Welke accu voor zitmaaier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-04 23:22
Mijn vraag
Dag,
Ik heb een zitmaaier (Stiga) waarvan de accu stuk is. De specificaties geven aan dat er een accu 12v 24Ah in moet.Moet ik bij het aanschaffen van een nieuwe accu me strikt houden aan die 24Ah of mag dat getal wel een beetje afwijken?
Alvast dank voor een reactie.
Groet,
Wim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:29
Ik schat dat het formaat belangrijker is. Meer is beter. Maar wat zegt de handleiding of heb je zelf gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkvdd
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-09-2024
Als eerste kijk je naar de maatvoering, hij moet passen op de montage plek, kom je vanzelf op de juiste accu uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WimHut schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:07:
Mijn vraag
Dag,
Ik heb een zitmaaier (Stiga) waarvan de accu stuk is. De specificaties geven aan dat er een accu 12v 24Ah in moet.Moet ik bij het aanschaffen van een nieuwe accu me strikt houden aan die 24Ah of mag dat getal wel een beetje afwijken?
Alvast dank voor een reactie.
Groet,
Wim
De specs staan op de accu zelf, indien je twijfelt kun je dit vragen bij Stiga zelf

https://www.stiga.com/nl/contacteer-ons
Tel : +31 853018443 netherlands@support.stiga.com

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:34
WimHut schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:07:
De specificaties geven aan dat er een accu 12v 24Ah in moet. Moet ik bij het aanschaffen van een nieuwe accu me strikt houden aan die 24Ah of mag dat getal wel een beetje afwijken?
Dat mag best afwijken, meestal naar boven. Waar je op moet letten zijn de afmetingen (hoogte/breedte/lengte). Het soort aansluiting dat op de accu (polen) zit, op een grasmaaier is dat meestal type 19. En de positie van de plus en min, dus U1 of U1R. Verder wil je het liefst een onderhoudsvrije accu met een lage zelfontlading, zoals een Calcium accu (CA/CA ).

Ik ben wel te spreken over de VMF Green System Accu's art.nr. 52805 & 52815 zijn niet heel duur en bevallen prima.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:14
Meer is niet altijd beter voor Ah.
Als het laadsysteem niet voldoende capaciteit heeft zal de accu niet helemaal worden volgeladen wat de levensduur beperkt.

Zoals gemeld kijk naar het typenummer wat op de accu staat en bestel aan de hand hiervan een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

Ligone

Moeha!

DasNieNix schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:11:
Als het laadsysteem niet voldoende capaciteit heeft zal de accu niet helemaal worden volgeladen wat de levensduur beperkt.

Zoals gemeld kijk naar het typenummer wat op de accu staat en bestel aan de hand hiervan een nieuwe.
Eer je dat punt bereikt past die al lang niet meer in de accubak denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:36
Dat klopt ook gewoon niet. Het zal alleen langer duren voordat de accu helemaal vol geladen is. Het is niet dat hij bij 80% oid ineens ophoud met laden. dat is niet hoe het werkt.

OT: meer capaciteit kan altijd, dat is eigenlijk alleen maar beter. Minder moet je eigenlijk niet doen, al zal bijvoorbeeld een 22ah accu waar een 24 in zat ook wel goed komen. Maar veel minder zou ik al niet doen. Dan heb je kans dat de accu niet genoeg capaciteit heeft om te starten.

Buiten dat inderdaad op de afmetingen en plaats van de + en - pool letten.

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 24-04-2023 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DasNieNix schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:11:

Een accu of batterij meet meer (m)Ah gaat langer mee en opladen tot 100% duurt ook langer.
Verbruikt je tool 600mAh en is je accu/batterij 3000mAh, dan kun je het in theorie 5uur gebruiken. koop je een accu/batterij van 6000mAh, dan kun je je tool in theorie 10u gebruiken.

Over het algemeen kun je prima een 20% 'zwaardere' accu kopen. dus ~28-29 Ah nu voor TS. Voor een auto of Zitmaaier heeft dit dus ook een betere startcapaciteit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:27
of gewoon via deze link kijken wat een vervangende accu is en deze ergens bestellen: https://www.varta-automotive.nl/nl-nl/battery-finder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MijnCommentaar schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:55:
of gewoon via deze link kijken wat een vervangende accu is en deze ergens bestellen: https://www.varta-automotive.nl/nl-nl/battery-finder
zo kom je bij de standaard Ah uit. de VMF Green 52815 met 28Ah is een prima vervanger

Pagina: 1