Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 19:44
Ik heb een vraag over een werkgever waar ik 4 jaar geleden heb gewerkt als adviseur. Deze werkgever is een groot nationaal bedrijf met ongeveer 2500 werknemers. Ik heb daar een jaarcontract gehad wat uiteindelijk niet verlengd is en werk inmiddels bij een andere werkgever als projectleider.

Ik heb vorig jaar en een paar maanden geleden opnieuw gesolliciteerd bij de oude werkgever voor een projectleidersfunctie waar ik voor ben afgewezen met een standaardmail. Het bevreemdt me want op papier heb ik werkervaring als projectleider en ik heb ook een jaar ervaring bij hun als adviseur. Lijkt me een prima deal zou ik zeggen.

Mijn vraag is of ik wellicht op een zwarte lijst ben terechtgekomen? Stel dat je contract niet verlengd is wijst een werkgever jou dan in de toekomst af of voor dezelfde of andere functies? Wat zijn jullie ervaringen en wat adviseren jullie mij?

Alle reacties

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Mijn vraag is of ik wellicht op een zwarte lijst ben terechtgekomen?
Zou kunnen, maar hoeft niet per se.
Stel dat je contract niet verlengd is wijst een werkgever jou dan in de toekomst af of voor dezelfde of andere functies?
Dat kan, maar hoeft niet per se.
Wat zijn jullie ervaringen en wat adviseren jullie mij?
Je contract is 4 jaar geleden niet verlengd, en in het afgelopen jaar heb je 2 keer gesolliciteerd zonder succes. Ik zou adviseren om verder te kijken dan deze werkgever.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Zwarte lijst zal wel meevallen, die bestaan niet echt. Maar het is niet ondenkbeeldig dat er even ee. Belletje/mailtje uit is gegaan naar je oud-manager/collega.

Maar kan ook gewoon dat ze veel brieven hebben gehad en ze jou niet als match zien.. niet te zwaar aan tillen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:13
Je stelt allemaal vragen die alleen jouw vorige werkgever kan beantwoorden; zij kennen jou het best.

mijn advies? afsluiten en verder kijken

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien was er binnen het bedrijf een mismatch op persoonlijk vlak, waar jij geen weet van had.
Wie zal het weten? Het bedrijf. Gaan ze het je eerlijk vertellen? Dat weet je nooit.

Hoe dan ook, er zijn genoeg werkgevers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Een zwarte lijst klinkt zo officieel, maar elke sollicitatie zal handmatig behandeld worden natuurlijk. Door mensen. Met geheugen. En als de eerste persoon die jouw CV onder ogen krijgt jou naam nog niet herkend van je recente sollicitaties, dan is een belletje zo gepleegd naar de afdeling waar je volgens je CV hebt gewerkt. Je contract zal niet zonder reden niet verlengd zijn, is mijn voorzichtige conclusie ;) Sluit het af en focus op andere bedrijven. :Y)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Jij zegt dat het een prima deal is, maar op basis waarvan? Dat je elders als projectleider hebt gewerkt en daar een paar jaar geleden een keertje als adviseur?
De ene projectleider is de andere projectleider niet, dus kijk even verder dan de functietitel en kijk of het inhoudelijk ook een zelfde functie is. Wellicht dat je zelf als projectleider papiertjes tellen hebt gefungeerd en zij op zoek zijn naar een projectleider die een miljardenproject in een niche markt zoeken. In beide gevallen ben je een projectleider geweest, maar vakinhoudelijk is er een groot verschil. Functietitel zegt imho dus niet zo heel veel...

En zwarte lijsten, ongetwijfeld dat die in hoofden van mensen zullen bestaan, maar dat zullen ze nooit op papier zetten. Dus denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.

En als je het wilt weten, bellen met het bedrijf en vragen waarom je een afwijzing hebt ontvangen
Pagina: 1