RTX 4080 verbinden met PSU, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-01 15:27
Ik voel me zo dom nu, maar ik zie het niet 😂.

Ik wil men RTX 4080 aansluiten op de besuiet 1000W PSU.

Die heeft 2 PCIe kabels meegeleverd en ook 2 PCIe aansluitingen (+1 PCIe 5.0).

De adapter van Nvidia heeft 3 aansluitingen, en geeft aan dat ik 3 kabels moet gebruiken, wat dus niet kan aangezien ik er maar 2 heb op de PSU.

De PSU manual geeft aan dat ik het zo kan oplossen, maar de GPU manual geeft aan dit niet te doen.

Wie kan er deze noob helpen 🤣.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ryi1_DEW50-aCGa4ULjTTuaX-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bz0E3zKiFLg9DvcGS6pnSE4D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HY9S-NbP2wzOD9rQ25EfKOSajgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zmkNokeukULkcvViwrV3GwR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8_QhL9CCyCYnnm4Qcxvv5gYEmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYi7EgiuKZWryyVmeNx1m6I7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heeft je voeding een 12VHPWR kabel meegeleverd? Dan gebruik je die. Dat is dezelfde plug namelijk die op je 4080 gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Hero of Time schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:05:
Heeft je voeding een 12VHPWR kabel meegeleverd? Dan gebruik je die. Dat is dezelfde plug namelijk die op je 4080 gaat.
Enkel die ik op foto liet zien.
De enige die er rechtstreeks inpast is deze, die dan weer enkel in de PCIe 5.0 past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQWtDJxzxLkNOdHZV8TUQiXFGVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDFmPmTQoQKo0g3hZZWlB3Nu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch80
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-01 20:47
Welke PSU heb je precies?

Als ik naar de Be Quiet STRAIGHT POWER 11 kijk zouden daar ook genoeg aansluitingen op moeten zitten om 3 afzonderlijke kabels te verbinden.

Ik heb de 3090 Suprim, mijn Seasonic had gelukkig ook meerdere PCIe aansluitingen vrij (moest wel even een extra kabel erbij zoeken uit de originele doos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

praet0rian schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:12:
[...]

Enkel die ik op foto liet zien.
De enige die er rechtstreeks inpast is deze, die dan weer enkel in de PCIe 5.0 past.

[Afbeelding]
Dat is de aansluiting die de 4080 ook gebruikt. En door je opmerking over 'PCIe 5.0' ga ik er vanuit dat je voeding die ook heeft, dus die kabel kan je gebruiken ipv de adapter van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Dutch80 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:40:
Welke PSU heb je precies?

Als ik naar de Be Quiet STRAIGHT POWER 11 kijk zouden daar ook genoeg aansluitingen op moeten zitten om 3 afzonderlijke kabels te verbinden.

Ik heb de 3090 Suprim, mijn Seasonic had gelukkig ook meerdere PCIe aansluitingen vrij (moest wel even een extra kabel erbij zoeken uit de originele doos).
bequiet pure power 12m 1000W.
2 gewone pcie aansluitingen, 1 pcie 5.0.

Maar ik vermoed dat ik de adapter van Nvidia mag laten vallen en rechtstreeks van de gpu met een 12 pins naar de 12 pins 600w pcie poort mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch80
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-01 20:47
Klopt dan heb je al een nieuw PSU die de nieuwe standard ondersteund.
Weg met de lelijke adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

praet0rian schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:44:
Maar ik vermoed dat ik de adapter van Nvidia mag laten vallen en rechtstreeks van de gpu met een 12 pins naar de 12 pins 600w pcie poort mag.
Dat is ook de bedoeling. Het is ook nog eens netter. Let wel goed op dat je de kabel niet te vroeg buigt, zoals in de handleiding van je voeding ook staat. En let er ook heel goed op dat je de kabel er goed in duwt, je moet naar wat ik heb gehoord/gezien best nog wat druk zetten om de kabel er echt goed in te doen.

Pagina: 1