Wijzigen locatie download folder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dag. Ik probeer de locatie van mijn download folder te wijzigen naar een externe harddisk omdat ik data wil downloaden van Google Drive die groter is dan mijn interne SSD.

Een korte Google search vertelt me right click op "downloads" in de File Explorer en dan een tab "locatie" waar ik dit kan wijzigen. Echter, als ik File Explorer opstart, zie ik nergens een item "downloads" staan. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je iets wil downloaden uit Google Drive ga ik er van uit dat je een browser gebruikt. Daar kan je meestal binnen de browser aangeven waar je wil downloaden, of dat hij dat moet vragen, of door een toets (CTRL/Shift) vast te houden bij het aanklikken van de link handmatig kan kiezen voor een andere download-locatie.

Om je vraag makkelijker te beantwoorden dus wat extra vragen....
- gebruik je een browser (zo ja welke)
- welke versie van Windows gebruik je (als je inderdaad de locatie daarin wil aanpassen)

Ik zie bij mijn verkenner (Windows 11) wel de map/locatie "Downloads" staan. Deze kan ik dan aanklikken met rechter muisknop, en dan is "Locatie" één van de tabbladen. Misschien heb je bij de instellingen van verkenner iets uitstaan? Druk onderin de mappenlijst eens op rechter muisknop, en kijk of er vinkjes staan bij "Deze PC weergeven" en "Alle mappen weergeven". Het kan zijn dat "Downloads" onder één van deze noemers valt.

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 25-04-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
gwystyl schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:42:
Als je iets wil downloaden uit Google Drive ga ik er van uit dat je een browser gebruikt. Daar kan je meestal binnen de browser aangeven waar je wil downloaden, of dat hij dat moet vragen, of door een toets (CTRL/Shift) vast te houden bij het aanklikken van de link handmatig kan kiezen voor een andere download-locatie.

Om je vraag makkelijker te beantwoorden dus wat extra vragen....
- gebruik je een browser (zo ja welke)
- welke versie van Windows gebruik je (als je inderdaad de locatie daarin wil aanpassen)
-Ik gebruik FireFox
-Windows 11

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dan zou ik eerst hier kijken:
Wijzigen waar downloads worden opgeslagen

Bestandsdownloads worden opgeslagen in de map die is opgegeven in de Instellingen van Firefox. Om die map te wijzigen:
  • Klik op de menuknop Fx89menuButton en selecteer Instellingen.
  • Zoek in het paneel Algemeen naar de sectie Downloads onder Bestanden en Toepassingen.
  • Fx101ChangeDownloadLocation-win
  • Klik op de knop Bladeren… naast de vermelding Bestanden opslaan in.
  • Kies de downloadmap die u wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 16-09 21:23
Zie je deze mappen niet ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhNGFufwcydpKVzToW1Su--3UUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PFTR5vjOwfoCcTIzPwnwJv7X.jpg?f=user_large

Daarna kun je de locatie van je download folder inderdaad hier veranderen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpfjKw6xFeD_XvP8JXPA4FTAVpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/udiOiTu71yWSoYoFbmAO18jL.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door Spasm op 25-04-2023 13:55 ]

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Acid_Burn

uhuh

Hamburger menuutje rechtsboven.. instellingen/settings . Scroll naar bestanden en applicaties.. vink aan 'altijd vragen waar de downloads opgeslagen moeten worden'...

oid, ik gebruik een Engelse versie.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Spasm schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:53:
Zie je deze mappen niet ?
[Afbeelding]

Daarna kun je de locatie van je download folder inderdaad hier veranderen:

[Afbeelding]
Nee, de folder "downloads" staat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 16-09 21:23
Heb je navigatievenster aanstaan ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhZ_Uh6EQxD9drGilNuBQsH1jN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0X4Q3L1M3r932Tjv97fH5BQs.jpg?f=user_large

Random WTF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
Je moet in de instellingen van je browser zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Spasm schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:26:
Heb je navigatievenster aanstaan ?

[Afbeelding]
Ja. Nog steeds geen "downloads"... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
demichel schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:02:
[...]

Ja. Nog steeds geen "downloads"... :'(
Ga naar %USERNAME% in de adresbalk.. daar heb je al je mappen staan. Zo niet, dan heb je hem zelf weggeknikkerd.

Maar zoals vele zeggen, je moet in de browser zijn:
https://support.mozilla.o...-downloaded-files-firefox
en dan even doorscrollen naar "Change where downloads are saved".

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

zetje01 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:33:
Je moet in de instellingen van je browser zijn.
Mjah, maar dat werkt ook niet optimaal.

Firefox houdt bij waar je je laatste download hebt opgeslagen door een download te doen met de rechtermuisknop "opslaan als" waar je een dialoogventer krijg waar je een folder kan selecteren, en daar gaan dan alle downloads heen, een default folder kan je dus niet echt instellen.

Maar als je "about:config" in de adresbalk zet, en dan zoekt op "download" zie je de setting staan:
browser.download.lastDir kan je die wel aanpassen, en dan wordt dat dat de standaard folder, behalve als je "opslaan als" doet, en daarna weer een andere folder kiest.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Als je, zoals ik al aangaf in mijn reactie, dat vinkje aanzet. Dan vraag firefox altijd waar de download opgeslagen moet worden en wordt het niet automatisch in de laatste locatie opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Acid_Burn schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:54:
Als je, zoals ik al aangaf in mijn reactie, dat vinkje aanzet. Dan vraag firefox altijd waar de download opgeslagen moet worden en wordt het niet automatisch in de laatste locatie opgeslagen.
Mmmm, het is Google Drive die download, niet FireFox.

Dank voor alle reacties trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:19

Wish

ingwell

demichel schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:59:
[...]

Je bedoelt de Google Drive client?
https://www.cbackup.com/a...rive-folder-location.html

https://www.auslogics.com...le-drive-folder-location/

[ Voor 11% gewijzigd door Wish op 25-04-2023 16:05 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

demichel schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:59:
[...]

ah, je gaf aan firefox te gebruiken op windows 11.. vandaar mijn antwoord. Of benader je google drive via je browser.. dan is het toch firefox die bepaald waar het opgeslagen wordt. Anders, zie het antwoord van mijn voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Nee, niet de client. Ik ga gewoon naar Google Drive, selecteer de folder en klik "Dowlnoad" en de download begint, no questions asked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey!
  • Laatst online: 14-09 18:36
demichel schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:31:
[...]

Nee, niet de client. Ik ga gewoon naar Google Drive, selecteer de folder en klik "Dowlnoad" en de download begint, no questions asked.
Je zal één van de twee dingen moeten regelen:
  1. Zorg dat elke keer gevraagd wordt waar je wilt opslaan
  2. Je standaard download-locatie wijzigen binnen Firefox
Zorg dat elke keer gevraagd wordt waar je wilt opslaan
  1. Open Firefox
  2. Klik op het "hamburger"-knopje, ofwel de drie streepjes rechtsbovenin en kies voor "Settings"
  3. Kijk bij "General", scroll naar beneden en vink "Always ask you where to save files" aan (groen gearceerd in afbeelding)
Je standaard download-locatie wijzigen binnen Firefox
  1. Open Firefox
  2. Klik op het "hamburger"-knopje, ofwel de drie streepjes rechtsbovenin en kies voor "Settings"
  3. Kijk bij "General", scroll naar beneden en klik op "Browse..." bij "Save files to", kies vervolgens de gewenste map/schijf waar je je download standaard wilt hebben (paars gearceerd in afbeelding)
Afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5x2Pw1nqGZTFKb_P8YaMeRG0k5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1zORg93VzE6lD82CyGrCeUbH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:19

Wish

ingwell

demichel schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:31:
[...]

In de browser dus. Zie de post hier beneden en de vorige posts hoe je de download locatie wijzigt (of een prompt krijgt per download) in Firefox.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Mikey! schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:42:
[...]

Je zal één van de twee dingen moeten regelen:
  1. Zorg dat elke keer gevraagd wordt waar je wilt opslaan
  2. Je standaard download-locatie wijzigen binnen Firefox
Zorg dat elke keer gevraagd wordt waar je wilt opslaan
  1. Open Firefox
  3. Kijk bij "General", scroll naar beneden en vink "Always ask you where to save files" aan (groen gearceerd in afbeelding)
Je standaard download-locatie wijzigen binnen Firefox
  1. Open Firefox
  3. Kijk bij "General", scroll naar beneden en klik op "Browse..." bij "Save files to", kies vervolgens de gewenste map/schijf waar je je download standaard wilt hebben (paars gearceerd in afbeelding)
Afbeelding
[Afbeelding]
Heb exact dit geprobeerd... en nog steeds gaan de downloads vanuit Google Drive naar de C: :'(

Drives me nuts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qx73d-Zyr-eawG-s_geztkAL6ew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8mzP05I7DzfgPPn4ibDfJkFM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:36
Kan je in uitvoeren (Windows+R) eens
code:
1
shell:Downloads

Invoeren?

Als het goed is opent verkenner dan met de downloads folder open.

Hierna kan je dan het volgende doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thANnc7yld4u7gfkz6KDAqEx658=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NwBggnvj9aTejIjjyRVyOWUg.png?f=user_large
Met pin to quick launch kan je als het goed de folder weer toevoegen aan je gepinde items en met properties kan je de locatie van de downloads map aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Dank voor alle reacties.

Ik heb het ondertussen als volgt opgelost: eenvoudigweg Google Desktop for Windows installeren en Google Drive als een Windows drive benaderen, dan kopiëren via de gewone weg. Werkt prima.

Pagina: 1