• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-11 09:19
Zit hier op Tweakers iemand bij wie ik een werkende Fronius Symo 6.0-3-M zou kunnen beluisteren? Ik heb er een geoffreerd gekregen, maar weet niet of de ventilator stil genoeg is voor gevoelige oren.

Dezelfde vraag over een SMA Sunny Tripower 5.0 of 6.0.

Liefst ergens tussen Nijmegen en Venlo.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
Hier een 10-3-M, maar dat is voor zover ik weet dezelfde behuizing en fan. Super ding, maar zeer zeker niet stil. In huis zou ik m niet snel hangen.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Paut
Is dat in mijn omgeving? Zo ja, kunnen we binnenkort even komen luisteren (PM)?
hesselbeertje schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:28:
Hier een 10-3-M, maar dat is voor zover ik weet dezelfde behuizing en fan. Super ding, maar zeer zeker niet stil. In huis zou ik m niet snel hangen.

• hesselbeertje
Zuidoost Drenthe, je bent welkom maar ik vermoed dat er dichterbij wel iets hangt...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Paut
Dat lijkt me ook :-)

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Paut schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:25:
Zit hier op Tweakers iemand bij wie ik een werkende Fronius Symo 6.0-3-M zou kunnen beluisteren? Ik heb er een geoffreerd gekregen, maar weet niet of de ventilator stil genoeg is voor gevoelige oren.

Dezelfde vraag over een SMA Sunny Tripower 5.0 of 6.0.

Liefst ergens tussen Nijmegen en Venlo.
Ga je er naast slapen dan ?
Waar ben je bang voor en waar hang je hem neer?

[ Voor 5% gewijzigd door jobr op 25-04-2023 20:16 ]

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Maken die dingen zoveel herrie dan? Ik hoor mijn 8kW hybride SolaX omvormer echt niet, zelfs als die volop vermogen levert. Maar die is dan ook gewoon passief gekoeld, met een enorm blok metaal aan de achterkant.

• hesselbeertje
ErnstvV schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:55:
Maken die dingen zoveel herrie dan? Ik hoor mijn 8kW hybride SolaX omvormer echt niet, zelfs als die volop vermogen levert. Maar die is dan ook gewoon passief gekoeld, met een enorm blok metaal aan de achterkant.
En daar zit het verschil. Een Fronius Symo is actief gekoeld, en men heeft niet getracht een stille fan uit te zoeken. Dat hoeft ook niet als ie in een schuur, of buiten op een zonnepark hangt.

Ik hoor m hier heel duidelijk in alle ruimtes aangrenzend aan de ruimte waar ie hangt. Maar hier is dat geen issue. Wil je er naast slapen, dan wordt dat een uitdaging.

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 15:37
Hier ook een Fronius Symo, de 7.0-3-M, hangt in de schuur en heeft naar mijn mening een relatief bescheiden geluidsniveau. En omdat de Fronius mij wel goed beviel, ook qua monitoring, dacht ik dat in de technische ruimte op de eerste verdieping zijn grotere broertje, een 10.0-3-M, wel zou kunnen.

Nou, nee, die maakt me toch een bak meer herrie. Ik dacht eerst dat het een fout in de ventilator zou zijn maar het vervangende exemplaar maakte net zo veel herrie. Achteraf bleek dat het ook wel staat aangegeven in de technische specificaties dat het geluidsniveau van de 10.0 een stuk hoger is dan de 7.0.

Uiteindelijk hangt er nu een Growatt die passief koelt. Veel beter voor in huis.

• Paut
En is de SMA Synny Tripower 5.0 ook passief gekoeld? Ik zie op plaatjes wel dat die veel grotere, zwaardere koelribben heeft aan de achterkant...

De omvormer komt hier te hangen in een inpandige garage, niet naast slaapkamers, maar we willen in de garage of in de tuin ook geen gezoem horen. Daarom wil ik er dus een beluisteren terwijl hij werkt.
ErnstvV schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:55:
Pagina: 1