Toon posts:

Dode bijen uit de afvoer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de kraan even laten doorlopen voor de cv onderhoud, komt er ineens een bij uit de afvoer omhoog drijven. Zag er nog redelijk oke uit, dus niet zo heel lang geleden overleden gok ik. Toen dacht ik, waar er één is zijn er meer. Weer door laten lopen, komt er een wesp uit.. :+

Geen idee of dit duidt op een probleem wat aangepakt moet worden of gewoon wat beestwn die de verkeerde plek zochten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0jSbCtpuZ5r9zAubO8kpHng4Zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akTCo9Ouw0bE9sZ8fl1apCXI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jKca_YNbRYFA735Dj0H1AH2CcI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MzCYr7zIHhqyZzYUbxIoy5MH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2023 10:19 . Reden: Koningin aangepast naar wesp, goed kijkende op de foto leek het meer op een beschimmelde wesp. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30
Het grootste probleem lijkt me dat de afvoer het schijnbaar niet aan kan dat je de kraan een tijdje aanzet. Ik zou dus op zijn minst die afvoer eens goed schoon (laten) maken. En of dat door een bijennest komt of iets anders maakt eigenlijk weinig uit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redwing schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:21:
Het grootste probleem lijkt me dat de afvoer het schijnbaar niet aan kan dat je de kraan een tijdje aanzet. Ik zou dus op zijn minst die afvoer eens goed schoon (laten) maken. En of dat door een bijennest komt of iets anders maakt eigenlijk weinig uit.
Dat kan die wel, alleen door dat kapje er op die je in kunt drukken om het af te sluiten loopt het niet helemaal goed weg als je het op 100% laat lopen. Zonder kapje gaat het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:24:
[...]

Dat kan die wel, alleen door dat kapje er op die je in kunt drukken om het af te sluiten loopt het niet helemaal goed weg als je het op 100% laat lopen. Zonder kapje gaat het zonder problemen.
Dat kapje sluit aan de bovenkant af, dus hoe kan er dan een bij naar boven komen als de rest van de afvoer wel prima doorloopt? Ik snap dus niet helemaal waar de bijen dan vandaan kunnen komen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redwing schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:35:
[...]

Dat kapje sluit aan de bovenkant af, dus hoe kan er dan een bij naar boven komen als de rest van de afvoer wel prima doorloopt? Ik snap dus niet helemaal waar de bijen dan vandaan kunnen komen :)
Omdat de opening net groot genoeg is voor een bij om terug omhoog te drijven (of in te gaan). Maar net niet open genoeg om water dat op 100% loopt door te laten stromen. Het kan er ook in zijn geheel van af waardoor het dus wel direct doorloopt, maar dat ziet er minder mooi uit. Gezien ik het water met normaal gebruik nooit zo hard heb staan is de kleine opening voldoende om alles direct af te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:48:
[...]

Omdat de opening net groot genoeg is voor een bij om terug omhoog te drijven (of in te gaan). Maar net niet open genoeg om water dat op 100% loopt door te laten stromen. Het kan er ook in zijn geheel van af waardoor het dus wel direct doorloopt, maar dat ziet er minder mooi uit. Gezien ik het water met normaal gebruik nooit zo hard heb staan is de kleine opening voldoende om alles direct af te voeren.
Ja, maar iets drijft alleen omhoog als de hele buis vol water staat. Dus als het onder dat kapje goed doorstroomt kan zo'n bij alleen maar van net onder de rand komen (zwanehals oid), maar niet van dieper uit de buis. In dat geval zou die nl. juist wegspoelen ipv naar boven komen. Ik zou dan ook zeggen dat in dit geval het gaat om een paar bijen die in de afvoer zijn gekropen en vlak onder de rand zijn blijven steken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redwing schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:58:
[...]

Ja, maar iets drijft alleen omhoog als de hele buis vol water staat. Dus als het onder dat kapje goed doorstroomt kan zo'n bij alleen maar van net onder de rand komen (zwanehals oid), maar niet van dieper uit de buis. In dat geval zou die nl. juist wegspoelen ipv naar boven komen. Ik zou dan ook zeggen dat in dit geval het gaat om een paar bijen die in de afvoer zijn gekropen en vlak onder de rand zijn blijven steken.
Aha, logisch. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:16:
Vandaag de kraan even laten doorlopen voor de cv onderhoud, komt er ineens een bij uit de afvoer omhoog drijven. Zag er nog redelijk oke uit, dus niet zo heel lang geleden overleden gok ik. Toen dacht ik, waar er één is zijn er meer. Weer door laten lopen, komt er een wesp uit.. :+

Geen idee of dit duidt op een probleem wat aangepakt moet worden of gewoon wat beestwn die de verkeerde plek zochten?
Wellicht een hele simpele gedachte, maar is het mogelijk dat een huisgenoot de beestjes onlangs heeft gevonden? Dat hij of zij niet de moeite heeft genomen om ze in de prullenbak te gooien, maar heeft weggespoeld in de wastafel? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Squawk schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:08:
[...]

Wellicht een hele simpele gedachte, maar is het mogelijk dat een huisgenoot de beestjes onlangs heeft gevonden? Dat hij of zij niet de moeite heeft genomen om ze in de prullenbak te gooien, maar heeft weggespoeld in de wastafel? :)
Niet mogelijk, mijn huisgenoot roept altijd mij om beestjes op te ruimen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou me geen zorgen maken zolang er maar geen verstopping is. Misschien heeft iemand honing weggespoeld, waarna die beesten erop af gaan?

Insecten doen soms gewoon raar....
Zo heb ik boven de eettafel een aantal lampen hangen waarbij ik in één week tijd twee dode vliegen tegenkwam die op de kabel van de lamp hingen? "Tja, Hoe kan dat dan?" vraag je je af? "Zou het door de straling van Philips Hue komen?" Ik heb het daarna niet meer gezien, maar wel opmerkelijk :D.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 24-04-2023 11:46 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1