Tijd voor een nieuwe PC! Mijn systeem met i5 8600k en 1070ti begint nu toch wel wat minder te worden qua prestaties op 1440p. Vooral met Beamng is het harken geblazen. Aangezien ik verwacht toch altijd wel wat te gamen tijd voor een upgrade. Ben zeker geen diehard gamer, maar iedere week misschien toch wel een uurtje of 3-4. Enige twijfel over de videokaart aangezien je maar weinig positief leest over die 4070ti. Echter, de benchmarks liegen niet en hij is volgens mij wel gewoon erg snel. Ook nog wel zitten denken om een nieuw systeem te bestellen, maar dan een 3080ti te zoeken via Marktplaats. Maar, heb eigenlijk geen zin in 2e hands computerspul... Ben benieuwd wat jullie van mijn samengestelde systeem te vinden hebben!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Youtuben en wat gamen. Ik speel veel BeamNG, maar ook wel eens een shooter, ooit GTA6 of bijvoorbeeld Anno1800?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2300 euro met rek tot 2500 als dat echt zinvol is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem 1 SSD m2 van Crucial mee (1TB), ook de Be quit fans van 140mm neem ik mee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Be Quit is fijn, want stil. MSI heeft het erg goed gedaan in mijn oude PC van inmiddels 4 jaar oud. Bevalt wel!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is belangrijker dan energie. Ik wil er hoe dan ook weer 4 jaar mee vooruit kunnen op 1440p en wie weet op termijn een keer 4K?
Ga je overklokken?
Een simpel overclockje via de bios of bijvoorbeeld afterburner kan geen kwaad. Geen gerotzooi aan voltages in ieder geval
Wat verwacht je van ons?
Eerlijkheid, ook als ik domweg te dure producten heb gekozen en het goedkoper kan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Youtuben en wat gamen. Ik speel veel BeamNG, maar ook wel eens een shooter, ooit GTA6 of bijvoorbeeld Anno1800?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2300 euro met rek tot 2500 als dat echt zinvol is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem 1 SSD m2 van Crucial mee (1TB), ook de Be quit fans van 140mm neem ik mee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Be Quit is fijn, want stil. MSI heeft het erg goed gedaan in mijn oude PC van inmiddels 4 jaar oud. Bevalt wel!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is belangrijker dan energie. Ik wil er hoe dan ook weer 4 jaar mee vooruit kunnen op 1440p en wie weet op termijn een keer 4K?
Ga je overklokken?
Een simpel overclockje via de bios of bijvoorbeeld afterburner kan geen kwaad. Geen gerotzooi aan voltages in ieder geval
Wat verwacht je van ons?
Eerlijkheid, ook als ik domweg te dure producten heb gekozen en het goedkoper kan
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700KF Boxed | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 287,- | € 287,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G | € 949,90 | € 949,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air White TG Clear | € 77,23 | € 77,23 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 70,48 | € 70,48 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 157,90 | € 157,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W | € 164,21 | € 164,21 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P3 Plus 2TB | € 127,41 | € 127,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.253,13 | ||