TV advies: 55/65 inch OLED

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik zoek een?

55 of 65 inch model OLED TV. Ik twijfel nog tussen de 2. Ik heb niet zoveel lichtinval in de woonkamer, dus dan hadden ze me een OLED aangeraden? Klopt dit? Want een QLED is beter bij veel natuurlijk lichtinval?

Wat is je budget?

Budget is variabel. Ik wil geen (te) duur model en of een cheap model. Een normaal goed prijs kwaliteit model. Ik zou dan toch denken tussen 1250-1750€? Waar ik toch hopelijk lange jaren mee kan doen.

Ik vind ook niet erg om meer te betalen dan 1750€ als het echt veel voordelen geeft tegenover bijvoorbeeld een 1500€ model.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

TV wordt voornamelijk gebruikt voor netflix (series en films) te zien met mijn partner. Niet elke avond maar toch meeste dagen in de week. Later zal ik ook een ps5 kopen om occasioneel spelletjes te spelen (1-3 keer per week).

In de komende jaren zijn er toch plannen om gezin uit te breiden met kinderen. Dus na enkele jaren zullen de kind(eren) netflix junior of youtube kids zien. Dus ik wil wel "betere kwaliteit" voor hun niet ontwikkelde ogen natuurlijk.

Wat heb je zelf al gevonden?

Er zijn zoveel modellen dat het verwarrend kan zijn. Ik leun waarschijnlijk aan naar de groot merken zoals Samsung, Sony en LG?

Welke vragen heb je hier nog over?

TV moet niet eco besparend zijn, we hebben veel zonnepanelen met opslag batterij.

Dank u wel iedereen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:34

FeaR

In GoT we trust

xfxxl schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:37:
Ik zoek een?

55 of 65 inch model OLED TV. Ik twijfel nog tussen de 2.
Ik ken maar weinig mensen die een te grote tv hebben gekocht. Veelal is na de aanschaf de gedachte, "had ik maar een formaat groter gekocht".
Ik heb niet zoveel lichtinval in de woonkamer, dus dan hadden ze me een OLED aangeraden? Klopt dit? Want een QLED is beter bij veel natuurlijk lichtinval?
QLED is van Samsung, ik zou dan LED versus OLED nemen als vergelijk. LED heeft een hogere lichtopbrengst, vandaar dat er wordt gewezen op die techniek bij meer licht. Hoe zit het met zon op de TV? OLED is dan mogelijk iets de juiste keuze.
Er zijn zoveel modellen dat het verwarrend kan zijn. Ik leun waarschijnlijk aan naar de groot merken zoals Samsung, Sony en LG?
Ik zou eerst merken onderling onder elkaar zetten en dan pas naar series kijken. Maakt het mogelijk overzichtelijker. Zet bijvoorbeeld qua ondersteuning van beeld de merken onder elkaar en vergelijk. Mogelijk valt er dan al een merk af. Zo doet Samsung geen Dolby Vision maar HDR10+, LG is andersom. Om maar een voorbeeld te noemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
FeaR schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:39:
[...]

Ik ken maar weinig mensen die een te grote tv hebben gekocht. Veelal is na de aanschaf de gedachte, "had ik maar een formaat groter gekocht".

[...]

QLED is van Samsung, ik zou dan LED versus OLED nemen als vergelijk. LED heeft een hogere lichtopbrengst, vandaar dat er wordt gewezen op die techniek bij meer licht. Hoe zit het met zon op de TV? OLED is dan mogelijk iets de juiste keuze.

[...]

Ik zou eerst merken onderling onder elkaar zetten en dan pas naar series kijken. Maakt het mogelijk overzichtelijker. Zet bijvoorbeeld qua ondersteuning van beeld de merken onder elkaar en vergelijk. Mogelijk valt er dan al een merk af. Zo doet Samsung geen Dolby Vision maar HDR10+, LG is andersom. Om maar een voorbeeld te noemen.
- Ik leun wel meer aan naar de 65 inch op dit ogenblik.

- Geen zonlicht mogelijk op TV. Lichtinval is zeer beperkt, er is wel een "grote" raam maar laat niet veel licht binnen. Zitten vaker in een "donkerder omgeving".

- Wat zijn de verschillen tussen Dolby vs HDR10? Voor geluid ga ik nog een aparte soundbar wel kopen.

Enige modellen dat jullie kunnen aanraden? Een top 3 of top 5?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

xfxxl schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:55:
[...]
- Wat zijn de verschillen tussen Dolby vs HDR10? Voor geluid ga ik nog een aparte soundbar wel kopen.

Enige modellen dat jullie kunnen aanraden? Een top 3 of top 5?
Kom op, beetje eigen inzet. Dolby Vision versus HDR10+ is een makkelijke Google. En onze top 3 of 5, de short list hoort eigenlijk van jouw kant te komen, alleen merken is eigenlijk wat mager ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 26-04-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
FeaR schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:00:
[...]

Kom op, beetje eigen inzet. Dolby Vision versus HDR10+ is een makkelijke Google. En onze top 3 of 5, de short list hoort eigenlijk van jouw kant te komen, alleen merken is eigenlijk wat mager ;)
Ik heb een top 7 gemaakt. Volgorde van goedkoper naar duurder:

1. Sony Bravia XR-55A75KP - 55 inch - 4K OLED – 2022 : 1100€

2. LG | OLED TV 4K OLED55CS6LA (2022) - 55 inch : 1100€

3. LG | TV OLED 4K OLED55A26LA (2022) - 55 inch: 1100€:

4. Samsung QE55S95B - 55 inch - 4K QD-OLED – 2022: 1300€

5. Sony XR-55A84K - 55 inch - 4K OLED – 2022: 1795€

6. LG | OLED TV 4K OLED55C35LA (2023) - 55 inch : 2100€

7. Sony XR-55A80LP - 55 inch - 4K OLED – 2023: 2300€

Welke zijn de aanraders naar mijn behoeften? :) Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-06 19:49
@xfxxl vergeet de lg oled c2 uit 2022 niet, vrijwel hetzelfde als de c3 maar veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
Goofy1978 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:00:
@xfxxl vergeet de lg oled c2 uit 2022 niet, vrijwel hetzelfde als de c3 maar veel goedkoper.
Ik koop liever bij Bol en of Krefel wegens ik daar klein beetje korting heb. Helaas zijn ze op beiden websites niet beschikbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
Welke zijn de goede van mijn top 7 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

xfxxl schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:37:
Wat ik al eerder zei: heb je de voor- en tegens van de merken al tegen elkaar afgezet? Of überhaupt specificaties van enkele modellen? Wil je Dolby Vision? Dan valt Samsung uit je Top 7 af. Je wilt een PS5 aan gaan schaffen, is 4K 120 Hz een eis? Zo ja, dan valt de A2 af. Et cetera. Eigen onderzoek...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 13:46
xfxxl schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:37:
Zit je echt tussen 7 (!) tv's te twijfelen?

In jouw geval voor een OLED gaan. Een Samsung OLED vermijden. Te duur. Voor OLED zou ik kiezen tussen een Sony A80J of een LG C2. Die leveren je de meeste tv voor het geld momenteel. De LG CS is een C1 paneel met C2 processor. Beter kies je dan voor de C2. Je kunt ook winkels als Apollo of Smits naar deze modellen vragen voor een mooie prijs. Krijg je wellicht een betere prijs dan bij Bol met een beetje korting.

Om het wat makkelijker te maken. Elke OLED levert een zeer goede beeldkwaliteit. Onderlinge verschillen zijn in de marge. Uiteindelijk moet je de keuze maken op zaken die jij het belangrijkste vindt. Welk OS heb je liever? Wil je een zo laag mogelijke inputlag voor gaming (LG)? Of betere motionhandling (Sony)? Een ook dat is eigenlijk weer in de marge. Het is niet zo dat je met een Sony niet lekker kunt gamen of de motionhandling op een LG niet goed is.

[ Voor 57% gewijzigd door Hulleman op 02-05-2023 13:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:39
Ik zou juist voor een Philips OLED gaan met ambilight. Ik vind dit veel rustiger kijken. Maar dat blijft persoonlijk.
Pagina: 1