Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Mijn vraag
Ik heb een Pocketbook 626 (al wat ouder model) en ik merk dat ik alleen maar data kan overzetten via USB 1 of USB 2 poorten. Sluit je hem aan op een USB 3 poort, dan wordt het niet herkend.

Mijn nieuwe laptop (HP Elitebook van 2022) kan er dus niks mee. Mijn antieke PC van ruim 11 jaar heeft voor toevallig 1 USB 3 en 1 USB 2 poort voorop. Op de USB 3 doet ie het niet, op de USB 2 wel goddank. De oude PC staat echter op de nominatie om een keer vervangen te worden.

Iemand een idee hoe ik dit wel werkend krijg op USB 3?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Pocketbook 626
HP Elitebook 850 G8 uit 2022 (Windows 11)
Ouwe PC is iets met een 6 core Athlon en nog een VIA chipset en nog Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle verschillende USB poorten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Het zal waarschijnlijk iets zijn met drivers en compatabiliteit. met name de oudere mini en micro USB is niet overal even compatible. bijvoorbeeld: https://www.lifewire.com/...mpatibility-chart-2624585

Heb je gekeken of er een firmware update is vanuit de leverancier van de Pocketboook? En ook of er 64 bit Windows 10/11 drivers zijn voor de pocketbook? https://pocketbook.nl/nl-nl/support-nl

Anders, heb je een losse USB hub met nog ouderwetse USB 1 of 2 poorten erin en werkt dat dan wel?

In de recentere firmware van Pocketbook zit een Dropbox integratie om boeken te synchroniseren, dus dat kan ook nog een workaround zijn, maar een gratis Dropbox account aan....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 12:09
Misschien een open deur, maar heb je het ook met andere kabeltjes geprobeerd? Vraag me niet waarom, maar dat schijnt nog wel eens verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Dank heren.

Andere kabel net geprobeerd op de HP en dat biedt geen soelaas. Ik ga vanavond even naar de firmware kijken. Als dat niet werkt, kan ik inderdaad via dropbox wellicht proberen.

Er zit op zich ook een micro SD card reader in, maar je kunt dan niet kopieren vanaf de kaart naar interne opslag. Maar dat is de last-but-one-solution (laatste optie is iets nieuws kopen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op eBay een USB2.0 hub scoren?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.