Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 12:22
Hallo allemaal,

Ik ben een behoorlijke leek op hardware gebied, dus hoop hier wat advies te vinden. Op dit moment draai ik Home Assistant op een Raspberry 4 met 4 gb werkgeheugen. Werkt uitstekend, maar ik wil graag meer....

Ik heb al enkele jaren een NVR recorder draaien welke 2 camera's opneemt. Deze is met 2 camera's al vrij traag in het gebruik (terugkijken), en wil binnenkort naar 4 camera's. Daarnaast werkt de functie "opnemen bij beweging" iets te goed, iedere mug wordt geregistreerd. Nu ontdekte ik laatst de add-on Frigate welke wel perfect werkt! Ik overweeg dus sterk om Frigate te gaan gebruiken als NVR, mede omdat deze super samenwerkt met Home Assistant. Dit vergt uiteraard wel behoorlijk meer van de cpu, dus vandaar tijd voor een upgrade!

Daarnaast zou ik graag een kleine nas willen draaien, niet heel spannend. Vooral om een backup te draaien van de documenten op de laptop, en voor de opslag van foto's (raw bestanden). Verder draait er nu een vpn server op mijn router, maar misschien in de toekomst handig om deze ook op deze pc te draaien?

Zover ik heb kunnen vinden heb ik met name voor Frigate in combinatie met 4 camera's aardig wat cpu kracht nodig. Hier begint voor mij de onduidelijkheid...Celeron, i3, i5, i7, tig generaties en types.

Ik heb geen idee wat ik hiervoor nodig heb. Graag zou ik jullie advies willen wat voor een systeem ik nodig heb om dit lekker vlot te kunnen draaien. Mag nieuw, maar hardware een 2e leven geven sta ik ook voor open.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 10:03
Wat is je budget of hoeveel zou willen uitgeven.

Je kan makkelijk een small form factor pc hiervoor gebruiken een intel NUC of iets van proctli of zo. Maar aan de hand van de specs kan van 200+ tot 1000+ euro worden.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

De vraag is dan vooral hoe je het aan wilt pakken. Je kan denken aan een NUC combi.
https://nl.mouser.com/Pro...tXLiO41SNhFZkjmCwDg%3D%3D
uitvoering: Intel NUC 12 Pro Kit NUC12WSKi3 (EU-stroomkabel)
uitvoering: Lexar NM620 1TB
uitvoering: Kingston KF432S20IB/16

En dan opslag via USB.

[ Voor 109% gewijzigd door Thomg op 25-04-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:15
Als ik naar de requirements van Frigate kijk is een MINISFORUM GK41 voldoende
Anything with an Intel CPU and capable of running Debian should work fine.
De Minisforum is een computertje met een Celeron J4125, 8GB DDR4 RAM, een 128 GB SSD en vier USB poorten. Als je zelf zoiets bouwt kom je met flink knijpen op
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASRock J4125M€ 98,53€ 98,53
1BehuizingenInter-Tech MI-008 ITX€ 31,29€ 31,29
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C16€ 32,29€ 32,29
1Voedingenbe quiet! SFX POWER 3 300W€ 54,86€ 54,86
1Solid state drivesPatriot Memory P210 128GB€ 10,99€ 10,99
Totaal€ 227,96

En dat is duurder dan dat de Minisforum op de NL site van het webwarenhuis van meneer Bezos en krijg je ook nog een netwerkpoort meer - wat voor de veiligheid handig is, zie wederom de gelinkte pagina van Frigate......
My current favorite is the Minisforum GK41 because of the dual NICs that allow you to setup a dedicated private network for your cameras where they can be blocked from accessing the internet.

[ Voor 10% gewijzigd door martyw op 26-04-2023 08:43 . Reden: SFX voeding, groter past niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Of misschien bovenste maar ipv ASRock J4125M deze
uitvoering: Asus Prime J4005I-C
of deze
uitvoering: Biostar J4125NHU
Zodat je later (als nodig) nog de performance aanzienlijk kan verbeteren met de Coral.
Use of a Google Coral Accelerator is optional, but strongly recommended. CPU detection should only be used for testing purposes. The Coral will outperform even the best CPUs and can process 100+ FPS with very little overhead.
- https://docs.frigate.video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:27
Absoluut dit! Vanmiddag een NUC in gebruik genomen. Zeker als TS weinig hardwarekennis heeft ideaal, 4 grote schroefjes en één kleine en klaar is kees. Een ideaal klein apparaatje om één keer in te stellen, in je meterkast te hangen en niet meer naar om te kijken. Opslag afhankelijk van budget inderdaad via USB of Thunderbolt 4. Ook budgetafhankelijk is welke processor je kiest. Met een pentium kun je HA en de camera's al prima draaien, maar als je van plan bent in de toekomst meer van dit soort dingen te doen kun je zeker naar een i3 of i5 kijken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Pagina: 1