Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb hier een perfect werkende Lenovo Yoga Slim 7 laptop waarvan ik de SSD wil upgraden naar een snellere Corsair Force MP510 960GB.

Korte versie van het probleem: Na de laptop SSD upgrade gaat een koude start perfect, maar na een warme herstart wordt de SSD niet herkend.

Uitgebreidere versie van het probleem: Ik heb de oude SSD omgewisseld voor de nieuwe en naar de BIOS geboot, daar was te zien dat de SSD herkend werd. Vervolgens heb ik W11 geïnstalleerd via een bootable USB-C stick, dit ging goed totdat er een herstart uitgevoerd moest worden. Herstarten geeft een melding 'Windows Boot Manager boot failed', na doorklikken 'Default Boot Device Missing or Boot Failed. .....'. Als ik na een herstart direct naar de bios ga is de SSD daar niet meer zichtbaar. De enige oplossing is het uitzetten van de laptop (10s power button), en na het aanzetten boot de laptop gewoon naar Windows.

Vanuit Windows heb ik alle updates geïnstalleerd, als ook de laatste AMD drivers in de hoop het op te lossen, maar helaas. Ik heb nog geprobeerd 'secure boot' uit te zetten in de Lenovo BIOS, maar dit gaf een Bitlocker melding waar ik geen raad mee wist.

Voor nu heb ik de oude SSD weer geplaatst, maar zou graag een nieuwe poging wagen. Heeft iemand dit al eens meegemaakt, of een tip waar ik zou kunnen kijken?

Alvast dank.

[ Voor 28% gewijzigd door Nmgn op 26-04-2023 09:08 . Reden: Verduidelijking ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Helaas, niemand in de tweakers hive-mind heeft een idee 😔.
De SSD gaat maar weer in mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat had je zelf al geprobeerd? Gebeurt dit ook als je fastboot uitzet?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.