Moderne deur sluit niet helemaal goed af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetVarken
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 21:24
Hallo,

Sinds een jaar of twee wonen we in een nieuwbouwhuis dat voorzien is van kunststof ramen en deuren met drie lagen glas. Met 1 deur hebben we al vanaf het begin het probleem dat die niet helemaal afsluit in de zin van dat de rubbers niet overal aanliggen/afsluiten met vooral geluidslekkage als gevolg. Als ik bijvoorbeeld een reep papier boven op de deur leg en dan de deur dicht maak dan kan ik het papier er gewoon uit trekken
Bij het onderste gedeelte van de deur zit het papier klemvast. Ik heb het aangekaart bij de leverancier en die heeft wat dingen geprobeerd zoals andere rubbers, andere metalen strip, opnieuw afstellen, maar het probleem blijft. Volgens mij is de deur gewoon een beetje scheef, maar er werd gezegd dat het binnen de tolerantie viel...

Iemand een briljant idee hoe dit op te lossen?

Ik stuur een foto mee, waar de rode lijn is getekend sluiten de rubbers niet goed af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNJEfzmi97-a3iDShUhse_M6qmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKQIlAGde5RG7pDani8q3weL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door VetVarken op 28-04-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:54
als de deur scheef is kun je dat met een winkelhaak controleren. als dat het geval is dan mag de leverancier dat toch komen verhelpen lijkt me.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

No Hands schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:24:
als de deur scheef is kun je dat met een winkelhaak controleren. als dat het geval is dan mag de leverancier dat toch komen verhelpen lijkt me.
Een deur of raam staat altijd een beetje schuin, omdat die een beetje moet opgaan.

Die rode lijnen die je hier plaatst is van de glaslat, ik veronderstel dat de rubber tussen buitenkader en vleugel bedoeld?

Zet uw waterpas eens tegen die stijl van het slot. (Niet van de vleugel, het vaste gedeelte)

Volgens mij staat die vanboven te ver naar buiten.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:54
Jellabie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:32:
[...]

Een deur of raam staat altijd een beetje schuin, omdat die een beetje moet opgaan.

Die rode lijnen die je hier plaatst is van de glaslat, ik veronderstel dat de rubber tussen buitenlander en vleugel bedoeld?

Zet uw waterpas eens tegen die stijl van het slot. (Niet van de vleugel, het vaste gedeelte)

Ik heb het over haaks. niet schuin.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:01

Yucon

*broem*

Als dit al vanaf het begin is zou ik eerder eens in de richting van garantie gaan denken dan zelf te gaan prutsen. Die twee gaan namelijk niet goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-07 10:55
Kaart het aan de de aannemer, een deur mag inderdaad krom of scheluw zijn maar hij moet wel goed sluiten.

Als de aannemer er niets mee wil doen dan kan je hem in gebreken stellen of je ga naar het waarborg fonds toe waaronder je woning is gebouwd.

Woningborg of bouwgarant.

Maar zet de deur eens open en maak een foto van het bovenste scharnier. Vaak kan je de scharnieren nastellen en dus de bovenste hoek van de deur naar binnen afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetVarken
bedankt voor de reacties.
Bijgaande een foto van het bovenste scharnier.
Er zitten drie afsluit rubbers ( gemerkt met rood) op die alle drie dus niet helemaal afsluiten.

Ik zou denken dat je de deur met behulp van die twee schroeven op het scharnier toch iets naar binnen zou kunnen drukken zodat de rubbers wel aan komen te liggen ?

Als dat zo is waarom hebben de monteurs dat dan niet gedaan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN3V579mVjVoBmuCEPmi_p6VLTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6nx9uYegl7ZUQQDP7ssx8s3.jpg?f=fotoalbum_largei

[ Voor 4% gewijzigd door VetVarken op 28-04-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetVarken
Jellabie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:32:
[...]

Die rode lijnen die je hier plaatst is van de glaslat, ik veronderstel dat de rubber tussen buitenkader en vleugel bedoeld?

Volgens mij heb ik de lijnen inderdaad een beetje ongelukkig getekend, ik zal de foto aanpassen :)
Pagina: 1