U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Niet alleen mis je het kristal maar ook de condensatoren en weerstand ernaast. Het heeft er nooit gezeten en dat is ook te zien aan de soldeer-eilanden.
Gezien het formaat lijkt het iets van een 32.765khz van een real time klok maar als het gewoon voor een clockfrequentie van een processor is kan het ook zijn dat ze de processor op zijn eigen interne oscilator laten lopen.
Ik zou eerder die batterij controleren.
En die contacten zien er ook niet uit, even goed poetsen.
[ Voor 5% gewijzigd door memphis op 26-04-2023 19:08 ]
Dus dit is niet je probleem. Hoeveel volt meet die batterij nog?
Ik ga even nog beter poetsen.
[ Voor 14% gewijzigd door Cobb op 26-04-2023 19:33 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Zie ook YouTube: I Bought 9 BROKEN POKEMON Gameboy Games - Let's Try to Fix Them!
Soms wel soms niet.Cobb schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:32:
Hmm die batterij diet toch niets met de werking van het spel, alleen wel/niet save games.
Ik ga even nog beter poetsen.
Kans is erg groot dat één of meer van die contacten los is geraakt.
Iemand met een hotair station en wat flux fixt dat voor je.
P.s. Ik soldeer dat soort chips bijna dagelijks met de hand voir producten van m'n eigen bedrijf.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Pokemon Red heeft volgens mij geen ingebouwde klok en Pokemon Silver wel.
Je hebt voor Pokemon Red geen crystal oscillator nodig.
Maar die SMD daar (die groene linksonder, wat ByteDelight ook schreef) die moet waarschijnlijk opnieuw geplaatst worden.
Op die cartridge zonder crystal oscillator staat er op die batterij 01-08. Dus de batterij is waarschijnlijk al eerder vervangen.
[ Voor 18% gewijzigd door MedionAkoya op 26-04-2023 23:50 ]
Trein?