Hoi
Ik ga er vanuit dat dit hier hoort in dit mobiel topic?
Ik hoorde laatst van een vriendin dat ze auto pech had. Lekke band.
Ze werd vrij snel geholpen omdat ze een pechhulp verzekering had bij fbto.
Welnu, aangezien ik niet rijk ben, heb ik niet zo'n pechhulp abonnement. Ben blij dat ik überhaupt nog auto kan rijden.
Maar wel wat hersenspinsels nu.
Als ik op pad ben,rij ik vnl in Nederland. Ga soms 1x per jaar naar het buitenland (Duitsland, Luxemburg).
Ik heb een oude maar goede Opel Corsa uit 2004 met 120000 op de teller.
Ik heb nl in 18 jaar tijd slechts 1x een pechhulp nodig gehad. En dat was voor een lekke band.
Toevallig had ik toen een anwb abonnement. Tweede jaar dat ik auto reed .
Maar ik heb dus, zo denk ik dan, wel een 1600 euro in al die jaren uitgespaard door geen anwb abonnement te nemen.
Maar,ik kán natuurlijk wel eens met pech komen te staan.
Dus wat is dan wijsheid? Je hebt ook instant pechhulp, zoals Roadguard, waarbij je relatief een groot bedrag (200-300) betaalt, maar dan wordt je ook geholpen. Wel zonder vervoer. Dus dat geld moet je er dan ook nog bij rekenen.
Dus vooralsnog kies ik ervoor om niet bij voorbaat al mijn geld aan een anwb pechhulp premie uit te geven.
Klinkt logisch?
Of zou ik toch op een andere manier en beter mijn pechhulp kunnen regelen zonder dat ik veel geld aan een abonnement betaal?
Iets anders,ik las dat de meest voorkomende pech problemen accu en lekke band waren.
Wel nu,ik heb oplaadkabels in mijn auto dus dat zal dan het accu probleem grotendeels verhelpen denk ik dan.
En voor de lekke band. Dat moet ik zelf maar eens leren denk ik dan.
Maar ja hoe en waar? Anders buurman maar eens aardig aan kijken...
Deze twee soorten pech kan je zelf verhelpen lijkt me.
Het lijkt mij trouwens ook dat je eens per jaar die reserve band checkt?
Ik ga er vanuit dat dit hier hoort in dit mobiel topic?
Ik hoorde laatst van een vriendin dat ze auto pech had. Lekke band.
Ze werd vrij snel geholpen omdat ze een pechhulp verzekering had bij fbto.
Welnu, aangezien ik niet rijk ben, heb ik niet zo'n pechhulp abonnement. Ben blij dat ik überhaupt nog auto kan rijden.
Maar wel wat hersenspinsels nu.
Als ik op pad ben,rij ik vnl in Nederland. Ga soms 1x per jaar naar het buitenland (Duitsland, Luxemburg).
Ik heb een oude maar goede Opel Corsa uit 2004 met 120000 op de teller.
Ik heb nl in 18 jaar tijd slechts 1x een pechhulp nodig gehad. En dat was voor een lekke band.
Toevallig had ik toen een anwb abonnement. Tweede jaar dat ik auto reed .
Maar ik heb dus, zo denk ik dan, wel een 1600 euro in al die jaren uitgespaard door geen anwb abonnement te nemen.
Maar,ik kán natuurlijk wel eens met pech komen te staan.
Dus wat is dan wijsheid? Je hebt ook instant pechhulp, zoals Roadguard, waarbij je relatief een groot bedrag (200-300) betaalt, maar dan wordt je ook geholpen. Wel zonder vervoer. Dus dat geld moet je er dan ook nog bij rekenen.
Dus vooralsnog kies ik ervoor om niet bij voorbaat al mijn geld aan een anwb pechhulp premie uit te geven.
Klinkt logisch?
Of zou ik toch op een andere manier en beter mijn pechhulp kunnen regelen zonder dat ik veel geld aan een abonnement betaal?
Iets anders,ik las dat de meest voorkomende pech problemen accu en lekke band waren.
Wel nu,ik heb oplaadkabels in mijn auto dus dat zal dan het accu probleem grotendeels verhelpen denk ik dan.
En voor de lekke band. Dat moet ik zelf maar eens leren denk ik dan.
Maar ja hoe en waar? Anders buurman maar eens aardig aan kijken...
Deze twee soorten pech kan je zelf verhelpen lijkt me.
Het lijkt mij trouwens ook dat je eens per jaar die reserve band checkt?