Dag allen
ik heb thuis nog een klassieke manier van verlichting en zou hier graag richting smart lights gaan.
Aangezien er redelijk wat sports en lampen gebruikt worden in de living en keuken (een 25 in totaal) lijkt het mij handiger om de schakelaars smart te maken.
Ik kwam hier uit op Sonoff smart switches en meer specifiek de volgende 2 opties:
Zijn er los hiervan redenen om voor de ene of de andere te kiezen?
Ik heb gisteren ook eens een dubbele schakelaar van de muur gehaald (voor 2 verschillende lichtpunten) om te kijken wat er precies achter zit.
Ook daar ga ik precies wat hulp kunnen gebruiken (niet zo duidelijk foto's) want ik zie dat er 3 blauwe kabels samen in een klem zitten, ook 3 grond kabels en 1 rode in een klem.
De andere 2 rode kabels gaan naar de 2 schakelaars. In de schakelaars zelf zitten steeds nog een witte en een zwarte kabel die allemaal de muur ingaan.
:strip_exif()/f/image/wYvHILVgatjxeCF3g98UDUn0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ys1I3BlK6QoKWDGMMXcjfcMW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ruV1dBizmE4nZajEAfABHIOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke van de Sonoff opties zou voor deze setup kunnen passen?
Zijn er betere opties dan Sonoff?
ik heb thuis nog een klassieke manier van verlichting en zou hier graag richting smart lights gaan.
Aangezien er redelijk wat sports en lampen gebruikt worden in de living en keuken (een 25 in totaal) lijkt het mij handiger om de schakelaars smart te maken.
Ik kwam hier uit op Sonoff smart switches en meer specifiek de volgende 2 opties:
- SONOFF ZBMINI Extreme Zigbee Smart Switch (https://sonoff.tech/product/diy-smart-switches/zbmini-l2/)
- MINIR4 (https://sonoff.tech/product/diy-smart-switches/minir4/)
Zijn er los hiervan redenen om voor de ene of de andere te kiezen?
Ik heb gisteren ook eens een dubbele schakelaar van de muur gehaald (voor 2 verschillende lichtpunten) om te kijken wat er precies achter zit.
Ook daar ga ik precies wat hulp kunnen gebruiken (niet zo duidelijk foto's) want ik zie dat er 3 blauwe kabels samen in een klem zitten, ook 3 grond kabels en 1 rode in een klem.
De andere 2 rode kabels gaan naar de 2 schakelaars. In de schakelaars zelf zitten steeds nog een witte en een zwarte kabel die allemaal de muur ingaan.
:strip_exif()/f/image/wYvHILVgatjxeCF3g98UDUn0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ys1I3BlK6QoKWDGMMXcjfcMW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ruV1dBizmE4nZajEAfABHIOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke van de Sonoff opties zou voor deze setup kunnen passen?
Zijn er betere opties dan Sonoff?