Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Mijn vraag

Heeft er iemand ervaring met een pakket wat het zelfde kan als ZeeDrive? Ik wil OneDrive koppelen op een RDS server als een netwerkshare vanuit een adminconsole voor de ingelogde gebruiker.

Relevante software en hardware die ik gebruik

ZeeDrive
WebDrive
MountainDuck

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Meerdere pakketten getest, maar tot op heden nog geen pakket gevonden die mij vanuit het adminconsole een optie geeft om OneDrive te pushen naar de ingelogde gebruiker. Zeedrive ondersteunt dit wel, maar Zeedrive werkt op andere vlakken niet en support daar is helemaal niks. Vandaar dat ik een andere pakket zoek.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom niet de native OneDrive client installeren ?

Zeker als je FSLogix profiles & OneDrive on Demand gebruikt, maar je geeft geen extra info over je RDS farm.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
ZeRoC00L schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:49:
Waarom niet de native OneDrive client installeren ?

Zeker als je FSLogix profiles & OneDrive on Demand gebruikt, maar je geeft geen extra info over je RDS farm.
Legacy software die niet overweg kan met OneDrive :( Software kan alleen wegschrijven naar een netwerkschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Alleen naar een netwerkschijf (hebben we het dan over iets met een drive letter of echt UNC pad \\server\share) en niet een lokale schijf (driveletter) ? Dat is wel zeer vreemd
Eventueel zou je namelijk een extra driveletter kunnen aanmaken met "subst"

Dus stel dat de applicatie enkel overweg kan met een netwerkschijf en hij altijd de H: drive verwacht voor de "homedrive" van de user. Nu maak je gebruik van Onedrive om de data in op te slaan, dus je wilt dat de applicatie data opslaat in H:\ en terechtkomt in de onedrive van de user.

Dan gebruik je nog steeds de Onedrive client en maak je op de RDS server middels subst een "drive" aan naar de Onedrive van de user, bijvoorbeeld met een logonscript of batchfile, GPO, whatever:

subst H: %onedrive%
Voila , nu is er een driveletter naar de onedrive van de ingelogde user.

Je zou het zelfs (heel lelijk en absoluut not "supported" ) het volgende kunnen doen
  1. gebruik ook de onedrive client (al dan niet in combinatie met FSlogix profiles (goede tip van @ZeRoC00L )
  2. deel de users folder op de RDS server bijvoorbeeld als Users$
  3. maak een drivemapping naar \\server\users$\%username% en laat de software daar wegschrijven
Meer opties zijn wellicht mogelijk maar dan moet je de case wat meer technisch uitleggen. Want het begrip "netwerkschijf" is een beetje incompleet

[ Voor 12% gewijzigd door akimosan op 01-05-2023 15:11 ]