Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk pc waar de voornaamste toepassing autocad is voor mijn vrouw die Architect is. soms in hele lichte vorm photoshop.
De focus ligt op energiezuinig, snelle processor en stil.
De computer draait 8 tot 10 uren per dag.
Autocad is vooral single core belastend dus ik zou focussen op een goede cpu met hoge kloksnelheid.
Videokaart is niet nodig denk ik. Weinig rendering. enkel tekenen.
Soms 3d toepassing in sketchup. Ik heb wel nog een oude gtx 950 kaart liggen maar dit zou enkel het energieverbruik verhogen vermoedt ik.
Neem ik beter een snelle laptop met docking station of een nieuwe pc? Wat zou het verschil ongeveer zijn in energieverbruik (idle en under load?)
Zijn laptop processors trager?
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximum 2000 euro inclusief 2 monitors.(ongeveer 1200 voor de computer)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, wifi kaart(m2), printer
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur, monitors moet ik nog uitzoeken. Denk vooral 2 grote 4k monitor. refresh rate doet er niet toe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben aan het twijfelen om er 2 hardeschijven in te steken om een raid opstelling te maken met mirroring als backup voor de bestanden. Zijn er hier tips over?
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
feedback als ik beter een pc bouw of een laptop met docking station koop
Werk pc waar de voornaamste toepassing autocad is voor mijn vrouw die Architect is. soms in hele lichte vorm photoshop.
De focus ligt op energiezuinig, snelle processor en stil.
De computer draait 8 tot 10 uren per dag.
Autocad is vooral single core belastend dus ik zou focussen op een goede cpu met hoge kloksnelheid.
Videokaart is niet nodig denk ik. Weinig rendering. enkel tekenen.
Soms 3d toepassing in sketchup. Ik heb wel nog een oude gtx 950 kaart liggen maar dit zou enkel het energieverbruik verhogen vermoedt ik.
Neem ik beter een snelle laptop met docking station of een nieuwe pc? Wat zou het verschil ongeveer zijn in energieverbruik (idle en under load?)
Zijn laptop processors trager?
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximum 2000 euro inclusief 2 monitors.(ongeveer 1200 voor de computer)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, wifi kaart(m2), printer
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 338,- | € 338,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 154,- | € 154,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 4TB (128MB cache) | € 94,86 | € 94,86 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GM 500 | € 89,33 | € 89,33 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 144,90 | € 144,90 |
| Totaal | € 972,99 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur, monitors moet ik nog uitzoeken. Denk vooral 2 grote 4k monitor. refresh rate doet er niet toe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben aan het twijfelen om er 2 hardeschijven in te steken om een raid opstelling te maken met mirroring als backup voor de bestanden. Zijn er hier tips over?
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
feedback als ik beter een pc bouw of een laptop met docking station koop