Versterker voor mix draadloos/bedraad afspelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnToen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05 22:26
Ha allen.

Graag jullie hulp met onderstaande, ik kom er niet helemaal uit. Met name het delay-loos luisteren op zowel draadloze als bedrade boxen lijkt niet veel voorkomend.

Ik zoek een?
Versterker met:
- mogelijkheid tot tegelijk afspelen op bedrade en draadloze boxen
- bluetooth en wifi (en zeker spotify connect)
- goede phono IN
- goede geluidskwaliteit
NB. Een oplossing met extra apparaatjes (bv. één die een output splitst in delayloze output én bluetooth output) mag ook.

Wat is je budget?
Voor de versterker bij voorkeur <1000€, maar max €1500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Situatieschets: Ik heb vier bedrade boxen hangen in hoeken van mijn woonkamer. Hier komt ook alleen een audiokabel uit de muur, geen stroom (en is ook niet erheen te trekken). Deze bedrade boxen wil ik kunnen gebruiken (want KEF's, mooie geluidskwaliteit), maar tegelijkertijd wil ik ook extra boxen in de keuken. Hier heb ik wel stroom, maar geen mogelijkheid er nog een audiokabel vanuit de versterker heen te trekken. Dit moeten dus draadloze boxen worden. Ik wil de muziek die ik speel (vaak platen op LP-speler) tegelijk op alle boxen af kunnen spelen, waarbij er dus geen delay moet zijn (ik stel mij zo voor dat bedraad geluid er sneller is dan bluetooth geluid, dus dat zal dan gesynced vertraagd moeten worden).

Wat heb je zelf al gevonden?
- Sonos Amp --> Leek me eerst de perfecte oplossing, echter lees ik niet erg lovende recensies over de geluidskwaliteit, en ben ik zelf ook niet blown away van de kwaliteit van de Sonos boxen (de logische draadloze keuze dan).
- Denon PMA-900NHE --> Lijkt goed, ik kan hierbij echter niet goed vinden of het mogelijk is tegelijk de muziek op bedrade en draadloze boxen af te spelen. Mist tevens Spotify Connect, heeft wel HEOS waarbij de draadloze boxen kan linken (zou dan tegelijk moeten kunnen denk ik?).
- NAD C368 --> Na uitbreiding met BluOS module (nodig voor draadloos afspelen meen ik) boven budget.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er een betere keuze dan bovenstaande? Is deze opstelling zoals ik hem voor me zie mogelijk of denk ik te utopisch?
Voor extra tips over welke draadloze boxen mooi samen gaan met het geluid van de KEFs houd ik me ook graag aanbevolen.

Thanks!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:02
Je kunt ook gaan voor een Bluesound Node https://tweakers.net/pric...n/?keyword=bluesound+node. Vaak kan je die tweedehands voor rond de €200-€300, afhankelijk van het model, halen. En dan je platenspeler via een voorversterker aansluiten op de node: https://support1.bluesoun...e-to-My-Bluesound-Player-
De versterker voor je KEF-speakers kan dan iedere willekeurige versterker zijn met vier luidsprekeraansluitingen.

En dan in de keuken Bluesound boxen nemen. Dan zou je geen vertraging moeten hebben, maar heb daar verder geen praktische ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnToen
  • Laatst online: 21-05 22:26
teot schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:48:
Je kunt ook gaan voor een Bluesound Node https://tweakers.net/pric...n/?keyword=bluesound+node. Vaak kan je die tweedehands voor rond de €200-€300, afhankelijk van het model, halen. En dan je platenspeler via een voorversterker aansluiten op de node: https://support1.bluesoun...e-to-My-Bluesound-Player-
De versterker voor je KEF-speakers kan dan iedere willekeurige versterker zijn met vier luidsprekeraansluitingen.

En dan in de keuken Bluesound boxen nemen. Dan zou je geen vertraging moeten hebben, maar heb daar verder geen praktische ervaring mee.
Thanks! Dat ziet er nog wel interessant uit. Wat omslachtig met meerdere apparaten maar als ik daarmee kan doen wat ik wil is dat helemaal prima. Iemand hier die er wel ervaring mee heeft of er vertraging is?
Niet echt volgens mij, dat gaat zoals ik het zie over combinaties van alleen maar draadloze boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:02
EnToen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:56:
Thanks! Dat ziet er nog wel interessant uit. Wat omslachtig met meerdere apparaten maar als ik daarmee kan doen wat ik wil is dat helemaal prima. Iemand hier die er wel ervaring mee heeft of er vertraging is?
Je kunt het waarschijnlijk hier wel zoeken en/of vragen: [Ervaringen] Bluesound - Streaming Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Laatst online: 11:33
Niet echt volgens mij, dat gaat zoals ik het zie over combinaties van alleen maar draadloze boxen.
Wellicht meer inzet tonen, met een simpele zoekopdracht en een aantal minuten leestijd zou je erachter zijn gekomen dat je met een HEOS receiver tegelijk bedrade èn draadloze speakers kunt aansturen + Spotify Connect.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 25-04-2023 16:37 ]

Pagina: 1