Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLWE
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Beste mede tweakers,

Begin dit jaar heb ik een nieuwe desktop gebouwd welke ik gebruik voor werk (vooral videobellen, MS Teams, Internet, etc) en gamen. Omdat ik gedurende de dag vrij veel videobel, had ik er een headset bij besteld. Echter, dit vind ik toch niet echt prettig werken en geef de voorkeur aan speakers en een losse microfoon. Ik wil zo min mogelijk op m'n oren hebben. De microfoon kom ik zelf nog wel uit, maar voor de speakers kan ik wel wat hulp gebruiken. Ik weet namelijk niet wat compatible is met mijn moederbord en wat ik kan doen om dit eventueel compatible te maken.Vandaar deze hulpvraag.

Ik zoek een?
Een setje boekenplak speakers

Wat is je budget?
Voor de speakers zit ik te denken aan max €250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Videobellen, gamen, muziek luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
Deze twee hebben goede reviews en vind ik er mooi uit zien

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SpeakersKef Q150 (Zwart)€ 229,-€ 229,-
1SpeakersWharfedale Diamond 220 Zwart€ 158,-€ 158,-
Totaal€ 387,-

Welke vragen heb je hier nog over?
De speakers wil ik aansluiten op mijn desktop. In mijn desktop zit het volgende moederbord. Gaat dit werken, of heb ik dan een aparte geluidskaart nodig? Of is het dan handiger te focussen op boekenplanbk speakers met een andere aansluiting (en welke)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenGigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0)€ 257,-€ 257,-
Totaal€ 257,-

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Beste antwoord (via JLWE op 24-04-2023 13:04)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt ook een set Edifiers kopen. Die hebben een ingebouwde versterker en kun je dus zo aansluiten op je PC.

Met je huidige budget lijkt dat een betere keuze. Je hebt prima luidsprekers uitgekozen, maar zoals gezegd heb je dan ook nog een versterker nodig.

Dit zou een idee voor binnen het budget kunnen zijn:
uitvoering: Edifier R2000DB

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 24-04-2023 09:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je hebt nu speakers uitgekozen die op een versterker aangesloten moeten worden. Deze kun je niet rechtstreeks op een moederbord/ audio uitgang aansluiten.
Wil je dat, dan moet je op zoek naar actieve luidsprekers.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

JLWE schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:12:
Wat is je budget?
Voor de speakers zit ik te denken aan max €250
Zoals gezegd heb je voor passieve speakers een versterker nodig. Is ook een optie, keuze is aan jou. Ga je voor passieve speakers let dan op dat in 99% van de gevallen de prijs per stuk is. De Wharfedale Diamond 220 zijn in dit geval de vreemde eend omdat ze wel per paar gaan, de KEF gaan per stuk en gaan daarmee over budget.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik heb deze al enige tijd aangesloten op mijn pc/tv naar volle tevredenheid. Deze zijn actief (dus geen versterker nodig) van een bestaand kwalitatief merk en heeft alle aansluitingen om hem aan te sluiten op je moederbord. Tevens kun je ook nog muziek via Bluetooth sturen en vallen ze ruim binnen je budget (prijs is per paar).

uitvoering: Pioneer DM-40D-BT-W (Wit)

Tevens verkrijgbaar in zwart uitvoering: Pioneer DM-40D-BT (Zwart)

[ Voor 250% gewijzigd door souljah1h op 24-04-2023 10:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Je kunt ook een set Edifiers kopen. Die hebben een ingebouwde versterker en kun je dus zo aansluiten op je PC.

Met je huidige budget lijkt dat een betere keuze. Je hebt prima luidsprekers uitgekozen, maar zoals gezegd heb je dan ook nog een versterker nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 24-04-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLWE
Hi all,

Bedankt voor alle snelle reacties. Een versterker had ik nog niet over nagedacht. En gaat ook niet echt makkelijk passen op mijn werkplek thuis.

Die Edifiers zien er wel heel nice uit. Vooral die bruinme versie Zal qua kwaliteit denk ik wel wat onderdoen dan speakers via een versterker? Maar wel goed om eerst eens dit uit te proberen. Mocht het niet bevallen, kan ik altijd nog uitwijken naar speakers en een losse versterker.

Voor de zekerheid, deze sluit ik gewoon aan met een Jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Yup. Komt gewoon een Jack kabel meegeleverd. Het zal waarschijnlijk iets onder doen, en de vraag is of je dat merkt, voor die losse luidsprekers maar de kwaliteit vergeleken andere pc luidsprekerssets is gewoon heel erg goed. Maar voor degelijke speakers met versterker moet je dubbel je budget uit gaan geven of geluk hebben op marktplaats

Ook zeer goede middenmoten wat stemgeluid ten goede komt met conferencing.

[ Voor 22% gewijzigd door Hann1BaL op 24-04-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hann1BaL schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:38:

Zou lekker voor deze gaan, zou voor dit doel echt ruim voldoende en hebben hele goede prijs/kwaliteit

uitvoering: Edifier R1280T Bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik weet niet welke microfoon je in gedachte hebt, maar let op dat het concept feedback wel heel erg op de loer ligt in die situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLWE
Goed dat je het aangeeft. Tips waar ik op moet letten bij het uitzoeken van een microfoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 20:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik denk zowiezo een microfoon die dicht bij je mond zit, en niet in de buurt van de speakers staat. Dan kan de gain flink omlaag.

Al denk ik dat voor teams er niet veel beter is dan _toch_ een headset. Heb je al eens aan over-ear gedacht? dat draagt veel comfortabeler als die kleine frot-dingen :P
Pagina: 1