Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Voor de Silverstone Raven RVZ03 zou ik een low profile koeler willen gebruiken op de
ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
met de Ryzen 7 2700x en GTX 1080
toestel zou voornamelijk dienen voor console vervanging en mediacenter
en zou geplaatst worden in een tv meubel met 4 cm clearance bovenaan en onderaan
overklokken is niet van toepassing hier dus standaard coresnelheiden (tot 4.1ghz op all cores met lage tot gemiddelde load)

Welke koeler zou hier het stilste en meest geschikt kunnen zijn ?
In de case zitten 2 case fans ( en zorgen voor positive pressure)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 20:37
Deze zou moeten passen:
uitvoering: Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black

Geen idee wat je budget is..

[ Voor 8% gewijzigd door Eskimoo op 24-04-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
zit met maximaal 83mm clearance volgens silverstone,
budget liefst zo laag mogelijk :)
Kast : 124€
Mobo : 114€
Geheugen : 65€
2 controllers : 100€
en koeler : 50€ of minder
CPU/GPU/PSU worden gesloopt uit ander toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Wolfp4ck Gezien de beperkte ruimte, scheelt het ook in de koeling als je de CPU gaat undervolten. Ook scheelt je dat in de stroomrekening (alle beetjes helpen). Daarnaast is de door @Eskimoo genoemde Noctua koeler 37mm hoog, lijkt me ruim binnen de clearance te passen. :) De standaard versie (die niet zwart is), is overigens 47 euro uitvoering: Noctua NH-L9a-AM4

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Weet niet of dat met die Asrock b450 gaat mogelijk zijn om te ondervolten, op mijn X470 lukt dat wel, maar daar zal een 5800x3d in komen.
moet ook nog zien bluetooth muis en keyboard aan te schaffen zodat ik niet met die idiote dongles bezig zit die maar 20 cm ver reiken.
Komt heel wat bij kijken en uiteindelijk had ik mss beter een Xbox Series X gekocht ipv zelf een projectje te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wolfp4ck schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:15:
Weet niet of dat met die Asrock b450 gaat mogelijk zijn om te ondervolten, op mijn X470 lukt dat wel, maar daar zal een 5800x3d in komen.
Lijkt te kunnen aldus Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Geen idee of deze past, maar ik zag de video en het lijkt me wel een interessant ding. Performance is verrassend goed.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Jiushark JF13K Diamond Flat Tower
die ziet er vet uit :) maar gaat zo hard in de weg lopen van die GPU cradle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Let op met Asrock B450 moederborden en Zen/Zen+ cpu's. Bij nieuwere BIOS versies is de support voor die cpu's eruit gehaald om ruimte in het ROM vrij te maken voor Zen3 support. Ik heb hier exact dat bord en werkte ronduit onstabiel met een 2500X onder BIOS P4.10 en nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Negakinu schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:20:
Geen idee of deze past, maar ik zag de video en het lijkt me wel een interessant ding. Performance is verrassend goed.

[YouTube: Weird $40 CPU Cooler: Jiushark JF13K Diamond Flat Tower Review]
Nee, deze gaat niet passen. Koeler is 92mm hoog aldus de video, de lucht moet ook nog ergens heen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Zal moeten flashen naar 3.40 2019/7/25
die dat erna komen zijn niet meer compatibel, nuja indien hij standaard met latere versie komt zal ik het wel eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:14
De Noctua L9a is leuk, maar vooral als je minder clearance hebt (erg populair voor een Deskmini / Inwin Chopin bijvoorbeeld).

Ik heb denk ik de gehele range low profile Noctua koelers wel gehad (en een hoop andere merken), maar een NH-L12S is wel een tikkeltje beter.

Scythe Big Shuriken 3 is een optie als je een ander merk wilt (en je kunt er volgens mij een reguliere dikte fan op monteren binnen de 83mm clearance).

Als je de ruimte prettig vindt die je vrijhoudt met een L9a zou je de L9x65 kunnen overwegen van Noctua, de Scythe Shuriken 2 of de Jonsbo HP400. ID-Cooling heeft ook nog wel wat leuke opties.

[ Voor 3% gewijzigd door Dagion op 24-04-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Dagion De Noctua NH-L12S is dan weer wel boven budget. Max voor CPU koeler is 50. De Noctua die jij noemde is 60 euro in de Pricewatch uitvoering: Noctua NH-L12S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
CH4OS schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:32:
@Dagion De Noctua NH-L12S is dan weer wel boven budget. Max voor CPU koeler is 50. De Noctua die jij noemde is 60 euro in de Pricewatch uitvoering: Noctua NH-L12S
Klopt, staat er overigens momenteel wel eentje in V&A voor 37,50 maar komen regelmatig voorbij (L9a ook overigens).
Naar mijn mening is de L9a aardig overpriced als je voor 12 euro meer een L12S kunt krijgen (en kwijt kunt), dat is echt een compleet andere categorie koeler qua capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
uitvoering: Noctua NH-L12S

Ga voor deze gaan, in combinatie met de 32gb low profile ram van Corsair erbij heb ik zowiezo genoeg clearance over mijn ram :)

Kast en Ram zijn er reeds, nu moederbord en koeler
En dan eens goed nadenken over een voeding in die
Silverstone Raven RVZ03 (full atx is supported maar lijkt me heel nipt te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Wolfp4ck schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:16:
uitvoering: Noctua NH-L12S

Ga voor deze gaan, in combinatie met de 32gb low profile ram van Corsair erbij heb ik zowiezo genoeg clearance over mijn ram :)

Kast en Ram zijn er reeds, nu moederbord en koeler
En dan eens goed nadenken over een voeding in die
Silverstone Raven RVZ03 (full atx is supported maar lijkt me heel nipt te zijn)
Als je ergens een ATX PSU hebt zou je die kunnen testen qua formaat, wat handig is in kleine behuizingen is een beperkte diepte van de voeding en flexibele kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1