HELP :'( - desperate na 100'en uren zonder goed resultaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkzor
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 23:04
Hey allemaal,

Ik ben al even bezig met het maken van een retro-arcade.
Fully self built, al het hout is gezaagd, alle hardware is reeds ingebouwd.

Ik maak gebruik van een oude dell pc (i7-4790) met een R5-240 en maak gebruik van zero-delay buttons & joysticks (china-meuk) met bij die joystick 2 controllers meegeleverd om via USB aan te sluiten.

Kort samengevat: in windows werkt alles, de joysticks werken, alles boot, no problemo easy peasy.

Waar ik echter al 100'en uren mee bezig ben en naar het zoeken ben krijg het maar niet stabiel/opgelost/deftig is de mix tussen een windows OS en tussen library met een arcade frontend.

Ik heb al de volgende frontends geprobeerd: Hyperspin, Coinops, standa alone mame emulator, EmulationStation, Retrobat...
Uiteindelijk is er altijd wel iets mis:
- games starten niet op en gaan terug naar hoofdmenu
- games starten maar krijg de zero-delay niet gemapt
- start op maar lijkt alsof het continu door menu scrolt, terwijl controls er lijken goed uit te zien qua config

Last but not least RetroBat, leek het meest veelbelovend voor windows, veel gebeurt voor je.
Echter op dit moment: op mijn main pc probeer ik die wat te configgen etc, maar daar draaien de games wel maar krijg continue lag (sound lag + game lag).
Als ik die install copiëer naar de andere pc krijg ik daar emulation errors.
Plus ook als ik de controllers probeer te configureren lijkt hij niet te reageren, enkel bij de joystick en bij enkele van de buttons, terwijl de buttons in windows wel goed hun input doorgeven in de joystick coinfiguratie.

Liefst zou ik RetroBat werkend krijgen, lijkt mij meest aangewezen voor windows, ook makkelijk om met je bestaande spellen wat side content te downloaden en alles in een mooi jasje te gieten.

Als echter iemand hier info/input/ideeën of ervaring over heeft, zou dat zeker welkom zijn.
Ikzelf zit er hopeloos mee vast...

Grtz,
Varkzor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Ik denk dat je even door dit topic heen moet bladeren: Mame arcadekast bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkzor
Staat helaas niks in over RetroBat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Maar omdat het met RetroBat niet lukt zou je dus Mame eens kunnen proberen? Anders blijf je ploeteren...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-10 19:51
Varkzor schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:15:
Hey allemaal,

Ik ben al even bezig met het maken van een retro-arcade.
Fully self built, al het hout is gezaagd, alle hardware is reeds ingebouwd.

Ik maak gebruik van een oude dell pc (i7-4790) met een R5-240 en maak gebruik van zero-delay buttons & joysticks (china-meuk) met bij die joystick 2 controllers meegeleverd om via USB aan te sluiten.

Kort samengevat: in windows werkt alles, de joysticks werken, alles boot, no problemo easy peasy.

Waar ik echter al 100'en uren mee bezig ben en naar het zoeken ben krijg het maar niet stabiel/opgelost/deftig is de mix tussen een windows OS en tussen library met een arcade frontend.

Ik heb al de volgende frontends geprobeerd: Hyperspin, Coinops, standa alone mame emulator, EmulationStation, Retrobat...
Uiteindelijk is er altijd wel iets mis:
- games starten niet op en gaan terug naar hoofdmenu
- games starten maar krijg de zero-delay niet gemapt
- start op maar lijkt alsof het continu door menu scrolt, terwijl controls er lijken goed uit te zien qua config

Last but not least RetroBat, leek het meest veelbelovend voor windows, veel gebeurt voor je.
Echter op dit moment: op mijn main pc probeer ik die wat te configgen etc, maar daar draaien de games wel maar krijg continue lag (sound lag + game lag).
Als ik die install copiëer naar de andere pc krijg ik daar emulation errors.
Plus ook als ik de controllers probeer te configureren lijkt hij niet te reageren, enkel bij de joystick en bij enkele van de buttons, terwijl de buttons in windows wel goed hun input doorgeven in de joystick coinfiguratie.

Liefst zou ik RetroBat werkend krijgen, lijkt mij meest aangewezen voor windows, ook makkelijk om met je bestaande spellen wat side content te downloaden en alles in een mooi jasje te gieten.

Als echter iemand hier info/input/ideeën of ervaring over heeft, zou dat zeker welkom zijn.
Ikzelf zit er hopeloos mee vast...

Grtz,
Varkzor
https://retrobat.forumgam...-downs-and-sound-glitches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varkzor
problem solved, zucht...

de switches van de controls waren niet juist aangesloten :-(
en daar maanden tijd mee verkwanselen in windows........
oh well it's now down to making stuff work :)
Pagina: 1