Onlangs zijn wij verhuisd naar een huur appartement op de 6e verdieping van een complex. Het appartement heeft op de hoek een groot balkon op het zuiden en zuidwesten. Je kunt het ook een loggia noemen, omdat het deels inpandig is. Het probleem is echter dat het er altijd waait, zelfs bij windkracht 2. Voor het appartement loopt een relatief nauwe straat, waar de wind doorheen blaast, vooral bij een wind vanuit het oost-zuidoosten. Laat dit nu net de windrichting zijn die je vaak hebt met mooi weer.
De consequentie is dat je er niet kunt zitten, ook niet bij warm weer.
Het balkonhek is reeds voorzien van een doek, dit is echter niet afdoende tegen de wind. Die lijkt soms te 'tollen' in de loggia.
Ik heb wel gedacht aan een constructie met plexiglas, echter wil ik het niet helemaal dicht maken, dan kan ik net zo goed binnen gaan zitten
Daarnaast moet het ook eenvoudig zijn om het weer te verwijderen, het is immers een huurappartement
Wellicht heeft iemand een goed idee om dit op te lossen?
De consequentie is dat je er niet kunt zitten, ook niet bij warm weer.
Het balkonhek is reeds voorzien van een doek, dit is echter niet afdoende tegen de wind. Die lijkt soms te 'tollen' in de loggia.
Ik heb wel gedacht aan een constructie met plexiglas, echter wil ik het niet helemaal dicht maken, dan kan ik net zo goed binnen gaan zitten
Daarnaast moet het ook eenvoudig zijn om het weer te verwijderen, het is immers een huurappartement
Wellicht heeft iemand een goed idee om dit op te lossen?