Vraag
Beste antwoord (via MWDKing op 25-04-2023 20:44)
Ik zou terug gaan naar de bouwmarkt.
Tuurlijk preventief hout behandelen tegen houtworm kan zeker wel slim zijn.
Maar als bij het kopen al zelfs wormen in je hout zitten al dan niet dood. Zou ik zeker gewoon terug gaan.
Maar als bij het kopen al zelfs wormen in je hout zitten al dan niet dood. Zou ik zeker gewoon terug gaan.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Alle reacties
De balk met de gaatjes enige tijd op een rustig plekje leggen. Ligt er na een week een soort houtmeel onder de balk dan is er nog houtworm actief. In zo'n geval het hout behandelen met Perfacs of zo.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Uiteraard heb ik het, na de check hier op het forum, gemeld bij de bouwhandel. Ik had 4 balken gekocht, één bevat houtwormlarven, maar ze bieden me 4 nieuwe balken aan. Nadeel is dat het me weer bakken met tijd kost om ze op te halen. MaargoedTo_Tall schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:35:
Je hebt een defect product. Is ook netjes van hen en zo hoort het ook.MWDKing schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:46:
[...]
Uiteraard heb ik het, na de check hier op het forum, gemeld bij de bouwhandel. Ik had 4 balken gekocht, één bevat houtwormlarven, maar ze bieden me 4 nieuwe balken aan. Nadeel is dat het me weer bakken met tijd kost om ze op te halen. Maargoedopzich wel netjes van ze.
De keuze ligt bij jou natuurlijk. Als de andere drie goed zijn kan je afspreken dat je een paar dagen later de balk terug brengt. Tergelijke tijd met het halen van ander materiaal wat je nog nodig hebt.
Dan valt de verloren tijd mee.
Ik zou die balk opstoken of naar de stort brengen, en zeker niet in je huis verwerken.
Wel of geen actieve houtworm, ik zou het risico niet nemen.
(wij hebben houtworm gehad thuis, dat wil je echt niet)
Fijn dat de bouwmarkt een vervanging heeft geboden.
Wel of geen actieve houtworm, ik zou het risico niet nemen.
(wij hebben houtworm gehad thuis, dat wil je echt niet)
Fijn dat de bouwmarkt een vervanging heeft geboden.
Vandaag geld terug gehad van de bouwmarkt. Ik had geen nieuwe balken meer nodig.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/bEM545cyDhLYyWof9lHn1O88.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EHeJlg0sv5r3xMEO3ynq9H8u.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UNcKLjQsfT3WfqcHq16Wy1ok.jpg?f=fotoalbum_tile)