Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjoh
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-01 00:07
Hallo,

Voorheen (oude TV) keek ik naar F1TV via de google chromecast. (F1TV App staat op m'n telefoon)
Nu heb ik een nieuwe TV (die alles kan, toch?) maar kijk nog steeds naar F1TV via de chromecast.
Ik heb geprobeerd: F1TV-App op TV gezet maar die wordt niet ondersteund. M'n telefoon scherm delen op de TV wat wel lukt maar gewoon een groot telefoonscherm geeft en niet mn TV scherm vult.
Nu is het geen drama om het via de Chromecast te kijken maar kan het ook zonder Chromecast?

Ik hoor graag. Mvg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
Ik heb het concept SmartTV reeds lang geleden opgegeven.
Het werkt.... een beetje.... voor populaire apps.... zolang je TV niet te oud is...
Echt waardeloos.

Chromecast is een goede budget optie.
Zelf ben ik overgestapt op nVidia Shield als universele alles speler.
Het draait Android TV en kan praktisch alle apps ondersteunen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:58

OMD

Aadjoh schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:05:
Hallo,

Voorheen (oude TV) keek ik naar F1TV via de google chromecast. (F1TV App staat op m'n telefoon)
Nu heb ik een nieuwe TV (die alles kan, toch?) maar kijk nog steeds naar F1TV via de chromecast.
Ik heb geprobeerd: F1TV-App op TV gezet maar die wordt niet ondersteund. M'n telefoon scherm delen op de TV wat wel lukt maar gewoon een groot telefoonscherm geeft en niet mn TV scherm vult.
Nu is het geen drama om het via de Chromecast te kijken maar kan het ook zonder Chromecast?

Ik hoor graag. Mvg
Je tv heeft Airplay. App gebruiken, casten naar televisie (rechtsboven tijdens uitzending het viekantje met paar streepjes) en klaar. F1TV heeft gewoon geen app gemaakt voor WebOS (LG's software), daar kan LG verder weinig aan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door OMD op 24-04-2023 15:54 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
GarBaGe schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:23:
Ik heb het concept SmartTV reeds lang geleden opgegeven.
Tikje overdreven natuurlijk.... het is F1 TV die geen app maakt voor tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb ook niets met “smart tv” platformen. De gebruikservaring is vaak matig. Ik zou zeggen kijk eens naar een nieuwere generatie Chromecast met Google TV; dan heb je je telefoon niet meer nodig. Of een Nvidia Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik doe alles via mijn HTPC en gebruik mijn "smart TV" als een domme TV.
F1 TV werkt perfect via de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 15:55
Ik heb een Philips tv van een jaar oud, die draait op Android. En gelukkig heeft F1TV ook een Android App speciaal voor TV's.
Ik download het juiste APK bestand op mijn smartphone en kopieer het dan naar mijn TV. Vandaaruit is het APK bestand makkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjoh
Oké....resumee...
Airplay werkt alleen met Apple toch? Ik heb een Android telefoon.
Verder kan ik F1TV ook kijken via mn PC (Windows) -> https://f1tv.formula1.com/
Maar hoe krijg ik de zooi op mn LG TV? Via Telefoon of PC?
Het werkt prima en perfect via mn Chromecast maar kan het simpel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 23:41
Aadjoh schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:45:
Oké....resumee...
Airplay werkt alleen met Apple toch? Ik heb een Android telefoon.
Verder kan ik F1TV ook kijken via mn PC (Windows) -> https://f1tv.formula1.com/
Wat wil je precies anders? Native op WebOS is geen optie maar een huidige chromecast met google tv geeft je de mogelijkheid om de app er op te zetten, of een Nvidia Shield zoals eerder benoemd. Dan kan je waarschijnlijk nog zelfs kiezen of je de LG afstandsbediening gebruikt of de CC/Shield, beide ondersteunen hdmi-cec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Aadjoh schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:45:
Met een HDMI-kabel tussen je laptop en televisie of gewoon je Chromecast blijven gebruiken, that's it.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjoh
Heren, dames ook!
Ik hou het toch maar gewoon op mn Chromecast.
Ik was gewoon benieuwd of het ook simpel zonder zou kunnen. Maar zo te lezen is dat niet zo.
Jammer maar helaas.

Mijn dank is groot!
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-05 16:15
We zijn inmiddels een half jaar verder, maar als trotse nieuwe eigenaar van een LG tv heb ik wellicht een oplossing als je in de smart tv omgeving wil blijven en niet wil schakelen naar een Chromecast o.i.d.:

Via de browser in webOS kun je net als op de pc naar f1tv en dan kun je "gewoon" full hd formule 1 kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 22:42

d0s

sssst

Victor Belli schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:13:
We zijn inmiddels een half jaar verder, maar als trotse nieuwe eigenaar van een LG tv heb ik wellicht een oplossing als je in de smart tv omgeving wil blijven en niet wil schakelen naar een Chromecast o.i.d.:

Via de browser in webOS kun je net als op de pc naar f1tv en dan kun je "gewoon" full hd formule 1 kijken.
Niet op de c1. Op de c2 en 3 kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 22:34
Ik heb een LG CX en gebruikte tot voor kort F1 TV via AirPlay. Sinds een maand, misschien iets langer, lijkt het alsof ik geen live streams meer kan casten. Er verschijnt een bm error op m’n telefoon in de app.

Contact met F1 TV gehad en die zeggen dan heb je geluk gehad dat het wel heeft gewerkt. We ondersteunen alleen Apple TV.

Okeee. Iemand hier ook dezelfde ervaring. Ik kan wel vaak de herhalingen casten maar niet de live sessies.

Het kan zijn dat in webos van LG een bug zit of heeft F1 TV wat aangepast?

Maak nu maar weer gebruik van een chromecast maar de kwaliteit lijkt minder.

[ Voor 7% gewijzigd door panomi op 28-10-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnatS
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-03 11:32
panomi schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:49:
Ik heb een LG CX en gebruikte tot voor kort F1 TV via AirPlay. Sinds een maand, misschien iets langer, lijkt het alsof ik geen live streams meer kan casten. Er verschijnt een bm error op m’n telefoon in de app.

Contact met F1 TV gehad en die zeggen dan heb je geluk gehad dat het wel heeft gewerkt. We ondersteunen alleen Apple TV.

Okeee. Iemand hier ook dezelfde ervaring. Ik kan wel vaak de herhalingen casten maar niet de live sessies.

Het kan zijn dat in webos van LG een bug zit of heeft F1 TV wat aangepast?

Maak nu maar weer gebruik van een chromecast maar de kwaliteit lijkt minder.
Precies dit.. altijd goede kwaliteit gehad via AirPlay icm iPhone.
Ineens werkte het niet meer en kreeg een error code. (BM 2101, correct me if I’m wrong)
Via Chromecast een beeld wat om de zoveel seconden een héél klein tikje schokt, maar ontzettend irritant bij een sport wat zo snel gaat.

Hate to say it, maar volgend seizoen maar terug naar viaplay. :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 22:34
Viaplay sowieso niet. Het zal de Chromecast blijven of een Chromecast met google tv waarop je wel de f1 app kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 20:15
Dit seizoen werkt de airplay naar een LG tv plots weer. Ik gebruik een CX en airplay. En F1 TV pro. Vorig seizoen kon ik steevast niet streamen via airplay. Nu plots wel. Dus wellicht goed nieuws voor de medebezitters van een LG tv
Pagina: 1