Mijn vraag
Voor een kennis ben ik zijn pc aan het troubleshooten. Is ruim 2 jaar geleden zelf door iemand anders in elkaar gezet. Ding viel van de week ineens uit en bij herstarten gaf hij "usb overcurrent" melding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD processor (weet even niet welke, zit koelpasta overheen)
MSI B450M Pro-VDH Max mobo.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- USB 3 kabel van het chassis losgekoppeld.
- Alle onboard usbpoorten gemeten op kortsluiting (wat niet het geval was).
- Andere videokaart erin
- SSD eruit gehaald (je weet nooit)
- nieuw moederbord geplaatst (Asus Prime B550M-K)
Dus.. ik dacht het met een nieuw mobo opgelost te hebben, maar kwam van een koude kermis thuis. Ding ging netjes aan, maar herkent niks op de usb poorten en geeft ook direct de usb overcurrent melding.
Wat blijft er over ?
- voeding ? Lijkt me niet
- chassis kortsluiting ? Nee, zelfs een stukje schuimrubber ertussen gelegd om zeker te zijn dat hij geen bare metal zou raken
- er zit nog een extra harde schijf aangesloten, maar zou een defecte harde schijf een usb overcurrent kunnen geven
- cpu ? Dat lijkt me nu de meest voor de hand liggende optie. Maar voordat ik een nieuwe bestel wil ik graag even de mening van de jury horen
Iemand dit al eens meegemaakt ?
Voor een kennis ben ik zijn pc aan het troubleshooten. Is ruim 2 jaar geleden zelf door iemand anders in elkaar gezet. Ding viel van de week ineens uit en bij herstarten gaf hij "usb overcurrent" melding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD processor (weet even niet welke, zit koelpasta overheen)
MSI B450M Pro-VDH Max mobo.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- USB 3 kabel van het chassis losgekoppeld.
- Alle onboard usbpoorten gemeten op kortsluiting (wat niet het geval was).
- Andere videokaart erin
- SSD eruit gehaald (je weet nooit)
- nieuw moederbord geplaatst (Asus Prime B550M-K)
Dus.. ik dacht het met een nieuw mobo opgelost te hebben, maar kwam van een koude kermis thuis. Ding ging netjes aan, maar herkent niks op de usb poorten en geeft ook direct de usb overcurrent melding.
Wat blijft er over ?
- voeding ? Lijkt me niet
- chassis kortsluiting ? Nee, zelfs een stukje schuimrubber ertussen gelegd om zeker te zijn dat hij geen bare metal zou raken
- er zit nog een extra harde schijf aangesloten, maar zou een defecte harde schijf een usb overcurrent kunnen geven
- cpu ? Dat lijkt me nu de meest voor de hand liggende optie. Maar voordat ik een nieuwe bestel wil ik graag even de mening van de jury horen
Iemand dit al eens meegemaakt ?