Geluid AudioCD is vervormd op PC.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Beste,

Ik heb een merkwaardig probleem.
Ik heb een CD-single van Zero7 Somersault Radio Edit.
Als ik deze afspeel op mijn desktop met een DVD-brander. Dan hoor ik het muziek van deze CD zowel via VLC Player als met Windows Media Player zwaar vervormd is in vorm toegevoegde getik etc.
Als ik deze in CD-speler stopt zoals Sony Walkman of Marantz CD5400, hoor ik geen vervorming.
Wat ik wel merkwaardig vindt is dat de leeszijde CD twee gebieden heeft (zie foto).
een matte en een spiegelend gebied.

Waar ligt het probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2A6nsb01o2r-G58o8yGPDcUy9jA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0Cer2UI2vIAV4OEoaAgQD1o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePEdBReNGZQSr6FrQH4v0FGwyLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h5yRpHajcZ1oBhNVwQXOAWg.jpg?f=fotoalbum_large

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over het stukje mat en glimmend op de schijf: er staat gewoon geen 74 minuten aan audio op deze schijf. Ik zie dat het een promo single is met 1 nummer van 3:44 (zie link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
sypie schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:35:
Over het stukje mat en glimmend op de schijf: er staat gewoon geen 74 minuten aan audio op deze schijf. Ik zie dat het een promo single is met 1 nummer van 3:44 (zie link).
Dat klopt, er zit inderdaad maar een nummer op. Alleen het is zwaar vervormd op de PC.
Ik heb het niet met andere CD's.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wil je deze CD persé afspelen op je PC? We mogen hier geen piraterij aanraden, maar lijkt me nou niet lastig om een v0 van deze single te vinden, en je hebt 'm al in je bezit dus of je 'm zelf ript of van het internet plukt lijkt me niet heel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 18:51
Flauw: Waar ligt het probleem? Op tafel; leg nooit je CD's met de data kant vlak op een ander vlak oppervlak?

Ik gok dat je audio wordt afgespeeld zonder de foutcorrectie toe te passen die bij CD Audio hoort? Het kan ook een vorm van kopieerbeveiliging zijn die gemaskeerd wordt door de foutcorrectie in 'echte' cd spelers.
Klikt een rip met Exact Audio Copy ook zo gestoord?

[ Voor 17% gewijzigd door biomass op 27-04-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
biomass schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:13:
Flauw: Waar ligt het probleem? Op tafel; leg nooit je CD's met de data kant vlak op een ander vlak oppervlak?

Ik gok dat je audio wordt afgespeeld zonder de foutcorrectie toe te passen die bij CD Audio hoort? Het kan ook een vorm van kopieerbeveiliging zijn die gemaskeerd wordt door de foutcorrectie in 'echte' cd spelers.
Klikt een rip met Exact Audio Copy ook zo gestoord?
ook die rip is ook die DVD-speler vervormd.

Ik heb maar de CD-brander gebruikt van rommelmarkt.
Die leest het probleemloos en het lukt mij zelfs om zonder problemen een rip van te maken.

Ik denk dat het probleem is opgelost: een CD-speler/brander gebruiken.

Trein?

Pagina: 1