Ha geinig, ik heb afgelopen tijd erg veel videokaarten geswitched om die te vinden.. (de juiste videokaart)
Het hangt er erg vanaf wil je via airlink spelen of bedraad?
Nvidia werkt goed, zowel airlink als bedraad ook kan je op hoge bitrate spelen. Echter heeft nvidia weinig vram. imo zou ik minimaal 12GB willen daarnaast heeft nvidia ook een premium prijs die je betaald voor dezelfde performance tov een AMD kaart elke kaart van nvidia dat minder dan 12gb vram heeft is het eigenlijk niet waart voor VR door de hoge resoluties. Daarbij vallen veel nvidia kaarten af want ze hebben naar mijn mening in de 3000 serie te weinig vram gekregen.
Nu voor AMD, ik ben net een week van AMD af, amd kon alles prima maar gezien de encoder van AMD niet op hoge bitrate kon spelen op airlink zit ik nu weer op Nvidia echter lijkt dat nu toevallig net opgelost zijn zie:
https://github.com/GPUOpen-LibrariesAndSDKs/AMF/issues/364
Persoonlijk zou ik weer naar AMD gaan voor die reden. Ook weer deal gesloten voor een 6950xt OP V&A
Op het moment via een v&a gekochte kaart een rtx 2080ti was goedkoop veel vram en heeft wel de betere nvidia encoder.
Alles lager dan 10GB zou ik echt afraden!
Dus kortom afhangend van je budget.
3080 of hoger en het liefst de 12gb modellen
Alles van de 4000 serie gezien die op het moment allemaal 12GB modellen heeft.
Of als je toch de gok met amd neemt (volgens forum zijn de encoder issues verholpen) en zijn ze wel goedkoper voor de performance die je krijgt (zou ik gaan voor een 6700xt of hoger.)
Overigens als je budget lager is rond de €200,- kan je ook naar de 1080ti kijken op v&a. (Niet meer betalen dan €200,- voor een 1080ti.) Heb ik zelf heerlijk half life alyx op bijna max settings gespeeld.
Als je via airlink wilt spelen (wat echt een verademing is tov. Bedraad raad ik echt een dedicated wifi6 router aan. Wifi 6e hoeft niet die support de quest 2 toch niet. Ik merk (met nvidia) het verschil niet echt beduidend tussen bedraad en airlink behalve in specifieke situaties of in hele snelle beatsaber matches.