cap 9 Kw is de MXC09J3E8

[Voor 47% gewijzigd door Carboy54 op 28-04-2023 19:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:32
MDC09J3E5 is toch altijd 1 fase, en de MXC09J3E8 is de 3 fase tcap? De link is m.i. een 1 fase machine
Ha, was je ook al achter 😉

[Voor 15% gewijzigd door Maurice1066 op 28-04-2023 19:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carboy54
Maurice1066 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:24:
MDC09J3E5 is toch altijd 1 fase, en de MXC09J3E8 is de 3 fase tcap? De link is m.i. een 1 fase machine
Klopt is al aangepast foutje en bedankt 8)7 MXC dus zie voorgaande post

[Voor 5% gewijzigd door Carboy54 op 28-04-2023 19:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:13
De Google sheet nag hier natuurlijk niet ontbreken: https://docs.google.com/s...Dq8C8SE/edit?usp=drivesdk

7190wp enphase zuid-west, 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:23
Kun/wil je per model de oudste openstaande orders delen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LinuZZ
Pejdref schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:49:
Groene energiewinkel deelt die, op de frontpage zelfs :o https://www.groene-energiewinkel.nl/

7190wp enphase zuid-west, 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Floppus

Customer Experience matters

Ik werd twee maanden geleden getipt door Flippy dat in DE voorraden waren incl de 9kW. Toen gelijk besteld en opgehaald.

De 5kW is nu zelfs gewoon op voorraad. Zolang je hem door een NL installateur laat installeren zegt de ISDE niets over waar de pomp gekocht is. Ik zou dus zeggen, ben er snel bij en haal dat ding daar op.

https://www.immotecshop24...05J3E5-Kompakt-5-kW-Gen-J

Installeer je zelf kan je aan de gang. Anders even een aannemer bellen - die zijn iets duurder maar die hebben de contacten om ook niet zelf geleverde apparatuur degelijk te installeren. Die van ons wordt meegenomen bij de volledige verbouwing benedenverdieping in Augustus.

Als ze in de landen om ons heen gewoon op voorraad staan is de situatie hier niet door productiecapaciteit maar door een incompetente importeur voor Nederland. Backorders van maanden en maanden en dan die doelgroep niet kennen ondersteunt dat idee.
Met de vraag als die is heeft sales met 2 vingers in de neus de targets en blijkbaar hebben ze ook geen interesse er meer voor te doen dan dat.

Het garantie en ondersteuningsverhaal van Panasonic NL is nog meer incompetentie - ik hoop werkelijk dat ze hier meelezen, maar neem het gerust mee.
In Europa hebben we een consumentenrecht waarbij de verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper. Die heeft overeenkomsten met zijn kanaal en uiteindelijk kunnen die hun garantie verhalen bij importeur cq fabrikant.

Als Panasonic NL meent ergens iets in die keten te kunnen blokkeren, dan wens ik ze veel succes toe bij de rechter en in de media. Zal een goede weg blijken om de top in NL weg te krijgen, want Japanse bedrijven gaan erg slecht op exposure van incompetentie...

Los daarvan is het een enorm zwaktebod door de gevolgen van je eigen onkunde te proberen te onderdrukken. Geen besef van de eigen fouten, geen intentie tot werkelijk kijken naar oplossingen voor de klant. Nee, de eerste gedachte is bescherming van de bonussen binnen het eigen afzetgebied. De klant staat bij Panasonic NL en de importeur voor NL duidelijk achteraan met de duidelijke boodschap dat die achteraan blijft staan.

[Voor 41% gewijzigd door Floppus op 29-04-2023 08:21]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IslandCow schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:30:
Lijkt me leuk gevalletje voor Radar of Kassa >:)
Want? Die bemoeien zich normaal gesproken niet direct met levertijden.

• Carboy54
Floppus schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:52:
Ik werd twee maanden geleden getipt door Flippy dat in DE voorraden waren incl de 9kW. Toen gelijk besteld en opgehaald.

De 5kW is nu zelfs gewoon op voorraad. Zolang je hem door een NL installateur laat installeren zegt de ISDE niets over waar de pomp gekocht is. Ik zou dus zeggen, ben er snel bij en haal dat ding daar op.

https://www.immotecshop24...05J3E5-Kompakt-5-kW-Gen-J

[Afbeelding]

Installeer je zelf kan je aan de gang. Anders even een aannemer bellen - die zijn iets duurder maar die hebben de contacten om ook niet zelf geleverde apparatuur degelijk te installeren. Die van ons wordt meegenomen bij de volledige verbouwing benedenverdieping in Augustus.

Als ze in de landen om ons heen gewoon op voorraad staan is de situatie hier niet door productiecapaciteit maar door een incompetente importeur voor Nederland. Backorders van maanden en maanden en dan die doelgroep niet kennen ondersteunt dat idee.
Met de vraag als die is heeft sales met 2 vingers in de neus de targets en blijkbaar hebben ze ook geen interesse er meer voor te doen dan dat.

Het garantie en ondersteuningsverhaal van Panasonic NL is nog meer incompetentie - ik hoop werkelijk dat ze hier meelezen, maar neem het gerust mee.
In Europa hebben we een consumentenrecht waarbij de verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper. Die heeft overeenkomsten met zijn kanaal en uiteindelijk kunnen die hun garantie verhalen bij importeur cq fabrikant.

Als Panasonic NL meent ergens iets in die keten te kunnen blokkeren, dan wens ik ze veel succes toe bij de rechter en in de media. Zal een goede weg blijken om de top in NL weg te krijgen, want Japanse bedrijven gaan erg slecht op exposure van incompetentie...

Los daarvan is het een enorm zwaktebod door de gevolgen van je eigen onkunde te proberen te onderdrukken. Geen besef van de eigen fouten, geen intentie tot werkelijk kijken naar oplossingen voor de klant. Nee, de eerste gedachte is bescherming van de bonussen binnen het eigen afzetgebied. De klant staat bij Panasonic NL en de importeur voor NL duidelijk achteraan met de duidelijke boodschap dat die achteraan blijft staan.
Zoals reeds eerder op de diverse forums is vermeld recht hebben is iets anders dan recht krijgen. Er zijn tweakers met ervaring op dat gebied hier. Panasonic verwijst je simpel terug naar de leverancier in Polen of waar dan ook. Je kan juridische stappen ondernemen tegen Panasonic NL maar je zit vervolgens wel een jaar in de kou als het tegen zit. Overigens zijn de garantievoorwaarden van Panasonic hierin ook duidelijk dus moet je nog maar zien of je na heel veel gedoe dan jouw gelijk alsnog gaat krijgen. Ik krijg dagelijks de 7 en 9 aangeboden uit verschillende hoeken van Europa maar ik heb besloten daar niet in mee te gaan. Het is mij het risico niet waard.

• Carboy54
Pejdref schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:49:
Oudste openstaande orders:

5Kw geen backorders meer sinds deze week
7Kw order 129 4 april 2022
9Kw order 109 14 maart 2022

[Voor 5% gewijzigd door Carboy54 op 29-04-2023 12:15]

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Carboy54 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:49:
[...]

Zoals reeds eerder op de diverse forums is vermeld recht hebben is iets anders dan recht krijgen. Er zijn tweakers met ervaring op dat gebied hier. Panasonic verwijst je simpel terug naar de leverancier in Polen of waar dan ook. Je kan juridische stappen ondernemen tegen Panasonic NL maar je zit vervolgens wel een jaar in de kou als het tegen zit. Overigens zijn de garantievoorwaarden van Panasonic hierin ook duidelijk dus moet je nog maar zien of je na heel veel gedoe dan jouw gelijk alsnog gaat krijgen. Ik krijg dagelijks de 7 en 9 aangeboden uit verschillende hoeken van Europa maar ik heb besloten daar niet in mee te gaan. Het is mij het risico niet waard.
Dat is voor mij geen probleem. Ik heb de meeste stickies over consumentenrecht hier op Tweakers geschreven en heb al diverse malen zelf geprocedeerd. Als jij zelf leverancier bent dan ligt het anders, dan ben je niet beschermd onder consunentenrecht - maar dan zou ik extra hard tegen de problemen van Panasonic NL aanschoppen want dan is het aantrekkelijker voor consumenten om in het buitenland te shoppen dan bij jou.

Enige opvoeding van grootbedrijf die menen dat voorwaarden boven wet gaan is mij niet vreemd 😄

Overigens is het een bekrompen en achterhaalde manier van zaken doen. Nu zijn er tekorten, maar bedrijven die binnen Europa op deze manier blijven handelen vallen op termijn vanzelf om - maar meestal komen ze voor die tijd 'tot inzicht'.
Vooral omdat het moederbedrijf meestal helemaal niet achter dat beleid staat: het zijn de lokale entiteiten die niks geregeld hebben om het qua P&L tussen de regio's op te lossen. Kleine baasjes die uit eigen belang de grote merknaam schaden - wederom een grote nono vooral bij Japanse bedrijven.

Overigens begrijp ik de stelling over grote partijen en projecten ook niet goed. Je bestelt en staat daarmee ergens op de lijst. Dat die lijst wijzigt doet vermoeden of er met prioriteiten van leveren geschoven wordt. Als dat inderdaad zo is, dan zijn er nog meer vraagtekens te plaatsen.

Let wel, ik vind het positief dat Panasonic NL een dialoog met je is aangegaan. Maar ik denk dat ze nog wel wat inzichten te gaan hebben om hun bedrijfsvoering uit de jaren 90 te trekken. Ik heb het al bij meer leveranciers van dit soort apparaten gemerkt: buiten het ontwikkelen van de apparaten is de bedrijfsvoering gewoon stil blijven staan. Dat de verhoudingen tussen bedrijven en consumenten veranderd is is ze volledig ontgaan.

[Voor 23% gewijzigd door Floppus op 29-04-2023 11:09]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Floppus schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:01:
[...]Maar ik denk dat ze nog wel wat inzichten te gaan hebben om hun bedrijfsvoering uit de jaren 90 te trekken. Ik heb het al bij meer leveranciers van dit soort apparaten gemerkt: buiten het ontwikkelen van de apparaten is de bedrijfsvoering gewoon stil blijven staan. Dat de verhoudingen tussen bedrijven en consumenten veranderd is is ze volledig ontgaan.
moet/mag wel even gezegd worden dat panasonic absoluut niet de enigste of de grootste is in dit gedrag.

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• Floppus
  • Nu online

Floppus

flippy schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:13:
[...]

moet/mag wel even gezegd worden dat panasonic absoluut niet de enigste of de grootste is in dit gedrag.
Zeker waar. Ik heb ook al dinosaurusgedrag ervaren van MHI. Hoor het ook over anderen.
Deze industrie is nog erg in het B2B segment blijven hangen en moet als geheel nog wennen aan een situatie dat thuisgebruikers massaal aan de warmtepomp gaan.

• LinuZZ
Floppus schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:52:

Panasonic NL is hier dan toch helemaal geen partij, en geeft terecht aan dat ze niet gaan helpen. Panasonic NL ondersteund de verkopers in NL. Met je DE warmtepomp kun je dus terecht bij je winkel in in DE. Het voordeel van kopen via een installateur (niet de route van de meeste tweakers) voor jezelf en voor Panasonic, is dus dat ze de garantie vraag even kunnen laten checken door diezelfde installateur. Dit is natuurlijk makkelijker dan de unit naar de fabriek verschepen om erachter te komen dat de klant is vergeten goed te ontluchten |:(

Als je zelf de warmtepomp installeert dan maakt het volgens mij geen zak uit of je hem in NL of DE heb gekocht aangezien de verkoper geen installateur is. als er wat misgaat doe je er verstandig aan om een van de bekende namen hier op tweakers een paar honderd euro toe te stoppen en te laten analyseren wat er mis is. Vervolgens is het aan de verkoper om je dit onderdeel te leveren / de unit te herstellen. Dit gaat ongetwijfeld makkelijker in nl, en misschien is de analyse makkelijker via @Carboy54 maar Panasonic NL staat echt niet de volgende dat op de stoep om je unit te komen checken

• Carboy54
LinuZZ schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:27:
[...]

Panasonic NL is hier dan toch helemaal geen partij, en geeft terecht aan dat ze niet gaan helpen. Panasonic NL ondersteund de verkopers in NL. Met je DE warmtepomp kun je dus terecht bij je winkel in in DE. Het voordeel van kopen via een installateur (niet de route van de meeste tweakers) voor jezelf en voor Panasonic, is dus dat ze de garantie vraag even kunnen laten checken door diezelfde installateur. Dit is natuurlijk makkelijker dan de unit naar de fabriek verschepen om erachter te komen dat de klant is vergeten goed te ontluchten |:(

Als je zelf de warmtepomp installeert dan maakt het volgens mij geen zak uit of je hem in NL of DE heb gekocht aangezien de verkoper geen installateur is. als er wat misgaat doe je er verstandig aan om een van de bekende namen hier op tweakers een paar honderd euro toe te stoppen en te laten analyseren wat er mis is. Vervolgens is het aan de verkoper om je dit onderdeel te leveren / de unit te herstellen. Dit gaat ongetwijfeld makkelijker in nl, en misschien is de analyse makkelijker via @Carboy54 maar Panasonic NL staat echt niet de volgende dat op de stoep om je unit te komen checken
Zo is het echter ik wil alleen maar wakker liggen van warmtepompen die ik zelf heb geleverd en een probleem hebben en niet van zelf geïmporteerde units. :?

• LinuZZ
Floppus schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:24:
[...]

Zeker waar. Ik heb ook al dinosaurusgedrag ervaren van MHI. Hoor het ook over anderen.
Deze industrie is nog erg in het B2B segment blijven hangen en moet als geheel nog wennen aan een situatie dat thuisgebruikers massaal aan de warmtepomp gaan.
De meeste thuisgebruikers moeten gewoon een warmtepomp laten installeren net als dat ze gewoon een pc bij de mediamarkt moeten halen in plaats van alle losse onderdelen zelf bij elkaar schrapen.

• LinuZZ
Carboy54 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:31:
[...]

Zo is het echter ik wil alleen maar wakker liggen van warmtepompen die ik zelf heb geleverd en een probleem hebben en niet van zelf geïmporteerde units. :?
Nee natuurlijk niet :) dat is het risico dat de DE koper zelf neemt en niet bij jou of Panasonic NL neer kan leggen

• Herw76
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-06 22:49
Carboy54 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:54:
[...]

5Kw geen backorders meer sinds deze week
7Kw order 129 4 april 2022
9Kw order 109 14 maart 2022
Betekent het dat je nog 129 orders van de 7 kw hebt open staan. :'(

• Carboy54
Herw76 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:12:
[...]

Betekent het dat je nog 129 orders van de 7 kw hebt open staan. :'(
Nee hoor dit is de eerstvolgende levering :) transparanter kan ik het niet maken. En als je ordernummer 329 hebt betekent dat niet dat er nog 200 voor je zijn. Het zijn niet alleen Panasonic warmtepompen!

[Voor 25% gewijzigd door Carboy54 op 29-04-2023 12:17]

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Carboy54
Goed nieuws.
Aankomende woensdag wordt met het lucht-water warmtepomp team en de teamleider van Panasonic het bestaan van en de leveringsproblemen aan de tweakers besproken. Wij staan dus inmiddels op de kaart :-)
Nu maar zien wat het gaat opbrengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 18:46
Laat ze maar even wat extra apparaten leveren aan Nederland.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Herw76
Carboy54 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:15:
Goed nieuws.
Aankomende woensdag wordt met het lucht-water warmtepomp team en de teamleider van Panasonic het bestaan van en de leveringsproblemen aan de tweakers besproken. Wij staan dus inmiddels op de kaart :-)
Nu maar zien wat het gaat opbrengen.
Al iets meer te weten te komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carboy54
Herw76 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Al iets meer te weten te komen?
Als ik nieuws heb vermeld ik het.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ercolano
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:33
post delete, zag de laatste paar niet, wacht even het woensdag overleg af.

[Voor 91% gewijzigd door ercolano op 04-05-2023 13:38]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Carboy54
Vandaag uitvoerig gesproken met een medewerker van de sales van Panasonic. Er wordt gekeken om een deel van de aantallen EU warmtepompen J series uit de overige EU landen van met name Polen naar Nederland te krijgen. Door wijzigingen in de politieke standpunten is de vraag daar aanzienlijk gedaald vandaar het aanbod. Mijn verzoek aan Panasonic om ook deel te nemen aan het forum is echter afgewezen. De directie is daar niet toe bereid. Jammer want dat zou de afgenomen loyaliteit tussen tweakers en Panasonic goed doen. Ze zien blijkbaar nog steeds niet in om welke interessante aantallen het hier gaat. De markt van doe het zelvers zien zij om kwaliteitsredenen niet zitten. Mijn argument dat in een verplichte combinatie te doen met een in bedrijf stelling door gecertificeerde installateurs bracht hun niet op andere gedachten.

Verder kreeg ik de mededeling dat de nieuwe L serie All In One R290 per direct leverbaar zijn uit voorraad.

[Voor 13% gewijzigd door Carboy54 op 08-05-2023 15:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:52

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Edit: verplaatst naar bartvl in "Panasonic monoblock warmtepompen topic deel 2"

[Voor 88% gewijzigd door bartvl op 08-05-2023 15:51]

Life is not about specs, it is about joy!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:37

paulv1973

16.730Wattpiek

Carboy54 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:02:
Vandaag uitvoerig gesproken met een medewerker van de sales van Panasonic. Er wordt gekeken om een deel van de aantallen EU warmtepompen J series uit de overige EU landen van met name Polen naar Nederland te krijgen. Door wijzigingen in de politieke standpunten is de vraag daar aanzienlijk gedaald vandaar het aanbod. Mijn verzoek aan Panasonic om ook deel te nemen aan het forum is echter afgewezen. De directie is daar niet toe bereid. Jammer want dat zou de afgenomen loyaliteit tussen tweakers en Panasonic goed doen. Ze zien blijkbaar nog steeds niet in om welke interessante aantallen het hier gaat. De markt van doe het zelvers zien zij om kwaliteitsredenen niet zitten. Mijn argument dat in een verplichte combinatie te doen met een in bedrijf stelling door gecertificeerde installateurs bracht hun niet op andere gedachten.

Verder kreeg ik de mededeling dat de nieuwe L serie All In One R290 per direct leverbaar zijn uit voorraad.
Dus de nieuwe L versie wordt nu meer geproduceerd dan de oude J versie??
Snap niet dat ze niet eerst hun oude opdrachten uitleveren voordat ze uberhaupt de nieuwe serie produceren...

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carboy54
paulv1973 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:23:
[...]

Dus de nieuwe L versie wordt nu meer geproduceerd dan de oude J versie??
Snap niet dat ze niet eerst hun oude opdrachten uitleveren voordat ze uberhaupt de nieuwe serie produceren...
L en K komen uit Tsjechië. De J uit Maleisië dat is het verschil en oorzaak.

• Dre
  • Niet online
Het lijkt mij helemaal niet wenselijk dat die Poolse warmtepompen in Nederland komen via Panasonic Nederland. Dan gaat de prijs toch gigantisch omhoog :/

Er is vrij verkeer van goederen in de EU zei Ildert B. ooit tegen mij met wat tegenzin :P
Carboy54 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:02:
[...]Mijn verzoek aan Panasonic om ook deel te nemen aan het forum is echter afgewezen. De directie is daar niet toe bereid. Jammer want dat zou de afgenomen loyaliteit tussen tweakers en Panasonic goed doen. Ze zien blijkbaar nog steeds niet in om welke interessante aantallen het hier gaat. De markt van doe het zelvers zien zij om kwaliteitsredenen niet zitten. Mijn argument dat in een verplichte combinatie te doen met een in bedrijf stelling door gecertificeerde installateurs bracht hun niet op andere gedachten.

[...]
Panasonic Nederland verdient aan de installateurs en niet aan consumenten. Als particulier koop ik in het buitenland goedkoper een Panasonic dan een installateur dat bij Panasonic Nederland kan inkopen.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Dre schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:25:
Het lijkt mij helemaal niet wenselijk dat die Poolse warmtepompen in Nederland komen via Panasonic Nederland. Dan gaat de prijs toch gigantisch omhoog :/

Er is vrij verkeer van goederen in de EU zei Ildert B. ooit tegen mij met wat tegenzin :P

[...]

Panasonic Nederland verdient aan de installateurs en niet aan consumenten. Als particulier koop ik in het buitenland goedkoper een Panasonic dan een installateur dat bij Panasonic Nederland kan inkopen.
voor jouw als consument maakt het niks uit en voor panasonic ook niet, die houden gewoon hun marges aan. de prijsverschillen die je ziet zijn geografisch, panasonic ziet daar niks of maar heel weing van terug. dat geld voor alle fabrikanten. de kosten voor de fabrikant om een machine te maken en te versturen zijn hetzelfde voor eentje die in nederland de vrachtwagen uit komt gerold en die in polen van de vrachtwagen valt...
de kosten voor het verplaatsen van units van polen naar nederland is niks voor een concern zoals panasonic dus die absorberen die kosten gewoon en zullen ook wel grotendeels hun eigen transportdiensten gebruiken.

[Voor 9% gewijzigd door flippy op 11-05-2023 21:04]

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Carboy54
Als alles verloopt zoals besproken met Panasonic gaan mijn inspanningen eindelijk heeel goed nieuws opleveren voor een behoorlijk aantal backorders in Nederland. Ik wacht af maar er is licht aan het einde van de tunnel. Wordt z.s.m vervolgd ....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-06 17:44
Carboy54 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:07:
Als alles verloopt zoals besproken met Panasonicgaan mijn inspanningen eindelijk heeel goed nieuws opleveren voor een behoorlijk aantal backorders in Nederland. Ik wacht af maar er is licht aan het einde van de tunnel. Wordt z.s.m vervolgd ....
Vol verwachting gaan nu veel harten sneller kloppen!!

Panasonic WH-MDC07J3E5/PAW-TD20C1E5 met Heishamon/NR, 6022 Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 13kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:37

paulv1973

16.730Wattpiek

blb4 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Vol verwachting gaan nu veel harten sneller kloppen!!
Dat kun je zo wel zeggen ja...
8)7

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 18:46
Carboy54 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:07:
Als alles verloopt zoals besproken met Panasonic gaan mijn inspanningen eindelijk heeel goed nieuws opleveren voor een behoorlijk aantal backorders in Nederland. Ik wacht af maar er is licht aan het einde van de tunnel. Wordt z.s.m vervolgd ....
Dat zijn de betere berichten :)

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Carboy54
Breaking news:

Al mijn inspanningen gaan zijn vruchten afwerpen. Voor zover nu bekend zullen bijna alle 5 en 7J backorders uiterlijk juni worden afgeleverd. Het goede nieuws voor de 9J laat nog even op zich wachten maar zullen hopelijk snel volgen.

• Herw76
Carboy54 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:27:
Breaking news:

Al mijn inspanningen gaan zijn vruchten afwerpen. Voor zover nu bekend zullen bijna alle 5 en 7J backorders uiterlijk juni worden afgeleverd. Het goede nieuws voor de 9J laat nog even op zich wachten maar zullen hopelijk snel volgen.
Is dat voor heel Nederland of alleen de backorders van jou

• Carboy54
Herw76 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Is dat voor heel Nederland of alleen de backorders van jou
Panasonic NL gaat units alloceren uit Polen. Door gewijzigde regelgeving daar is de vraag ingezakt. Voor mijn 5 en 7J backorders heb ik een andere oplossing gevonden.

• Herw76
Carboy54 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Panasonic NL gaat units alloceren uit Polen. Door gewijzigde regelgeving daar is de vraag ingezakt. Voor mijn 5 en 7J backorders heb ik een andere oplossing gevonden.
Oké dus alle Nederlandse distributeurs krijgen toestellen aangevoerd .
Ik heb de mijne bij airvek besteld en die bestellen weer bij multi-import .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herw76
Beginnen de leveringen al binnen te komen ?
Of is het weer een loze beloofde .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carboy54
Herw76 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:51:
Beginnen de leveringen al binnen te komen ?
Of is het weer een loze beloofde .
Ik lever de komende week alle backorders van de 5 en de 7 J uit dus dat gaat goed. Op het gebied van de 9J is het nog stil. Panasonic NL is hiermee druk bezig zoals reeds geschreven. Maar hier eerst zien dan geloven.

[Voor 7% gewijzigd door Carboy54 op 04-06-2023 22:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herw76
Carboy54 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:15:
[...]

Ik lever deze de komende week alle backorders van de 5 en de 7 J uit dus dat gaat goed. Op het gebied van de 9J is het nog stil. Panasonic NL is hiermee druk bezig zoals reeds geschreven. Maar hier eerst zien dan geloven.
Ik heb ook een 7 J besteld alleen niet bij jou :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:05
Carboy54 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Even tussendoor: wat is het nieuwe standpunt aldaar dan?
We moeten allemaal weer op kolen gaan stoken? Of is elektra zwaarder belast.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carboy54
Herw76 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:27:
[...]

Ik heb ook een 7 J besteld alleen niet bij jou :)
Mijn partij 5 en 7J zijn niet via de normale weg gekomen maar wel geleverd door een officiële NL Panasonic distributeur :) dus garantie en TD geregeld zoals ik dat als voorwaarde stel. De 9 J moet via de normale weg worden geleverd en daar zijn veel backorders in.

[Voor 12% gewijzigd door Carboy54 op 04-06-2023 22:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carboy54
Jim423 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:29:
[...]

Even tussendoor: wat is het nieuwe standpunt aldaar dan?
We moeten allemaal weer op kolen gaan stoken? Of is elektra zwaarder belast.
De politieke standpunten zijn tijdelijk gewijzigd in Polen waardoor er voorraad is ontstaan bij de Poolse Panasonic organisatie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee