Toon posts:

voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien een stomme vraag, maar zou het niet interessant zijn om je voeding open in je kast te zetten? Op die manier kan de fan van je voeding zo voor een betere airflow zorgen en je temp verlagen. Of zal het hoger worden, omdat de wartmte van je voeding meer kanten op kan.

Misschien klint dit stom hoor, maar ik zat er eens aan te denken.

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Volgens mij kan je dan ook probs krijgen met spannings velden enz en natuurlijk als je je hand per ongeluk indoe is minder fyn gevoel

lijkt me geen goed plan en ik zie het voordeel niet want je verneukt alleen de airflow van je psu fan

Verwijderd

Tja dan kun je toch net zo goed een gat in de bovenkant van de voeding/ kast maken en direct de lucht uit je voeding laten stromen want dan heb je die warme lucht teminste niet in je kast :?

Verwijderd

ik dnek dat als jouw voeding erg dicht bij je proc zit etc dat die het niet leuk gaat vinden... :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Wat wil je eigenlijk bereiken? Dat je voeding koeler word, of dat je kast temperatuur omlaag gaat? Je krijgt in iedergeval een betere airflow in je kast, omdat de lucht minder opstakels heeft, het andere effect staat in de overige topics al vermeld.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Cr3ator

1 bar is geen bar

dan kun je beter een 2e uitgang maken om je flow te verbeteren. die voeding is zoals die is om z'n componenten zo goed mogelijk te koelen. Als je de kap eraf haalt gaat de lucht niet mer langs de hete delen van de voeding maar kiest het de makkelijkste weg. Dit is dus niet ideaal. :S

Even een mooi gat boven in je pc met een 80 of 120mm fan is vele malen effectiever. :)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dus dat ik het moet laten. Ik kwam op het idee, doordat ik nu mijn voeding open heb liggen. Heb net een nieuwe kast gekocht om te gaan modden. Voeding uit elkaar gehaald om het rooster voor de fan weg te kunnen halen. Is trouwens niet echt mooi rond geworden, dus nog ff mooi afwerken. Volgende week ff een dremel proberen te regelen om gaten te maken. De plaatsen voor m'n casefans zijn namelijk voorzien van allemaal kleine gaatje (dus slechte koeling en meer herrie). Dit moeten grote gaten worden. Daarna maar ff gaan kijken voor een venstertje. Ik wil er niet teveel fans inhangen, want het moet wel stil blijven. Misschien op 7 volt laten draaien.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 02 september 2001 01:15 schreef bouncin-j het volgende:
ik weet dus dat ik het moet laten. Ik kwam op het idee, doordat ik nu mijn voeding open heb liggen. Heb net een nieuwe kast gekocht om te gaan modden. Voeding uit elkaar gehaald om het rooster voor de fan weg te kunnen halen. Is trouwens niet echt mooi rond geworden, dus nog ff mooi afwerken. Volgende week ff een dremel proberen te regelen om gaten te maken. De plaatsen voor m'n casefans zijn namelijk voorzien van allemaal kleine gaatje (dus slechte koeling en meer herrie). Dit moeten grote gaten worden. Daarna maar ff gaan kijken voor een venstertje. Ik wil er niet teveel fans inhangen, want het moet wel stil blijven. Misschien op 7 volt laten draaien.
Rooster van je fan afhalen is ook overbodig, een béétje PSU (zelf de extreem goedkope merken) heeft een rooster waar voldoende lucht door kan om het apparaat functioneel te houden. De duurdere PSU's met bijvoorbeeld ATX 2.0.3 support of temperature controlled RPM hebben hier al helemaal geen last van

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 01:19 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Rooster van je fan afhalen is ook overbodig, een béétje PSU (zelf de extreem goedkope merken) heeft een rooster waar voldoende lucht door kan om het apparaat functioneel te houden. De duurdere PSU's met bijvoorbeeld ATX 2.0.3 support of temperature controlled RPM hebben hier al helemaal geen last van
gaat ook niet alleen om de koeling. Hoofdzakelijk om het geluid. Als de lucht door allemaal kleine gaatjes gaat, hoor je het meer dan wanneer het door een groot gat gaat. Daarnaast wordt het iets koeler (scheelt niet veel). Kan voor een tweaker geen kwaad. Het gaat overigens bij die fans niet alleen om voeding, maar om alle fans in m'n kast.
Pagina: 1