Ik heb een aanhanger. Gewoon een enkelasser, maar wel met een grote bak (± 280 x 150 of zoiets)
Huis, tuin en keukengebruik. Hout halen, troep naar de stort, dat soort dingen.
Nu laadt ik het liefst op mijn dissel, maar soms gaat dat niet.
Echter, mijn neuswiel en de klem zijn niet van het stevigste materiaal. Zeker de klem niet.
Zit er aan te denken om een nieuw neuswiel te kopen.
Eentje waarvan het wiel automatisch opklapt bij het omhoog draaien.
Wil dan ook een zwaardere uitvoering kiezen.
Liefst eentje waarbij ik de aanhanger kan laden op het neuswiel, én bij voorkeur dat ik het neuswiel nog wat omhoog kan draaien, ook als de aanhanger al geladen is.
Nu zie ik neuswielen staan waar bijgeschreven staat "Statische draaglast 250 KG".
Ik weet niet zo goed of dit voor mij voldoende is.
Het grootste deel van de lading (en het eigen gewicht) wordt gedragen door de eigen wielen.
Door een ook nog eens de lading gelijkmatig te verdelen, komt niet alle gewicht op de dissel.
Hoeveel draaglast zou mijn neuswiel moeten hebben?
Huis, tuin en keukengebruik. Hout halen, troep naar de stort, dat soort dingen.
Nu laadt ik het liefst op mijn dissel, maar soms gaat dat niet.
Echter, mijn neuswiel en de klem zijn niet van het stevigste materiaal. Zeker de klem niet.
Zit er aan te denken om een nieuw neuswiel te kopen.
Eentje waarvan het wiel automatisch opklapt bij het omhoog draaien.
Wil dan ook een zwaardere uitvoering kiezen.
Liefst eentje waarbij ik de aanhanger kan laden op het neuswiel, én bij voorkeur dat ik het neuswiel nog wat omhoog kan draaien, ook als de aanhanger al geladen is.
Nu zie ik neuswielen staan waar bijgeschreven staat "Statische draaglast 250 KG".
Ik weet niet zo goed of dit voor mij voldoende is.
Het grootste deel van de lading (en het eigen gewicht) wordt gedragen door de eigen wielen.
Door een ook nog eens de lading gelijkmatig te verdelen, komt niet alle gewicht op de dissel.
Hoeveel draaglast zou mijn neuswiel moeten hebben?