In 2020 een installatie aan laten leggen bestaande uit:
12 stuks SunPower P3-325-BLK 325 Wp (6 oost / 6 west)
1 stuks Solis 3,6K-4G omvormer
Bevestigingsset schuin dak dakpannen ( 12 x )
Benodigde bekabeling
Nu heb ik wat extra geld over en wil aan beide zijden er 2 bijleggen.
Offerte opgevraagd bij de firma die de 1e installatie verzorgd heeft, maakt offerte:
Het leveren van DMEGC 325wp panelen incl. bevestigingsmateriaal
Ik ga akkoord en vandaag krijg ik ineens het bericht dat ze niet leveren vanwege :
De reden dat het uiteindelijk nog langer duurde is dat het aangeboden paneel toch niet samen kan met de huidige panelen.
Normaal gesproken wel qua spanning, maar met het paneel impedantie is een te groot verschil waardoor systeem met bij plaatsing juist minder op gaat wekken. Ze werken elkaar juist tegen.
Deze firma heeft geen andere oplossing dan de 4 extra panelen aan te bieden met losse omvormer, wat de prijs minimaal verdrievoudigt.
Aangezien mijn kennis redelijk is, maar niet zo diep gaat.
Aangezien de orginele panelen niet/nauwelijks meer zijn te krijgen, welke panelen kan ik wel 'gewoon' op de huidige installatie aansluiten ?
12 stuks SunPower P3-325-BLK 325 Wp (6 oost / 6 west)
1 stuks Solis 3,6K-4G omvormer
Bevestigingsset schuin dak dakpannen ( 12 x )
Benodigde bekabeling
Nu heb ik wat extra geld over en wil aan beide zijden er 2 bijleggen.
Offerte opgevraagd bij de firma die de 1e installatie verzorgd heeft, maakt offerte:
Het leveren van DMEGC 325wp panelen incl. bevestigingsmateriaal
Ik ga akkoord en vandaag krijg ik ineens het bericht dat ze niet leveren vanwege :
De reden dat het uiteindelijk nog langer duurde is dat het aangeboden paneel toch niet samen kan met de huidige panelen.
Normaal gesproken wel qua spanning, maar met het paneel impedantie is een te groot verschil waardoor systeem met bij plaatsing juist minder op gaat wekken. Ze werken elkaar juist tegen.
Deze firma heeft geen andere oplossing dan de 4 extra panelen aan te bieden met losse omvormer, wat de prijs minimaal verdrievoudigt.
Aangezien mijn kennis redelijk is, maar niet zo diep gaat.
Aangezien de orginele panelen niet/nauwelijks meer zijn te krijgen, welke panelen kan ik wel 'gewoon' op de huidige installatie aansluiten ?
www.weitjerock.com