RGB plafond lamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:56
Ik overweeg de aanschaf van een RGB plafond lamp voor in de slaapkamer. Compatible met Google Home Assistent,

Nu zie ik op Aliexpress wel leuke lampen maar ik twijfel of dat allemaal wel veilig is.

Heeft iemand ervaringen met RGB plafond lampen? Via Aliexpress, Europese leverancier?
Zijn deze lampen goedgekeurd (Europees keurmerk) voor aansluiting op stroomnet?

Tips en ervaringen hoor ik graag.

Op Aliexpress vind ik o.a. deze:
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=qa5kGR3UXBpt

Daarnaast ook deze (NL leverancier): https://www.into-led.com/...p-vierkant-rgbww-wif.html

geen idee of deze goedgekeurd is

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
https://www.action.com/nl-nl/p/lsc-smart-connect-plafondlamp

Het is en blijft Action maar dat vertrouw ik meer dan AliExpress

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:03
Ik gebruik Philips Hue. Werkt probleemloos met Google Home

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Hier ook hue. Gewoon een leuke lamp uitzoeken waar hue-lampen in kunnen.
En stel dat je later nog andere lamp wil met kleuren, gegarandeerd als die van Ali komt is het weer met andere app waar je je gegevens dient achter te laten.
Als alles hue is, heb je enkel die hue-app nodig.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Dank voor de tip maar deze geeft mij te weinig ligt (1400 lumen is te weinig voor mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
pastafan schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:42:
[...]

Dank voor de tip maar deze geeft mij te weinig ligt (1400 lumen is te weinig voor mij).
Voor in een slaapkamer? Wij hebben hier twee slimme 600-lumen lampen in een plafonnière zitten in de slaapkamer en die moeten we fors dimmen om het een beetje acceptabel te maken voor onze slaapkamer. 1400 lumen is behoorlijk wat hoor!

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:10
Ik heb het laatst eens geprobeert met hetzelfde merk tuinverlichting, alleen andere armaturen, maar na mijn mening echt de grootste bagger die er is.
Het is echt elke keer de grootste gok of het spul daadwerkelijk reageert op de app. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GarBaGe schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:38:
Ik gebruik Philips Hue. Werkt probleemloos met Google Home
Met de nieuwe Hue bridge inderdaad geen probleem. De oude wel, merkte ik onlangs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:53
Op de slaapkamer? De Philips Hue lampen hebben een mooie kleur rood :+

Mijn eigen regel is: Er komt in principe NIETS van AliExpress aan de netspanning, tenzij het een respectabel merk zou zijn, maar dat is de hoogste uitzondering.

Ik zou het dus niet doen. Koop een Hue startpakket met RGB verlichting en je gaat er heel gelukkig mee zijn, Die Tuya Ali meuk is echt 3x niks, doe jezelf dat niet aan.

Het kost wat meer, maar dan heb je écht wel wat beters

En Hue lampen hebben ook een hele lage minimale helderheid. Erg fijn in de slaapkamer kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
@MiBe je hebt gelijk denk ik.. ik wil het wel proberen met die lamp van de Action, ik ga 1 aanschaffen en kijken of het wat is.

@GarBaGe @Arator @xFeverr @CH4OS en anderen: Philips Hue plafond lamp begint bij 200 euro (net even gegoogled), dat vind ik nogal wat...
Kijk het zal absoluut top kwaliteit zijn, maar dat hoeft van mij echt niet.

Die van de Action is kleiner, en kwaliteit zal ook minder zijn, maar is maar 17 euris.. dat klinkt aantrekkelijk..

Allemaal verschillende apps boeien mij niet: ik sluit hem aan op Google Assistent en bedien hem met mijn stem.. dus zal die app niet veel meer gebruiken na installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 13:04

JME

zeg maar Jamie

Als Philips Hue overkill (of te duur) is dan kun je ook nog voor Philips Wiz gaan. Wij hebben hier in de woonkamer een peertje daarvan hangen, kostte nog geen 20 euro bij de bouwmarkt. Via de app eenmalig twee basisstanden ingesteld en daarna kun je gewoon met de muurschakelaar tussen die twee standen schakelen. Voor ons doel ideaal.
Edit: die van ons heeft geen full RGB, maar wel kleurtemperatuur en sterkte en voor ons is dat voldoende. Wellicht zijn ze er ook in RGB, zou je kunnen checken.
Edit2: ja, RGB zijn er dus ook van, zie https://www.lighting.philips.nl/consumer/smart-wifi-led

[ Voor 33% gewijzigd door JME op 24-04-2023 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
JME schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:00:
Als Philips Hue overkill (of te duur) is dan kun je ook nog voor Philips Wiz gaan. Wij hebben hier in de woonkamer een peertje daarvan hangen, kostte nog geen 20 euro bij de bouwmarkt. Via de app eenmalig twee basisstanden ingesteld en daarna kun je gewoon met de muurschakelaar tussen die twee standen schakelen. Voor ons doel ideaal.
Edit: die van ons heeft geen full RGB, maar wel kleurtemperatuur en sterkte en voor ons is dat voldoende. Wellicht zijn ze er ook in RGB, zou je kunnen checken.
Edit2: ja, RGB zijn er dus ook van, zie https://www.lighting.philips.nl/consumer/smart-wifi-led
Dank voor het meedenken maar mijn lamp heeft 3 fittingen dat zou betekenen 3 x 20 euro.
Afgezet tegen 1 x 17 euro van de Action...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 13:04

JME

zeg maar Jamie

Mooi moment voor een nieuw armatuur? En je hoeft niet alle fittingen te vullen natuurlijk. Hoeveel licht heb je nu helemaal nodig in de slaapkamer? OK, laten we bij nader inzien die discussie maar niet doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:53
wat zijn nou eigenlijk je wensen? Is het alleen 'ik wil kleurlampen' en that's it? Waarom wil je ze dan?
Is het hebben van fatsoenlijk normaal licht belangrijk?
Hoe belangrijk is de kleurweergave? (Die goedkope lampjes schieten daar ook nogal eens in tekort)
Hoe erg vind je het dat een lamp een keer (of heel vaak) niet werkt?

Je gaf al eerder aan dat 1400 lumen te weinig zou zijn. Waarom? Weet dat het aantal lumen niet bereikt zal worden wanneer je een kleur kiest.

Ken je ook de nadelen van lampen op wifi? Als je 3 lampen koopt komen er weer 3 wifi apparaten op je netwerk, dus wordt het drukker. En daarmee krijgen andere apparaten weer minder ruimte op het netwerk.

Hoe zie jij het dagelijks gebruik van die lamp? Kun je dat omschrijven.

[ Voor 22% gewijzigd door xFeverr op 24-04-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18
https://www.praxis.nl/ver...n-gekleurd-licht-3-stuks/

Dat is nog lang geen 200 euro.

Natuurlijk mag je van mij ook een action setje kopen. Ik ben inmiddels ervaren genoeg om te zeggen goedkoop is duurkoop.

Ik heb wel gehoord dat de lampen van Ikea erg goed zijn en vergelijkbaar met Philips hue. Zelf heb ik alleen ervaring met Philips hue. Waarbij 1 lamp van 800 lumen op de slaapkamer hangt en dat is ruim voldoende voor ons.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
DutchKel schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:31:
https://www.praxis.nl/ver...n-gekleurd-licht-3-stuks/

Dat is nog lang geen 200 euro.

Natuurlijk mag je van mij ook een action setje kopen. Ik ben inmiddels ervaren genoeg om te zeggen goedkoop is duurkoop.

Ik heb wel gehoord dat de lampen van Ikea erg goed zijn en vergelijkbaar met Philips hue. Zelf heb ik alleen ervaring met Philips hue. Waarbij 1 lamp van 800 lumen op de slaapkamer hangt en dat is ruim voldoende voor ons.
deze bedoel ik: https://www.coolblue.nl/p...hite-and-color-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
@pastafan wil je het bestaande armatuur veranderen, of wil je gewoon kleurtjes?
Als het enkel voor de kleurtjes te doen is, kan je ook losse lampen in je bestaande armatuur doen (als de fitting past).

Nog een aandachtspuntje : ik weet niet hoe het met die slimme armaturen zit, maar een klassiek armatuur, dat elektrisch geschakeld is op de traditionele manier : schakelaar uit, armatuur geen stroom, slimme lampen in het klassiek armatuur reageren niet, want geen stroom. En logischerwijs zal dat bij een slim armatuur niet anders wezen, die gaan niet plots de schakelaar op "aan" zetten. Dus je schakelaar moet steeds op "aan" staan.
Een mogelijke oplossing hiervoor is om de bestaande klassieke schakelaar te verwijderen, en de stroomdraden gewoon door te verbinden. Hierdoor heeft je armatuur steeds stroom, en kan je dus via de app of google home je lampen aan- en uitzetten. Eventueel kan je dan nog een slimme schakelaar, die dezelfde taal spreekt als je lampen, plaatsen

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Arator schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:40:
@pastafan wil je het bestaande armatuur veranderen, of wil je gewoon kleurtjes?
Als het enkel voor de kleurtjes te doen is, kan je ook losse lampen in je bestaande armatuur doen (als de fitting past).

Nog een aandachtspuntje : ik weet niet hoe het met die slimme armaturen zit, maar een klassiek armatuur, dat elektrisch geschakeld is op de traditionele manier : schakelaar uit, armatuur geen stroom, slimme lampen in het klassiek armatuur reageren niet, want geen stroom. En logischerwijs zal dat bij een slim armatuur niet anders wezen, die gaan niet plots de schakelaar op "aan" zetten. Dus je schakelaar moet steeds op "aan" staan.
Een mogelijke oplossing hiervoor is om de bestaande klassieke schakelaar te verwijderen, en de stroomdraden gewoon door te verbinden. Hierdoor heeft je armatuur steeds stroom, en kan je dus via de app of google home je lampen aan- en uitzetten. Eventueel kan je dan nog een slimme schakelaar, die dezelfde taal spreekt als je lampen, plaatsen
ik sta open voor beide alleen is het zo dat de bestaande armatuur 3 fittingen heeft. Als ik daar 3 rgp lampen in plaats dienen deze wel gekoppeld te worden/synchroon te kunnen lopen. Ik weet niet of dat dat kan. Ook weet ik niet of het goedkoper is om 3 losse lampen te kopen t.o.v. een Action plafondlampje van 17 euro (mits die het goed (genoeg) doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Ik heb inmiddels een mooie RGB smart lamp gevonden: https://www.into-led.com/...p-vierkant-rgbww-wif.html

voor een prima prijsje. Werkt perfect (let op: deze heeft geen losse afstandsbediening, werkt dus alleen mbv app op je telefoon en/of stem bediening via Google/Alexa)
Pagina: 1