PC boot niet /geen videosignaal na BSOD PFN_LIST_CORRUPT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knurk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 01:21
Beste tweakers,

mijn voorheen perfect stabiel draaiende windows 10 PC geeft geen videosignaal door sinds een herstart na een PFN_LIST_CORRUPT BSOD. Er komt geen video output meer door op de HDMI. De BSOD is 99.9% zeker veroorzaakt door Gigabyte RGB fusion software. enkele minuten na installatie, taak op achtergrond, kwam de BSOD.
...

Normaalgesproken kom ik niet bij de BIOS voordat ik het bitlocker wachtwoord ingeef. Als ik dat niet op tijd doe, schakelt de PC uit. Nu blijft de PC draaien (alle fans en LEDs aan) maar lijkt niet eens bij bitlocker te raken.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

GPU, RAM reseat, CMOS batterij uit/in. stroomkabel eruit en 10sec power cycle, andere videokaart, 1 ram stick ipv 4.

...

Asus B450M-A (B550 reeds besteld)
Ryzen 5900x
NZXT X53
Gigabyte RTX 3090
Corsair Vengeance RGB PRO 4x 8gb 3200mhz
Seasonic Focus Gold 750w

Wat is de volgende troubleshooting stap? Kan het mobo beschadigd zijn of waar verwachten jullie dat de fout zit?

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Er zijn nogal wat problemen met RGB Fusion software van Gigabyte, hier worden wat oplossingen aangedragen. Niet zeker of je er iets aan hebt...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knurk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 01:21
Probleem bleek een enkele geheugenmodule te zijn. Nog steeds een vreemd verhaal.