SG Ready sturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof930
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-04 17:01
Ik heb wat vragen over smarthome. Ik wil graag het volgende doen, wij hebben een warmtepomp die SG ready is. Ik wil dit contact aansturen op het moment dat ik voldoende stroom aan het net terug lever om eigen verbruik te verhogen. Wij hebben een p1 meter van Homewizard. Met een Energy Socket van Homewizard en hun abonnement zou je een Energy Socket kunnen sturen en dan een relais laten schakelen en zo het SG ready contact schakelen, maar je moet altijd verbinding met internet hebben en een abonnement verder wil ik een keukenboiler en de phev auto aan sturen.
Wat voor smart home systeem of een ander systeem wel of niet in combinatie van de p1 meter die ik al heb zou dan een mogelijkheid kunnen zijn. Home automation heb ik geen ervaring mee. DE warmtepomp gaat als het sg ready contact wordt gemaakt, de temperatuur van het verwarmingscircuit en het douchewater verhogen volgens ingestelde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-06 21:34
Lees het Home Assistant topic eens door. Hier zijn veel verhalen te lezen van mensen die dit al doen. Ook vaak icm dynamische energie contracten waarvan ze de actuele prijzen inladen.

Honewizard wordt ook door Home Assistant ondersteund.

[ Voor 13% gewijzigd door Slinkos op 23-04-2023 15:29 ]

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)