netwerk in XP

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb maf probleem:

heb 2 pc's

1 ervan draait op XP 2600 (is server wegens internetverbinding)
andere draait op windows 95

zijn verbonden met elkaar door 4-poorts hub

met de wizard in XP en dan optie: pc is direct verbonden of via hub met het internet en andere pc's via hub of directe verbinding tot deze pc wordt ie ingesteld

werkgroep: MSHOME (standaard)op beide pc's
werk via TCP/IP protocol

als ik dan de pc wil benaderen zien ze elkaar niet maar kan elkaar wel pingen :?

en vreemde is dat wanneer 1 van de 2 pc's afsluit ziet de andere pc hem opeens in netwerkomgeving

wie snapt dit nog en heeft een oplossing voor me?!?!
alvast bedankt !!

ps is er misschien al een proxy server die werkt in xp?!

I don't drive fast, I only fly low!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Om even niet te crossposten stel ik hier ook me vraag even,

Ik heb dus het zelfde XP2600 met 98SE ik heb dus op die 98 machine exact 1x internet gehad tot de volgende reboot :?
En ik krijg het gewoon niet meer aan de praat...

Heb op beide machines TCP/IP en netbios draaien, en bij de kaart van internet heb ik die "shared" staan en op 98 dat setup progje gedraaid.
Nu kan ik dus wel van XP naar 98 pingen... 192.168.0.2 maar niet van 98 naar de insternet gateway (XP)192.168.0.1.
Ook in netwerk omgeving zien ze mekaar soms of meestal niet.
Na lang zoeken vind hij soms de 98 machine...

Ik weet het echt niet meer....een van jullie misschien een verhelderende oplossing ?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
(jarig!)
oke laten we hier dan maar gelijk het algemene XP netwerk problemen topic van maken ;)

ik krijg ook netwerk niet meer aan de gang met XP en 98SE

voorheen was dit ME en 98Se en dat werkte perfect..voor internet had ik dan TCP/IP en dan moest ik voor het netwerk nog de protocol NetBeui aanmaken en dan werkte het perfect, maar het probleem is netbeui is niet meer te vinden in XP :?

en de wizard helpt ook niet trouwens......

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik vond het ook een probleem dat NETBEUI niet in XP aanwezig bleek te zijn.

Schijnt dat hij nog steeds onder XP geinstalleerd kan worden. Op de XP installatie CD staat een directory die VALUEADD of zo heet. Daar staat oudere "legacy" software in, inclusief een XP compatible NETBEUI driver.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
(jarig!)
Op zaterdag 15 september 2001 15:55 schreef motown het volgende:
Ik vond het ook een probleem dat NETBEUI niet in XP aanwezig bleek te zijn.

Schijnt dat hij nog steeds onder XP geinstalleerd kan worden. Op de XP installatie CD staat een directory die VALUEADD of zo heet. Daar staat oudere "legacy" software in, inclusief een XP compatible NETBEUI driver.
hey hardstikke bedankt!! netwerk doet t nu!!! snap dus echt niet waarom MS netbeui er niet meer in wil hebben :?

PIII 800@804 Mhz