Ok, ik beken. Ik loop vast. Er zijn zo veel aanbieders, zo veel prijzen, zo veel panelen. Het is niet eenvoudig
.
Wat ik wil is een installatie die ook als het salderen er af is, de hele dag stroom levert. Dus panelen op Oost, West en Zuid. Ik heb een dak waarmee dat gelukkig kan.
Dakhelling 20,5

De offerte is niet gespecificeerd, onduidelijk wat de minderprijs is van het niet aanpassen van de meterkast (alles incl). Panelen zijn online nergens te vinden, maar heb wel een papier van de chinese TUV.
Zxxx besparen

Die aanbetaling is het hoogste van allemaal. Ook hier een type paneel wat niet te vinden is. Haitai als merk is nog onbekend, schijnt een fabrikant voor OEM's te zijn. Of zo. Aangesloten bij een garantiefonds.
Bxxx solar

Prijs in het midden. Duidelijke offerte. Legplan zoals ik het voor me zie. Aangesloten bij een garantiefonds.
Wat ik wil is een installatie die ook als het salderen er af is, de hele dag stroom levert. Dus panelen op Oost, West en Zuid. Ik heb een dak waarmee dat gelukkig kan.
Foto's

Beschikbare (dak)ruimte
orientatie: Noord - Oost - Zuid - West (Stolp)Dakhelling 20,5
Schaduw
Minimale schaduw op het zuiden van het huis van de buren. In de koude maanden is er wat meer schaduw, in de zomer eigenlijk niet.Jaarverbruik
Ik woon hier nog geen heel jaar, maar ik kom uit op ongeveer 5500kwh. Mijn huis is gasloos.Huidige elektriciteitsaansluiting
3 Fasen. De meterkast is al voorbereid op zonnepanelen en de aansluiting er voor is op zolder al gelegd.Budget en doel
Als het gefinancierd kan worden, maakt het budget (lees maandlasten) niet uit.Wie gaat het project uitvoeren
In principe laten doen, aangezien ik mijn vader niet op het dak wil laten. Mochten de kosten op het belachelijke uitkomen, hij heeft recentelijk 200 panelen op een hal gemonteerd. In eigen beheer zou dus wel kunnen.Bijhouden van data
Ja leuk.Reeds verkregen offertes
Limxxxx| Systeemgrootte: 6450 kw | |
| Panelen | 15x Solar Hero full black pro 430w |
| Omvormer | 15x IQ8M-72-2-US |
| Panelen plus omvormers | 9.090 |
| Montage | op 3 dakvlakken 200 |
| Hoogwerker | 200 |
| Totaalprijs | 9.490 euro (aanbetaling 2372,50 euro) |
| Terugverdientijd | 4 jaar 1 maand |
| Opbrengst 1e jaar | 5.526 kWh |
| Legplan | 5 panelen per zijde |
| Installatie in juni |
De offerte is niet gespecificeerd, onduidelijk wat de minderprijs is van het niet aanpassen van de meterkast (alles incl). Panelen zijn online nergens te vinden, maar heb wel een papier van de chinese TUV.
Zxxx besparen
| Systeemgrootte | 6800 WP |
| Panelen | 16x Haitai Solar HTM425MH5-54NT |
| Omvormer | 16x Enphase IQ8+ |
| Totaalprijs | 10.999 euro (aanbetaling 5500 euro!) |
| Terugverdientijd | 4 jaar 3 maanden |
| Opbrengst 1e jaar | 5.636 kWh (2.763,56 euro bij 0,5 per kwh) |
| Legplan | 4 panelen oost, 4 panelen zuid en 8 panelen West |
Die aanbetaling is het hoogste van allemaal. Ook hier een type paneel wat niet te vinden is. Haitai als merk is nog onbekend, schijnt een fabrikant voor OEM's te zijn. Of zo. Aangesloten bij een garantiefonds.
Bxxx solar
| Systeemgrootte | 6480 WP |
| Panelen | 16x DMEGC 405WP mono black half cell |
| Omvormer | 16x Enphase IQ8+ |
| Panelen plus omvormers | 6.889 |
| Onderbouwsysteem | 1.120 |
| Montage | 2.438 |
| Totaalprijs | 10.449 euro (aanbetaling 0 euro!) |
| Terugverdientijd 4 jaar 3 maanden | |
| Opbrengst 1e jaar | 5.265 kWh (2.106 euro bij 0,5 per kwh) |
| Legplan | 4 panelen oost, 5 panelen zuid en 7 panelen West |
| Installatie in 14 tot 16 weken |
Prijs in het midden. Duidelijke offerte. Legplan zoals ik het voor me zie. Aangesloten bij een garantiefonds.
Regio
NoordoostpolderIt doesn't make sense to make sense.....