Gezien de hudige discussie over de 8GB vram op videokaarten de laatste tijd wil ik graag voorstellen dat hier met de review van de opkomende kaarten ook goed naar wordt gekeken. Denk hierbij aan de Nvidia 4060 (Ti) en de AMD 7700, 7800 kaarten.
Zie ook volgende analyses van Hardware Unboxed:
De 3070 tegen zijn professionele tragere broertje de A4000:
De 3070 vs de 6800:
Het gaat dus niet alleen om microstuttering maar ook om textures die niet eens worden geladen (of veel later) omdat er niet genoeg vram is terwijl de kaarten wel snel genoeg zijn als ze die limiet niet hadden.
Ook volgens de geinterviewde game developers in de volgende video's is 12GB tegenwoordig het minimum en zeker voor de komende jaren.
Unreal 5 Engine dev interview
Infinity War VFX artist interview
Ondanks dat dit waarschijnlijk voor extra werk gaat zorgen lijkt mij dit een enorm waardevolle toevoeging voor toekomstige kopers. Want juist door technieken zoals DLSS en FSR kan een midrange kaart veel hogere resoluties en settings aan en nu worden ze actief gelimiteerd doordat ze niet genoeg vram krijgen.
De spellen die Hardware Unboxed test lijken mij een goed start punt.
Zie ook volgende analyses van Hardware Unboxed:
De 3070 tegen zijn professionele tragere broertje de A4000:
De 3070 vs de 6800:
Het gaat dus niet alleen om microstuttering maar ook om textures die niet eens worden geladen (of veel later) omdat er niet genoeg vram is terwijl de kaarten wel snel genoeg zijn als ze die limiet niet hadden.
Ook volgens de geinterviewde game developers in de volgende video's is 12GB tegenwoordig het minimum en zeker voor de komende jaren.
Unreal 5 Engine dev interview
Infinity War VFX artist interview
Ondanks dat dit waarschijnlijk voor extra werk gaat zorgen lijkt mij dit een enorm waardevolle toevoeging voor toekomstige kopers. Want juist door technieken zoals DLSS en FSR kan een midrange kaart veel hogere resoluties en settings aan en nu worden ze actief gelimiteerd doordat ze niet genoeg vram krijgen.
De spellen die Hardware Unboxed test lijken mij een goed start punt.