Geen analoge audio-output-optie op LG TV

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDol
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik heb op een LG televisie (43UK6300PLB) met daarop een oude versterker aangesloten met een tulp naar tulp kabel (2x male aan beide kanten), maar ik kan nergens op de televisie de optie vinden om de audio door de poort te sturen. Ik krijg alleen 'TV-luidspreker', 'Optisch', 'HDMI ARC' of 'Bluetooth'. Snapt iemand dit? Moet/kan ik de software van mijn televisie aanpassen? De handleiding van LG noemt wel de optie, maar zegt ook (zie screen shot) dat deze functie alleen 'in bepaalde landen/bij bepaalde modellen' beschikbaar is.

Wie kan mij helpen dit op te lossen? Is er een manier toch die port te pakken? Of zou ik een converter van analoog naar optisch of HDMI moeten kopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DUPbp0qYi95e0iPu5ZvGQTi3nI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxCzecwRlU8mOFGAJyaWZpCt.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 22:09
Meestal is op zo'n tulp uitgang gewoon altijd geluid aanwezig, dus je zou gewoon via je versterker geluid moeten krijgen. Hoor je echt niets? Heb je al geprobeerd om een andere bron op dezelfde versterker/poort aan te sluiten? Werkt deze goed? Welke versterker praten we over?

Ik zou gokken dat de instelling die je hierboven ziet voor de hoofdtelefoonuitgang geldt (3,5mm jack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:35

FeaR

In GoT we trust

*KNIP* blijft hit and run...

[ Voor 255% gewijzigd door FeaR op 02-05-2023 11:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.