Van zoekbalk naar icoontje in de startbalk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Beste tweakers,

Misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een manier om de zoekbalk in de taakbalk van een veld naar icoon om te zetten.

Ik heb al gezocht maar volgens mij bestaat er geen group policy voor dit specifieke gedoe?

Is er een manier om dit alsnog toe te passen. En schijnt een registrykey daarvoor te zijn. Moet ik het dan via dat ik gpo doen? Maar op Windows kan ik die veld niet vinden. Helpt het als ik het via mijn eigen device importeer in Windows ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:04

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:54
Rechtermuisknop op de zoekbalk -> zoekbalk -> Zoekpictogram weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik wil dit namelijk voor alle machines hier zo aan passen.

@HKLM_ inderdaad, alleen voor Windows 10 dan. Probleem is dat Windows server dit niet heeft waardoor de registry folder niet daar is die je wel bij windows hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:39:
Ik wil dit namelijk voor alle machines hier zo aan passen.

@HKLM_ inderdaad, alleen voor Windows 10 dan. Probleem is dat Windows server dit niet heeft waardoor de registry folder niet daar is die je wel bij windows hebt.
Je hebt de register key al dus? Die kan je dan in je dan op je windows client toch exporteren en importeren in de GPO.

Er zijn vanuit de GPO verschillende opties om register keys vanaf een client te gebruiken. :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hier de voorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NF-AF87O3WI-DLV5bwP049mqF70=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5kIJkMClCwhDuWn0LzHZHd4G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ja en wat is nu je vraag dan? Je hebt de key toch? Even een GPO van maken en uitrollen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
HKLM_ schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:44:
[...]

Je hebt de register key al dus? Die kan je dan in je dan op je windows client toch exporteren en importeren in de GPO.

Er zijn vanuit de GPO verschillende opties om register keys vanaf een client te gebruiken. :)
Maar die hele folder constructie is niet in Windows vandaar, werkt dat als ik de key van mij laptop aanpas en deze op de server zet ergens dit gaat werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:47:
[...]

Maar die hele folder constructie is niet in Windows vandaar, werkt dat als ik de key van mij laptop aanpas en deze op de server zet ergens dit gaat werken ?
Ik snap je zin niet, probeer je nu te zeggen dat je de register key niet kan vinden op je client? Of dat je hem op je server niet kan vinden?

Voor het uitrollen van regkeys hoeft de server dit niet te hebben in het register hoor :)

Je kan het makkelijk testen toch? Maak de GPO, Client side target de regkey hem op je eigen machine en probeer het. Werkt het pas je de client side target aan (of haal je hem weg) en rol je hem uit.

[ Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 27-04-2023 07:52 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
HKLM_ schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:49:
[...]

Ik snap je zin niet, probeer je nu te zeggen dat je de register key niet kan vinden op je client? Of dat je hem op je server niet kan vinden?
Ik kan hem niet vinden op de server. Daar staan al die folders niet. Maar op mijn laptop in dit geval staan ze weer wel.

Stel ik maak de folder constructie zoals die op mijn laptop zo ook op de server en ik zet de regkey daarin. En maak een gpo via registry werkt dat in dit geval? Voordat ik iets breek aan de server ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:51:
[...]

Ik kan hem niet vinden op de server. Daar staan al die folders niet. Maar op mijn laptop in dit geval staan ze weer wel.

Stel ik maak de folder constructie zoals die op mijn laptop zo ook op de server en ik zet de regkey daarin. En maak een gpo via registry werkt dat in dit geval? Voordat ik iets breek aan de server ..
Je hoeft niks in het register van de server te doen. Gewoon een gpo maken -> regkey -> key gegvens invullen en targeten op een client en done.

Hoer staat het wel goed, als je How to Manually Create volgt lukt het 100% :)

https://woshub.com/how-to...-registry-keys-using-gpo/

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 27-04-2023 07:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTPBlokje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:57
je kan ook gewoon de luie methode pakken. op een pc de register waarde exporteren. deze via https://www.runecasters.com.au/reg2gpp
Omzetten naar gpo xml. Xml in gpo plakken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
UTPBlokje schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:30:
je kan ook gewoon de luie methode pakken. op een pc de register waarde exporteren. deze via https://www.runecasters.com.au/reg2gpp
Omzetten naar gpo xml. Xml in gpo plakken en klaar.
Ziet er uit als meer werk dan drie waardes uit het register kopieren :D

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTPBlokje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:57
@HKLM_ de hele register wizard doorlopen is al meer stappen dan de conversie en kopie pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@HKLM_
Ik heb zoals het beschreven wordt in jouw link
GPO: Import Registry Data from a REG File
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFVgASAAs-V9MDiidWCR8EsowEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fMC00g0DwCtsF0cmdyDj2Z7I.png?f=fotoalbum_large

Hij staat nu ook daar, maar wanneer ik hem wil toevoegen in de GPO, kan die hem niet vinden. of is het automatisch al toegevoegd?

Heb alleen de waarde 00000000 naar 00000001 veranderd

nevermind, heb het gelezenm wordt automatisch toegepast

As a result, all the registry settings from your REG file will appear in the Group Policy console and will be applied to the target domain computers.

ga dit bij een nieuwe installatie even bekijken,

[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 27-04-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
UTPBlokje schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:36:
@HKLM_ de hele register wizard doorlopen is al meer stappen dan de conversie en kopie pasta.
Je hoeft die hele register wizard in GPO niet te gebruiken hè ;) Als je weet wat je doet kan je gewoon een item aanmaken, pad plakken, naam plakken waarde opgeven en klaar.

Cloud ☁️

Pagina: 1