Chinees aftermarket auto alarm: nieuwe sleutel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 20:01
Mijn 2de hands auto kwam met een alarm systeem. Na wat zoeken is het denk ik een Chinees after market alarm systeem.

De sleutels die er bij zitten zijn versleten, schroefjes pakken niet goed meer. Het doosje valt regelmatig uit elkaar en zit met plakband vast.

Via AliExpress heb ik nieuwe sleutels besteld, deze zou ik willen koppelen aan het alarm systeem. Het is dus alleen een sleutel om het alarm er op te zetten, de auto starten is met een losse sleutel.

Volgens verschillende filmpjes op youtube zou ik de nieuwe sleutel moeten kunnen koppelen via een leading knop. Deze zit aan de buitenkant, met een beetje pech moet het doosje open en zit het aan de binnenkant.

In mijn geval is er binnen en buiten geen knop. Wel zie ik binnen een aantal opties voor jumpers. Zonder ergens kortsluiting te maken vraag ik me af of ik het koppelen kan doen met 1 van deze jumpers. Of kan het op een hele andere manier?

Rechts boven tussen de 2 witte connectors zitten zitten jumpers, ook rechts onder zitten 6 pinnetjes bij elkaar.

De binnenkant ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F99fDsuvgfz4zfYwUjxmRpmpJH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAf1tdVOFySylGQURPtDXyoA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_ip9d6j-OGUZZ5ilcJvV1Eh6mc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MVYElYloDkauOFGYWwtc32O.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De jumpers 1-3 lijken verbonden met een chip dus op basis van de foto kun je niet achterhalen waar ze voor dienen. Ze kunnen gebruikt worden om bepaalde functies te activeren zoals het knipperen van de lampen, het automatisch afsluiten van de deuren als je de motor start, of het openen van de kofferbak.

Wat staat er onder DC-3 op de printplaat? Staat er nog iets aan de buitenkant? Het is echt het makkelijkste als je de handleiding ergens kunt vinden.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Op de buitenkant staat PCL auto systems. Dat geeft op Google veel hits op de Chinese auto alarmen. Zal hem nog ff open schroeven voor die code boven DC-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
De volgende tekst:
DC-3 PLC (VERO2)
2008*12*23