Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Tonnie15a
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-06-2023
Hallo,

Wij wonen in een nieuw appartement ong. 75m2 (goed geïsoleerd)nu hebben wij een warmtepomp hitachi yutaki.

Mijn vraag is, we hebben een verbruik elke dag van ongeveer 16 kwh ook als we dag niet thuis zijn.
Is dit normaal, thermostaat staan uit altijd ongeveer 20 graden in huis.
En warm water 55 graden hoorde ik van monteur maar die kon mij niet veel meer vertellen.

Groet tonnie

[ Voor 12% gewijzigd door Tonnie15a op 26-04-2023 21:25 ]

Alle reacties

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:56
Is deze 16kwh enkel het verbruik van de WP? Of van het hele huis totaal?

Is het slechts de WP, klinkt het wel als veel in deze tijd van het jaar (hoewel het ook weer aardig koud is voor de tijd van het jaar). Maar zonder meer info onmogelijk te zeggen of het daadwerkelijk veel is. Belangrijker is namelijk wat ingestelde aanvoer temperatuur is, niet en niet sanitair warm water.

Is het 16kwh voor het hele huis, is hier al helemaal niets over te zeggen (want welke apparatuur is er allemaal)

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-11 19:06
Een (split) combi Yutaki staat áf-fabriek niet goed ingesteld, wij installeren deze ook en passen de instellingen aan volgens een document van de importeur.
Heb jij een (split) combi?
Hoelang wonen jullie nu in het huis?

[ Voor 9% gewijzigd door natural colour op 27-04-2023 08:30 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:18
Ik zag dit topic langskomen, dus ik zal er weer even nieuw leven inblazen. Wij hebben zelf een Hitachi dus ik kan je misschien wel op weg helpen.
Heb je zelf al eens in de instellingen gekeken?
Vanaf oplevering staat vaak ingesteld dat de back up (BUH) al mee mag doen onder de 5 graden. Hierdoor schiet je verbruik omhoog, dit kan je aanpassen naar bijvoorbeeld -5. Weet je op welke waarde deze bij jou staat?

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:31

wmc

Waar staat die instelling in de settings?

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:18
wmc schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:11:
Waar staat die instelling in de settings?
Als je de inschakel temperatuur van de back up heater bedoelt; dit kan je vinden in het installateursmenu. Ok en pijltje terug ingedrukt houden, code-> rechts, onder, links, rechts
Pagina: 1