videorecorder met scart geeft wel geluid maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-04 12:50
hallo,

Wij hadden een grote doos met videobanden voor de kinderen gekregen en vervolgens een videorecorder geleend. De videorecorder doet het gewoon, maar niet bij ons.

Beide gebruiken een smart tv en dezelfde scartkabel. Ik kan mij niet bedenken wat het probleem kan zijn. Je ziet het beeld op de tv wit worden en hij speelt het play tekentje. Maar ook niet altijd, hij zegt soms ook dat er geen input is. Het geluid hoor je in beide gevallen wel, maar de video zie je niet.

Kan dit te maken hebben met de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:15
Geen idee, over welke TV hebben we het en welke videorecorder? ( merk en model )

[ Voor 12% gewijzigd door corporalnl op 24-04-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
ik heb even gekeken: Sony SLV E600 en een LG 42LA6208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:12

CaDje

Framedrops for life

Wat voor videobanden zijn het, origineel of zelf opgenomen? Geeft de recorder zelf wel beeld, zoals menu's ect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:47
Goedkope Scartkabel, of input tv AV1 staat op NTSC ipv PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
originele disney banden. menu heb ik niet gezien. maar wel de tekst: er zit geen videoband in, of het play tekentje. Natuurljik zat er eerst wel een band in ;-)

Ik zal eens zoeken naar de ntsc en pal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:12

CaDje

Framedrops for life

grasmaaier schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:16:
originele disney banden. menu heb ik niet gezien. maar wel de tekst: er zit geen videoband in, of het play tekentje. Natuurljik zat er eerst wel een band in ;-)

Veelal zit er kopieer beveiliging op videobanden. Het zou kunnen zijn dat je "moderne tv" hier geen raad mee weet. Dat kan ook aan de gebruikte scart kabel / tv combinatie liggen. Je zou kunnen kijken of het via de coax/kabel wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:01
grasmaaier schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:16:
originele disney banden. menu heb ik niet gezien. maar wel de tekst: er zit geen videoband in, of het play tekentje. Natuurlijk zat er eerst wel een band in ;-)

Oke, dan doet de OSD/overlay het wel van je VCR. Dan is er waarschijnlijk wat mis met je videokoppen. Controleer of ze nog heel zijn, ze draaien en maak ze schoon.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkjTrEkEJ8yU0t0fnCKorBepdyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MjoYpYIF6fiR7tp1tmwdoC0.jpg?f=fotoalbum_large

Het draait allemaal prima, het geluid speelt ook gewoon af.

Schoonmaken moet met een zeem zag ik op youtube. Dat heb ik zo niet liggen. Zijn er andere opties die een gemiddeld huishouden in de woning heeft?

Of kan het met een zeem die ik voor de ramen gebruik? Zachtjes met de hand er tegen aan duwen?

[ Voor 28% gewijzigd door grasmaaier op 24-04-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 22:16
Als deze recorder het wel doet op een andere tv, dan lijkt het niet logisch om het probleem in de recorder te zoeken. Ik gokte in eerste instantie ook op een PAL / NTSC probleem, maar wat ik nu lees, zou je dan nog zwart/wit beeld moeten krijgen.

Wat voor een kabel gebruik je?

[ Voor 43% gewijzigd door blissard op 24-04-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Btwv9bgXoS5L9vlfT38i5WFnXfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csuB0fLYsg8cFaJQCM3ve24x.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gekeken naar PAL en NTSC maar vind op de tv niets daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:01
My bad, ik had even gemist dat de VCR "het gewoon doet" behalve bij de TS :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:58

DDX

Of de scart ingang werkt gewoon niet ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Ik zou eens een andere Scart kabel proberen. Als de VCR het bij iemand anders wel doet, is dat met dezelfde kabel?
Zou er op de VCR iets qua uitgang in te stellen zijn? Kan de TV misschien niet omgaan met het beeldformaat? Kijk eens of de LG iets van een automatische optie heeft om het beeldformaat te detecteren, zet dat eens uit.
Ik ben een beetje in het wilde weg aan het denken hierover... weet niet of het helpt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Heb je wel beeld via de composiet aansluiting? Heb je beeld via modulator en antenne ingang? Indien wel, ligt het aan de scart, indien nee, ligt het aan de vcr.
OSD werkt blijkbaar wel dus dit is niet van toepassing.

[ Voor 16% gewijzigd door evilution op 24-04-2023 15:46 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1