Voorstel verzekering: Druppellekkage wc-deel in badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
Situatie
Sinds begin van dit jaar beginnen de voegen van de tegels te verkleuren, wat een teken van lekkage is. Hiervoor heb ik het bekende riedeltje bij de verzekering opgestart (opstal + inboel).

De verzekeraar heeft een afhandelingsbedrijf op de zaak gezet, welke ook een huisbezoek heeft gedaan. Uit het huisbezoek is naar voren gekomen dat er een ander bezoek van een lekdetectie bedrijf nodig was.
Lekdetectie is ook langs geweest en heeft geconcludeerd dat de aan- en afvoerbuizen van het inbouwreservoir de lekkage veroorzaakt.

Voorstel
Het afhandelingsbedrijf heeft mij een voorstel (installatie nieuw toilet, hak- & breekwerk, tegels & tegelwerk, inclusief arbeid) gedaan om de schade te verhelpen, maar vindt/geeft aan dat de veroorzaker van de lekkage voor mijn rekening komt.
In geval zou het betekenen dat kosten voor een nieuw inbouwreservoir voor mij zijn.

Vraag
Hoe redelijk is dit voorstel? Zijn er hier gelukvogels geweest waarbij ook het inbouwreservoir betaald is door verzekering?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Dat geldt altijd voor de verzekering. Schadereparatie is voor jou, gevolgschade voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wat kost een nieuwe inbouwreservoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zit het probleem nou in de aan- en afvoer, of in het reservoir :? De lekdetectie en afhandelaar lijken namelijk niet op één lijn te zitten.

@Bolderkar gelukkig is dat niet zo. Mijn opstalverzekering heeft een flinke schadepost vergoed, maar wilde niets weten van gevolgschade bij de buren. Daarvoor zou ik de aansprakelijkheidsverzekering moeten inschakelen - al was dat dezelfde verzekeraar 8)7 Gelukkig heeft de hersteller het toch allemaal aangepakt, hij stond letterlijk naast de schade van de buren mijn schade te repareren.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

paQ

mierenfokker schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:25:
155 euro ofzo

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Thijsmans schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:51:
Zit het probleem nou in de aan- en afvoer, of in het reservoir :? De lekdetectie en afhandelaar lijken namelijk niet op één lijn te zitten.

@Bolderkar gelukkig is dat niet zo. Mijn opstalverzekering heeft een flinke schadepost vergoed, maar wilde niets weten van gevolgschade bij de buren. Daarvoor zou ik de aansprakelijkheidsverzekering moeten inschakelen - al was dat dezelfde verzekeraar 8)7 Gelukkig heeft de hersteller het toch allemaal aangepakt, hij stond letterlijk naast de schade van de buren mijn schade te repareren.
Jawel, bij bv lekkage betaal je zelf het directe dichten/reparatie van het lek (vaak tientjeswerk). De verzekering betaalt de kosten van zoeken naar het lek, uitbikken van de muur.. tot het herstucen en verven.

Schade aan inboedel gaat via de inboedelverzekering. En dat geldt hetzelfde voor de buren.. via hun eigen inboedelverzekering/woonhuisverzekering (die het dan soms weer claimed via aansprakelijkheidsverzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
mierenfokker schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:25:
~170 euro (DE), 185 euro met slimgebruik maken van de laagste prijsgaranties.
Daar komt dan nog zo'n 35 euro bij voor het "frontje"

[ Voor 10% gewijzigd door D_Jeff op 27-04-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Thijsmans schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:51:
In bocht van de pijp reservoir -> WC.
Vermoedelijk lekt het ook een beetje op de afvoerpijp naar het riool.

Afhandelaar, heeft naar mijn weten, de conclusie overgenomen van de lekdetectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:28

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
D_Jeff schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:47:

Vraag
Zijn er hier gelukvogels geweest waarbij ook het inbouwreservoir betaald is door verzekering?
ongetwijfeld, maar het voorstel is normaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Dus het kost je pakweg 200 euro...

En daarvoor "krijg" je 'installatie nieuw toilet, hak- & breekwerk, tegels & tegelwerk, inclusief arbeid'.

Wat is het probleem precies?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bolderkar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 03:38:
[...]

Jawel, bij bv lekkage betaal je zelf het directe dichten/reparatie van het lek (vaak tientjeswerk). De verzekering betaalt de kosten van zoeken naar het lek, uitbikken van de muur.. tot het herstucen en verven.

Schade aan inboedel gaat via de inboedelverzekering. En dat geldt hetzelfde voor de buren.. via hun eigen inboedelverzekering/woonhuisverzekering (die het dan soms weer claimed via aansprakelijkheidsverzekering)
Nee, als jij schade veroorzaakt bij de buren ben je aansprakelijk. dat gaat niet via verzekering van de buren zelf. Schade aan leidingwerk, toilet gaat via opstalverzekering. je(buren) kunt het melden bij je eigen opstalverz. als na onderzoek blijkt dat het is veroorzaakt door derden worden zij aangesproken.
(denk aan artikel 6:174 BW)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
TommyGun schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:37:
Dus het kost je pakweg 200 euro...

En daarvoor "krijg" je 'installatie nieuw toilet, hak- & breekwerk, tegels & tegelwerk, inclusief arbeid'.

Wat is het probleem precies?
Dit zijn voor mij type uitspraken die ik graag keer gecheckt wil hebben.

Of neem jij alles direct aan voor waarheid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
D_Jeff schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:48:
[...]

Dit zijn voor mij type uitspraken die ik graag keer gecheckt wil hebben.

Of neem jij alles direct aan voor waarheid?
Zo werkt het echt. Ik had in mijn vorige woning een lekkage in de afvoer onder de WC. Het vervangen van die afvoer (== oorzaak lekkage) was voor mijn rekening. Ook dat te kunnen doen moest de hele WC vloer eruit gebroken worden en per saldo leverde mij dat een volledig nieuw toilet op voor de prijs van een paar PVC bochten. Krom systeem, maar het is wat het is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-05 15:08
Het inbouwreservoir is gaan lekken, dit wordt door de verzekering gezien als een eigen gebrek. De verzekering betaald niet voor het herstellen of vervangen van het gebrek, maar wel voor de gevolgschade van het gebrek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_Jeff
Goed.. omdat ik zelf ook een hekel heb aan cliffhangers die maanden duren in sommige topics, een update:

In eerste instantie is mijn claim door de afdeling schadeafhandeling afgewezen, hierop heb ik bezwaar ingediend via de afdeling klachten van dezelfde verzekeraar (groot escaleren heeft meestal een ongewenst effect)

half juni heb ik te horen gekregen dat mijn bezwaar is toegewezen en dat het herstel alsnog gaat plaatsvinden.
Daarnaast heb ik (conform de reacties hier en afspraken met het afhandelingsbedrijf), met de nodige moeite, een complete wc combi (UP320, Sigma01, VB Subway 2.0) voor net geen 400 euro bij elkaar kunnen verzamelen.
Laagste prijsgaranties zijn hierin echt goud 8)

Het herstel staat nu voor het einde van de zomerperiode gepland. Zodra dat gebeurt is, ben ik ook weer helemaal happy

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:21

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dus je hebt voor 400 euro een compleet nieuwe toilet incl stucwerk en tegelen?!

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 27-06-2023 00:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En welke verzekering vergoedt dit precies? Opstal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Sport_Life schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 00:05:
Dus je hebt voor 400 euro een compleet nieuwe toilet incl stucwerk en tegelen?!
Er zijn de nodige spelregels, maar verder is dit correct

Wolly schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 00:18:
En welke verzekering vergoedt dit precies? Opstal?
Opstal + All-risk + geen eigen risico
Heel strikt gezien heb je altijd wel een eigen risico, want het object dat de ellende veroorzaakt is voor jou rekening (zoals meerdere keren in dit topic beschreven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Goed, de laatste update:

De boel is inmiddels volledig hersteld, maar dat heeft wel tot eind september geduurd.
Het montagesysteem* van VB was zeer teleurstellend en heeft uiteindelijk een omruilactie naar een Geberit pot met metalen schroeven geleid.

De totale kosten ("eigen risico") zijn rond de 750 euro uitgekomen, waarbij ook een deel is gaan zitten in een duurdere tegel, naast het eerder genoemde gedeelte dat de schade veroorzaakt heeft (inbouwreservoir + PVC pijpen)

Bij hetzelfde bedrijf heb ik ook een offerte opgevraagd om de andere wc een renovatie te geven, maar die prijs lag al op zo'n 4250 euro allin (inc btw) en dat bedrag is nog zonder de vloer van die wc -- om even een referentiekader mee te geven.

* gehard plastic, de loodgieter (18 jaar ervaring) vond dat geen goed idee. Daarnaast paste het gewoon niet.

Pagina: 1