Schoolbordverf overschilderen, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Wij vertrekken uit ons huurhuis en de verhuurder wil dat wij (niet gek) een wand, die wij een paar jaar geleden met schoolbordverf zwart hebben gemaakt, weer wit maken.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan nuttige tips te delen? We weten helaas niet meer wat voor verf het exact is (waterbasis of iets anders), de wand is een gipswandje dat gestuct is.

Het interweb levert een hoop uiteenlopende resultaten op, vandaar dat ik graag ervaringsdeskundigen aan het woord laat. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Beste antwoord (via iamerwin op 24-04-2023 20:25)

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Schoonmaken/ontvetten, schuren, stofvrij maken, gronden, misschien nogmaals, verf (2 of 3 lagen).

Je zou nog witte schoolbordverf kunnen proberen..

[ Voor 29% gewijzigd door souljah1h op 24-04-2023 20:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Schoonmaken/ontvetten, schuren, stofvrij maken, gronden, misschien nogmaals, verf (2 of 3 lagen).

Je zou nog witte schoolbordverf kunnen proberen..

[ Voor 29% gewijzigd door souljah1h op 24-04-2023 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met witte krijt? :+

Was je voor @cverkooyen :P

[ Voor 67% gewijzigd door Falcon op 24-04-2023 20:18 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:50
iamerwin schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:12:
Wij vertrekken uit ons huurhuis en de verhuurder wil dat wij (niet gek) een wand, die wij een paar jaar geleden met schoolbordverf zwart hebben gemaakt, weer wit maken.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan nuttige tips te delen? We weten helaas niet meer wat voor verf het exact is (waterbasis of iets anders), de wand is een gipswandje dat gestuct is.

Het interweb levert een hoop uiteenlopende resultaten op, vandaar dat ik graag ervaringsdeskundigen aan het woord laat. :)
Beetje flauw maar een avondje krijten en de boel is wit O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Zou me niet zoveel werkbvan maken bij een huurhuis. Gewoon de goedkoopste verf ban de bouwmarkt en lekker dik overschilderen. Mogelijk een paar keer totdat het "zwarte" beetje gedekt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

souljah1h schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:15:

[...]
Dit. En verder, niet te moeilijk doen: Het moet wit, OK, maar er is volgens mij niet bij gezegd hoe lang het wit moet blijven... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Dank allen. Beetje schoonmaken, schuren en verf er op kwakken.

Het wordt sowieso niet m’n beste schilderklus ooit, daar heeft de verhuurder niet genoeg karmapunten voor. :/

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessheartz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-07 14:19
Waar ik vooral op zou letten is dat de randen uitgevlakt worden. Bij mij thuis is dat niet gebeurd en kun je als je goed kijkt precies zien waar de dikke verflaag eronder zit. Nu is dat voor mij geen probleem omdat ik daar een paar leuke magnetische fotolijstjes tegen de muur heb gehangen, en ik dus precies kan zien tot waar de verf zit.
Pagina: 1