2 kastverlichting schakelaars in serie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33
Ik heb een 2 deurs kast, met 1 LED strip erboven.
het zou mooi zijn als beide deuren de ledstrip kunnen schakelen, maar het schijnt allemaal maar lastig te zijn. Ik heb wat leveranciers van dergelijke sensoren gebeld maar volgens hen is het niet mogelijk. Ze hadden er voorheen wel een maar nu niet meer :S

Het klinkt ook ergens wel logisch dat 1 schakelaar 1 lamp bedient, of, 1 schakelaar meerdere lampen. Andersom lijkt een probleem.

Weet iemand de / een oplossing?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:21

DataGhost

iPL dev

code:
1
2
Vin --- schakelaar 1 --- lamp --- nul
     \- schakelaar 2 -/

Dit?

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 24-04-2023 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:16
Je wilt ze niet in serie, dan schakelt het licht pas in als je allebei de deuren opent. Je wilt 2 schakelaars parallel.

Iedere conventionele schakelaar kan dit. Maar ik gok dat je naar een of andere elektronische sensor aan het kijken bent? Kun je aangeven welke en zit daar wellicht een aansluitschema bij?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Xander schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:01:
Je wilt ze niet in serie, dan schakelt het licht pas in als je allebei de deuren opent. Je wilt 2 schakelaars parallel.

Iedere conventionele schakelaar kan dit. Maar ik gok dat je naar een of andere elektronische sensor aan het kijken bent? Kun je aangeven welke en zit daar wellicht een aansluitschema bij?
ja uiteraard je hebt gelijk :+
Ik leg het wat rot uit.

Er zitten van de ledstrip naar de voeding van die stekkers die je (in serie) kunt doorlussen. De bedoeling was eigenlijk dat ik daarom dus twee schakelaars in lijn wilde verbinden, maar het lijkt gewoon steeds 1 aderpaar te zijn, waardoor je dus een parallel schakeling idd zou moeten maken.
Had alleen de stille hoop dat er schakelaars zouden zijn die behalve het aan/uit signaal uberhaupt ook de spanning zouden doorlaten (ook al is de schakelaar open)
Bijv van deze: https://www.leddirect.nl/...DCjDasRuHzSBoCLaIQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
DataGhost schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:58:
code:
1
2
Vin --- schakelaar 1 --- lamp --- nul
     \- schakelaar 2 -/

Dit?
yes

Pagina: 1