Toon posts:

Dualboot, hoe LILO win98 booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met me eerste dualboot Linux - Win98.

Ik ben begonnen met een paritite van 5 gb voor windows, de rest van de schijf ongepartitioneerd. Als ik nu RH7 installeer en ik laat LILO naar HD schrijven, kan LILO dan automatisch Win98 laten zien in zn schermpje? Of moet ik iets toevoegen.

Is het overigens uberhaupt het slimst om LILO naar de HD te schrijven, of kan ik het beter via een disk laten booten??

Verwijderd

Ik denk dat rh7.1 het zelf wel kan. Geen probleem om het op schijf te zetten, lijkt mij.

Verwijderd

LOADLIN is ook nog een optie. Dan maak je een bootmenu aan in Windows en hoef je alleen maar een kopie van je linuxkernel naar je windows-schijf te kopieren. Voordeel is dan dat je MBR niet wordt overschreven. Zoek even op http://www.linuxnewbie.org/, daar staat ergens een artikel over dualbooten met Loadlin voor Win98 en Linux.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 01 september 2001 23:32 schreef Magio het volgende: kan LILO dan automatisch Win98 laten zien in zn schermpje? Of moet ik iets toevoegen?
RedHat's setup zou je bij het installeren van LILO in ieder geval moeten laten zien wat er naar lilo.conf wordt geschreven.
Je kunt meestal nog aangeven welk OS default moet worden opgestart, + timeout opties.
Is het overigens uberhaupt het slimst om LILO naar de HD te schrijven, of kan ik het beter via een disk laten booten??
Ik laat 'm normaal naar hda schrijven (primary IDE HDD) met optie lba32 aan.
Zo heb ik LILO op 4 systemen geinstalleerd, zonder problemen.
Maak in ieder geval wel een diskette aan, mocht je om wat voor reden ook een FDISK /MBR moeten doen is LILO uit je MBR en kan je je Linux niet meer opstarten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device