[KNX] CO2 regeling luchtgroep aansturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjarneVB
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-05-2023
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw bij KNX en geïnteresseerd in het toepassen van dit product in regeltechniek. Ik heb een project waarbij ik CO2-niveaus in ruimtes wil meten met behulp van de Elsner AQS/TH-UP modules. Ik zou graag het volgende willen configureren: alle sensoren meten en als het gevraagde setpoint niet binnen een bepaalde tijd wordt bereikt, zal de luchtbehandelingsunit zijn output verhogen.

Als voorbeeld:
Sensor A heeft al 10 minuten de gevraagde setpoint overschreden, wat resulteert in een toename van de luchtbehandelingsunit van 10% naar 20%. Vijftien minuten later gebeurt hetzelfde met Sensor B, waardoor de luchtbehandelingsunit toeneemt van 20% naar 30%. Wanneer Sensor A terugkeert naar zijn setpoint, zal de luchtbehandelingsunit terugschakelen naar 20%.

Mijn vraag is: is dit mogelijk met KNX en wat heb ik hiervoor nodig? Ik zou de luchtbehandelingsunit willen aansturen met een 0-10V Zennio-module.

Alvast bedankt voor het helpen van een nieuwkomer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even wat verschillende KNX CO2 sensoren en 0-10V modules in ETS importeren. Grote kans dat je exacte wens niet gaat lukken zonder externe logica, maar dan heb je iig een idee wat er wel kan.

Vanwaar de KNX wens trouwens? Het klinkt alsof je verder nog niet in KNX hebt staan, dan zijn er IMHO betere opties….