Welke AIO voor i5-13600k?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Hi all,

Vanaf het eerste gebruik van mijn nieuwe pc heeft deze altijd op de grond gestaan, buiten het zicht. Recentelijk staat de pc op mijn bureau, aangezien ik vernam dat dit beter is (minder stof) en het ook gemakkelijker is om te stofzuigen, aangezien er nu geen kabels meer liggen.

Nu naar het punt: aangezien de pc nu op het bureau staat, wil ik ook graag een beetje de "looks" hebben.
Op dit moment heb ik een Thermalright Peerless Assassin 120 SE in gebruik, welke vrij groot is. Qua performance ben ik overigens wel zeer tevreden over deze aircooler, maar zou ik dus voor een AIO cooler willen gaan.

Het "probleem" is echter dat ik niet weet welke AIO ik het beste kan kopen. Ik heb al verschillende AIO's met elkaar vergeleken, maar ik kan geen beslissing maken.

Onderstaand de AIO's die ik bekeken/vergeleken heb:
Thermalright Frozen Notte 240 (redelijk nieuw, vrij weinig recensies over te vinden. Deze review is overigens wel zeer positief)
Thermalright Frozen Prism 240 (redelijk nieuw, vrij weinig recensies over te vinden)
Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 (goede recensies, echter niet de beste koelprestaties)
DeepCool Gammaxx L240 RGB V2

Het maximum bedrag dat ik uit wil geven ligt rond de €80,-

Mijn case is een MSI Vampiric 010, waarbij ik momenteel alle 6 fans in gebruik heb (3 front, 2 top, 1 rear).

Welke AIO zouden jullie aanraden om te kopen?

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Uhmazing34 op 27-04-2023 01:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:32

Thomg

Aww yiss

Als je eeeecht wilt dan
uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 240
280 kan ook als je het voorin doet
uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 280

Maar wel even meten of het past.

Andere noot, 80 euro voor een AIO met "looks" gaat je niet echt lukken zonder dat je ergens compromissen moet sluiten. Ik zou het lekker laten as is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Laatst online: 27-07-2024
Thomg schreef op donderdag 27 april 2023 @ 02:01:
Als je eeeecht wilt dan
uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 240
280 kan ook als je het voorin doet
uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 280

Maar wel even meten of het past.

Andere noot, 80 euro voor een AIO met "looks" gaat je niet echt lukken zonder dat je ergens compromissen moet sluiten. Ik zou het lekker laten as is.
Bedankt voor de input! Als ik toch voor een AIO ga, maakt het dan niet uit of ik deze voorin doe of bovenin?
Boven is er plek voor een 240 AIO en voorin een 280 AIO.

Als ik de 280 AIO voorin zet, heb ik bovenin nog plek voor 2 fans + achterin 1 fan.
Als ik de 240 AIO bovenin zet, heb ik voorin nog plek voor 3 fans + achterin 1 fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:32

Thomg

Aww yiss

Bovenin word vaak aangeraden zodat het helpt met ventilleren (zonder dat je alleen de hitte van de gpu aanzuigt) waar voor suboptimaal is omdat je dan de hitte van de cpu in de kast dumpt.

Arctic's aio's zijn dikker dan normaal, dat kan nog wel eens issues geven bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neekee
  • Laatst online: 11-08 19:41
Ik zou gewoon je Peerless Assassin houden, persoonlijk ben ik van mening dat een luchtkoeler altijd de betere optie is als je geen radiator van 360mm of groter wilt. Aios zijn duur, gaan minder lang mee en zijn qua performance vaak niet beter dan een luchtkoeler.

Lekker die 80 euro op je spaarrekening zetten imo

// EVGA RTX 3090 // AMD R9 7950X3D // 32GB DDR-5 6000MHz || GTX 1070 Ti || i7 9700k || 32GB DDR-4 \\ Crossfire R9 290x \\ i5 6600k \\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 17:13
Inderdaad. Bovendien heb je dan ook alleen het geluid van de fans. En die kan je flink terugtoeren als je een beetje tweakt. Maar ik heb slechte ervaring met het geluid van de aio pomp. Fluisterstil is mij nog niet gelukt met aio. Met luchtkoelers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwollenaar88
  • Laatst online: 01-10 18:01
Ik ben ook in het bezit van de Msi Vamperic en heb ook alle fan plekken bezet met de msi argb fans.
Dat ziet er al wel mooi uit. Daardoor past er alleen geen aio meer in. De boven fans zitten al strak op mijn Msi b550 tomahawk atx bord. Dus ik zou daar wel goed naar kijken voor je iets besteld?
Die argb fans van msi zelf zijn trouwens alleen te koop bij amazon:

https://www.amazon.nl/F12...w_ci_mcx_mr_hp_atf_m&th=1
Pagina: 1