Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekuets
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-04-2023
Beste tweakers.

Ik hen een ReadyNAS systeem RNDP6000-200 dat prima werkte sinds jaren
(aankoop in 2010 doch power supply gaf het op in 2018).
Ik kocht een vervang PS, Seasonic 300W OEM en een meer robuste ventilator.
Dit omdat het uitvallen van de ventilator uiteindelijk de dood van de PS veroorzaakte.

Ik kon recoveren, had al mijn data nog intact en ook de WEBadmin GUI werkte nog.
Voor welke reden dan ook is nu (gebruik WEBadmin GUI niet dikwijls en weet niet wanneer hij uitviel)
de full-function WEB GUI weggevallen en kan ik het apparaat niet meer administreren.

Mijn omgeving is devolgende:
Linksys E3000 router
IPaddress 192.168.0.1
SUBnet Mask 255.255.255.0
Gateway 0.0.0.0
LocalDNS 0.0.0.0

Desktop PC
IPaddress 192.168.0.10
SUBnet mask 255.255.255.0
GWY 192.168.0.1
DNSserver 192.168.0.1

ReadyNAS Pro
IPaddress 192.168.0.140 (gechecked met RAIDar of properties od ReadyNAS Pro properties onder Windows Netwerk.)
SUBnet mask ??? heb de waardes niet genoteerd en kan er nu dus niet meer aan, doch hetwerkte voordien!
GWY ??? heb de waardes niet genoteerd en kan er nu dus niet meer aan, doch het werkte voordien!
DNSserver ??? heb de waardes niet genoteerd en kan er nu dus niet meer aan, doch het werkte voordien!

De SMB file serving werkt nog steeds!
De WEBserving werkt, doch beperkt.
Ik heb geen HTTPS geprogrameerd voor de WebAdmin toegang.
Aanmelden op de WebAdmin HTTP://192.168.0.140/Admin lukt, doch ik zie enkel de tab "Shares" & "Wachtword"
Vanaf mijn Desktop PC zijn de NAS shares toegankelijk.
Geen "volledige" Frontview dus van de ReadyNAS Pro, met status LEDS onderaan de pagina,
of Netwerk, Beveiliging, services, Volumes, Shares,
Back-up, Printers, Systeem of Status menu items links in de normale WebAdmin pagina.

SSH werd bij installtie niet enabled. Ik kan dus niet via deze weg op het systeem.
Ik meen ooit (bij de PS repair troubleshooting ergens gelezen te hebben dat er in de NAS zelf nog een sasync poort zit???

RAIDar (V6.4.0) werkt en vindt de NAS, met eigenschappen NAS IPadress 192.168.0.140, Firmware V4.2.31 .
Ook hier, wanneer ik de "Admin Page" knop druk wordt een Chrome webpagina geopend "https://192.168.0.140/admin"
met de boodschap "De site is niet beschikbaar, ERR_CONNECTION_RESET" ,
omdat de knop blijkbaar per dault HTTPS acess wil gebruiken.
Dit is hetzelfde gedrag al ik de NAS benader via HTTPS://192.168.0.140
Op Browse drukken dan in RAIDar geeft wel de shares weer.

De desktop PC heeft Kaspersky geinstalleerd en ik heb in "WEB Antivirus" URL Advisor,
controleer URLs de entry "http://192.168.0.140 als uitzondering gedefinieerd.
Dit maakt geen verschil, om de extra manageble items te zien te krijgen,
zoals verwacht want de webserving werkt deels.

Graag info/help om me uit de rats te helpen, want de bedoeling was de NAS gedurende meer
tijd stil te leggen snachts, HTTPS enablen en zo meer, maar kan het niet.
Beste dank, Erik STEUKERS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:34
Ik ben niet bekend met ReadyNAS, maar ik heb ook wel eens een probleem met de web GUI van mijn Openmediavault NAS.
Het legen van de cache in de browser is dan altijd de oplossing.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekuets
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-04-2023
Dag BAill,

Ik gebruik de Chrome browser, maar de cache clearen verandert niets aan het probleem.
Beste dank en groeten,
Erik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je weet niet wanneer hij voor het laatst werkte? Eind 2020 is bij alle browsers flash support verwijderd. Als de site flash gebruikt werkt hij niet meer. Verder zijn browsers strenger geworden op CORS fouten.

Je zou kunnen kijken of de browser iets te melden heeft in zijn console. Bij Chrome krijg je die door rechts te klikken in de web-pagina en 'inspect' te kiezen.